Hoger Ranken in Google

Hoger Ranken in Google via Zoekmachine Optimalisatie

Top dat je in mijn artikel over Hoger Ranken in Google terecht gekomen bent. Wat is Hoger Ranken in Google? EN wat kun je zelf doen om hoger in google te komen? Ik leg het in dit artikel zo simpel en effectief mogelijk aan je uit! Het maakt hierbij niet uit of jij een startende online ondernemer bent die nog moet beginnen met een eigen website maken; of juist iemand die al een website heeft en zijn zoekmachine posities wilt verbeteren.

Hoger Ranken in Google doe je door Zoekmachine Analyse en Zoekmachine Optimalisatie toe te passen in de kennisbank artikelen en blogs die jij schrijft... Gedeeltelijk kun jij dit na verloop van tijd opbouwen, maar sommige cruciale keuzes moet je ook al direct vanaf het begin maken om jezelf niet in je voet te schieten...   

In dit artikel bespreek ik de meest gemaakte fouten van Webmasters en Entrepreneurs die hun bedrijf proberen te bouwen en opschalen via het internet... Ook deel ik enkele verdiepende Youtube video's over hoe ik zelf aan mijn website bouw en welke online marketing strategie ik hanteer!

De eerste stap om hoger te ranken in Google is de basis van zoekmachine optimalisatie te leren, zodat je begrijpt wat de punten zijn waar je rekening mee moet houden. Je hebt bijvoorbeeld 3 hoofdcategorieën, namelijk Technische Factoren; On-Page Factoren (die op jouw website liggen en makkelijker te beïnvloeden zijn) en Off-Page Factoren (die buiten jouw website liggen en moeilijker te beïnvloeden zijn).

Onderin dit artikel deel ik concrete tips en enkele kennismaterialen die mij persoonlijk hebben geholpen om beter te worden in zoekmachine optimalisatie. Je zult er in leren dat hoger ranken in Google geen simpel toepasbaar trucje is, maar juist een proces dat dagelijks bijgewerkt moet worden. 

Het Boek en de bijbehorende cursussen die ik promoot hebben ervoor gezorgd dat ik met een gerust hart elke dag kan blijven bouwen om mijn website hoger te ranken in zoekmachines als Google en Bing!

Je HOEFT er niks mee te doen, maar als je geld probeert te verdienen via een eigen online business zou ik aanraden om zo snel mogelijk te verdiepen in Pull Marketing Strategie; Zoekmachine Marketing en SEO Strategie! De materialen die ik deel zijn laagdrempelig; compleet en kunnen voor jou een mooi startpunt vormen om jouw eigen zoekmachine posities te verbeteren...

Klaar om aan de slag te gaan met dit artikel over zoekmachine optimalisatie en mijn 25 Tips & Tricks voor een Optimale Strategie? Het zal de online vindbaarheid en resultaten (klanten / volgers / leads / omzet / winst) van je bedrijf zeker ten goede komen!

Wat is Hoger Ranken in Google? EN hoe kun je hoger ranken in Google? Ik leg het in dit artikel kort aan je uit!In mijn Webshop presenteer ik Tools en Kennisproducten die jou hoger ranken in Google!

Waarom is Hoger Ranken in Google zo belangrijk?


Het grootste marktpotentieel van een zoekterm / zoekwoordencombinatie ligt binnen de eerste 3 plekken... 


Een eerste of een tiende plek op een zoekwoord in de zoekmachine van Google kan een verschil maken tussen honderdduizenden gratis bezoekers of geen gratis bezoekers op jouw artikelen. Mensen willen nog wel eens een klein stukje naar beneden scrollen, maar meestal niet helemaal naar de tien. Laat staan naar de tweede pagina in Google!

Hoger Ranken in Google is belangrijk omdat je jouw producten en diensten tentoon kunt stellen aan duizenden tot honderdduizenden bezoekers per maand... Neem bijvoorbeeld het onderstaande voorbeeld waarbij ik je laat zien hoe de statistieken van de zoekwoord combinatie "luxe hotelkamer" er uitzien... 

Zoals je ziet zoeken duizenden mensen maandelijks op het zoekwoord en wanneer jij met jouw website hoog scoort in de zoekmachines valt er via eigen producten; advertorials; display advertising of het affiliate marketing verdienmodel een stabiele inkomstenstroom te bouwen. Je mag er namelijk van uit gaan dat dit soort zoektermen over het algemeen niet ingetypt worden door mensen die geen verblijf willen boeken!

Ook mag je verwachten dat er voor jou als marketeer geld te verdienen valt wanneer ergens "luxe" voor staat en jij met een concept komt dat waarde toevoegt voor de doelgroep en slim en handig op bestaande marktkansen inspeelt...

Ranken in Google is belangrijk omdat je jouw producten en diensten tentoon kunt stellen aan duizenden tot honderdduizenden bezoekers per maand...

Toch is het vinden van dit soort kansen om hoger in google te komen niet makkelijk, maar al doende leert men! Het balletje kan pas echt met een sneeuwbal effect gaan rollen wanneer jouw website groeit en jij meer inzicht krijgt door data analyse methoden toe te passen op alle verzamelde statistieken die jouw bezoekers achterlaten...

In de onderstaande video leg ik je iets meer uit over wat ik zelf zoal doe om hoger te ranken in Google! 


Bestaat er een Geheime "Hoger Ranken in Google" Formule?


Er bestaat helaas geen geheime "Hoger Ranken In Google" Formule... En de reden hiervan is heel simpel te verklaren...


Ranken in Google kan zorgen voor honderdduizenden euro's omzet per maand op de juiste zoekwoorden... Hierom wil jij goed opletten hoe jij jouw website positioneert!

De zoekmachine van Google is een concurrentie gevoelig platform waar algoritmes de macht hebben en allerlei verschillende groepen / bedrijven onder leiding van de meest professionele online marketeers elke dag opnieuw bezig zijn om de SEO code te kraken. 

Zoals ik hierboven heb laten zien valt er ontzettend veel geld te verdienen in deze zoekmachine en daarom doet iedereen zijn best om zo hoog mogelijk te scoren op de belangrijkste zoekwoord combinaties voor zijn / haar bedrijf of de klanten waarvoor ze werken. 

Geen Geheime Formule; maar een samenspel van relevante Factoren zorgt dat jij Hoger kunt Ranken in Google...

Uit het verleden blijkt dat het technologische team van Google dagelijks veranderingen toepast om op basis van artificial intelligence systemen te voorkomen dat hun systeem te voorspelbaar wordt. Ze bundelen tientallen jaren van kennis en ervaring uit het verleden om tot een unieke set van ranking factoren te komen en niemand weet hoe dat er precies uit ziet...

Jij als marketeer kunt rekening houden met de doelen en doelstellingen van Google, maar je weet nooit precies in hoeverre bepaalde factoren een rol spelen. 

Google voert constant wijzigingen door om de zoekmachine te verbeteren en te voorkomen dat simpele trucjes toegepast kunnen worden om de resultaten te manipuleren; wanneer deze eigenlijk niet bovenaan horen te staan. 

Het zou dom zijn om te denken dat een systeem waarin miljarden euro's geïnvesteerd werden eventjes te foppen is... Je moet daarom juist proberen om op zoveel mogelijk relevante factoren goed te scoren en jouw doelgroep zo goed mogelijk te helpen... Ze zoeken namelijk niet voor niks iets op via het internet!   


De eerste Stappen richting Hoger Ranken in Google met jouw eigen posities!

De belangrijkste factor die jij DIRECT kunt optimaliseren is de techniek van jouw website... Er is een groot aantal slechte sites op het internet en dit zorgt voor ongemak en onrust bij de bezoekers die kwaliteit verwachten. Daarom is het SUPER belangrijk voor Google dat jij een mooie; aantrekkelijke en snelle website hebt waarin ook nagedacht is over de structuur en opbouw...

De eerste keuze die je op dit vlak moet maken is een betrouwbaar CMS Systeem (content management systeem) waarin jij kunt gaan bouwen. Jij bent volledig zelf verantwoordelijk om jouw bedrijf te positioneren via de juiste CMS Systemen / Website Bouwers en ik weet uit ervaring dat fouten repareren vaak niet mogelijk is als je eenmaal fout begonnen bent. Het grote probleem is dat je bij sommige CMS Systemen geen pagina's kunt overzetten naar een nieuw systeem; en dat je voor meerdere systemen een "learning curve" moet doorlopen die niet makkelijk is... 

Dat is ontzettend zonde van jouw tijd en wanneer jij hier fouten in maakt loop je grote kans dat je jouw website niet goed genoeg kunt optimaliseren en dat pagina's nooit gevonden zullen worden door bezoekers / leads via zoekmachine marketing! 

Het verstandigste is om met een Wordpress Website of een Phoenix Website aan de slag te gaan. Deze systemen zijn gemaakt om makkelijk in te spelen op zoekmachine optimalisatie voor Google. Je kunt hiermee vanaf het begin direct de structuur van jouw website optimaliseren en zorgen voor een snelle en gebruiksvriendelijke website.

Het is makkelijker om vooraf een slimme keuze te maken die op lange termijn afbetaald; dan dat je vooraf een domme keuze maakt en na (enkele) jaren bouwen jouw voortgang verliest doordat je van provider moet switchen... 



In mijn artikel Internet Marketing voor Beginners leg ik hier meer over uit! Als je niet aan een Hogere Ranking werkt laat je eigenlijk merkbekendheid; leads en potentiële omzet liggen. Er zijn natuurlijk ontzettend veel factoren waar je rekening mee moet houden; en die je kunt beïnvloeden om op lange termijn steeds een stukje beter te worden. Hierin moet je consistent blijven verbeteren om later de vruchten te plukken!

Hoger Ranken in Google is niet iets dat vanzelf komt, tenzij je op de minst concurrerende posities richt... Je kunt niet zomaar achterover hangen en verwachten dat jouw website groeit! Je wilt voordat je begint accepteren dat het een lange, moeilijke weg kan worden...

Hoger Ranken in Google is niet iets dat vanzelf komt, tenzij je op de minst concurrerende posities richt... Je kunt niet zomaar achterover hangen en verwachten dat jouw website groeit!

Nadelen wanneer jij Hoger wilt Ranken in Google

Ranken in Google is hard werken... Er is een "learning curve" die jij moet doorlopen en tijdens het eerste jaar ontvang jij nauwelijks statistieken waarop jij betrouwbare conclusies kunt baseren. Voor veel startende online ondernemers is werken met online marketing tools en data analyse iets dat ze nog nooit gedaan hebben en je moet de benodigde skillset volledig zelf ontwikkelen.

Dat gaat gepaard met Trial en Error; oftewel vallen en opstaan... En MEESTAL moet je zelf keuzes maken en risico's nemen...

Het kan lang duren voordat jij hoger gaat ranken in Google, dus je kunt niet zomaar achterover gaan leunen en verwachten dat jouw bedrijf gaat groeien. Voordat jouw eerste artikelen boven in de zoekmachine scoren ben jij maanden of zelfs jaren bezig en hoe minder artikelen jij hebt; hoe minder vertrouwen jij krijgt van de Google Algoritmes. Daarom is het in jouw beginfase niet verstandig om op te concurrerende zoekwoorden te scoren, want je zult er geen bezoekers op ontvangen zonder linkbuilding autoriteit en Pagerank...

Vanwege het lange termijn perspectief moet je er altijd voor zorgen dat jouw content tijdloos is en dus jaren na datum nog gelezen kan worden. We noemen dit ook wel de Evergreen Content Strategie en ik bespreek meer over hoe je dit voor jezelf op kunt bouwen in de onderstaande video! 


Extra Tips en Tricks om snel Hoger te Ranken in Google!

  1. Techniek is SUPER belangrijk... Je wilt niet met een traag systeem werken om te voorkomen dat je jezelf een handicap geeft ten opzichte van concurrenten. Google heeft namelijk maar enkele milliseconden om te reageren wanneer iemand een zoekopdracht intypt en geeft websites die snel en effectief reageren consistent voorrang. Je zou zoekmachine optimalisatie dan ook kunnen zien als het "leesbaar maken" en "coderen van verschillende soorten informatie" zodat het algoritme van Google zo goed mogelijk weet waar jouw website over gaat ;

  2. Google is een systeem dat accepteert dat bedrijven er zakelijk gebruik van maken om hun producten en diensten te promoten. Het is mogelijk om verschillende verdienmodellen toe te passen op jouw website wanneer dit relevant is voor de doelgroep. Doe dit alleen wanneer een bezoeker bij het target zoekwoord koop intentie heeft, want anders ziet Google jou als een spam website die niet het beste voorheeft met de behoefte van jouw bezoeker! ;

  3. Zoekwoorden Analyse en Zoekwoorden Onderzoek is iets dat jij vanaf dag 1 serieus moet nemen! Dit maakt in eerste instantie het verschil of jij na jaar 1 goed vindbaar bent. Positioneren over minder populaire onderwerpen / zoekwoorden zal weinig bezoekers opleveren, maar positioneren op de FOUTE zoekwoorden is ook een groot probleem... Je ontvangt dan wel bezoekers, maar bereikt de foute bezoekers of slaagt er niet in om ze te converteren naar inschrijvingen op jouw mailinglijst of verkopen / omzet. Lees mijn artikelen over long tail zoekwoorden en zoekintentie / koop intentie om hier meer over te leren! ;

  4. Maak een Lange Termijn Planning over structuur en onderwerpen die jij gaat invullen. Door hier vanaf het begin over na te denken hoef jij geen fouten te maken doordat je niet weet waar jouw content op lange termijn naartoe groeit. Persoonlijk heb ik grote fouten gemaakt door na een jaar schrijven mijn volledige website structuur om te gooien. Zowel de structuur als de zoekwoorden waren slecht en daardoor verloor ik een jaar aan SEO rankings... ;

  5. Analyseer altijd via zoekmachine onderzoek tools de posities van jouw concurrenten in de zoekmachine! Investeer niet te veel tijd aan blogs schrijven over zoekwoorden met veel sterke concurrentie; een hoge pagerank en veel backlinks. Het is zonde van je tijd en levert geen resultaten op! Beter kun je via deze tools op zoek gaan naar buitenkansjes die minder bezoekers opleveren, maar ook minder concurrentie aantrekken. Je kunt dit via tools als Ubersuggest en Semrush analyseren door naar deze factoren te kijken bij alle websites die binnen de top 10 / 20 scoren ;

  6. Content moet ALTIJD origineel en Authentiek zijn. Google kan jouw website penalty's geven die nooit meer te herstellen zijn wanneer jij blogs van anderen kopieert of ernstige fouten maakt tijdens het bouwproces van jouw website ;

  7. Zoekmachine Optimalisatie is een Marathon en geen sprint! Begin er niet aan wanneer jij korte termijn doelen wilt bereiken en geen geduld hebt om meerdere keren per week achter je laptop te kruipen om lange teksten te schrijven. Enkele artikelen gaan jou geen sterke positie geven in de zoekmachine en Google zal jouw niet belonen als jij geen commitment en groei in kwaliteit levert op de lange termijn. Jouw website is NOOIT klaar en je moet het doel hebben om elk zoekwoord binnen jouw vakgebied via een artikel / blog tot in detail uit te leggen ;

  8. Domein Autoriteit speelt een belangrijkere rol dan veel online ondernemers vooraf denken! Het kan lonend zijn om een bestaande domeinnaam te kopen voordat jij begint te bouwen en direct vanaf het starten van een website te profiteren van wat iemand anders heeft opgebouwd. Let er wel op dat een website kopen / domeinnaam kopen relevant moet zijn en niet meer terug te draaien is als je eenmaal begonnen bent ;

  9. Zorg ervoor dat je Data meet en Analyseert van jouw bezoekers! Je kunt dit doen door Google Analytics en Google Search Console te installeren en te koppelen aan jouw website. Doe dit zo snel mogelijk, zodat alle data geregistreerd worden. Na installatie is het verstandig om volledig te richten op het schrijven van veel kwalitatief sterke blogs en wil je 6 tot 12 maanden nog niks met de statistieken doen. Het is nog niet betrouwbaar en zorgt alleen voor afleiding in deze fase ;

  10. Mobiel Optimized Websites krijgen de voorkeur over Desktop Optimized. Tegenwoordig heeft het weinig zin om met een content management systeem te werken dat niet vindbaar is op mobiele apparaten ;

  11. Doe aan Linkbuilding / LinkbuildenMaak er vanaf het eerste artikel de gewoonte van om linkpartners te zoeken en outreach te doen naar andere bloggers / stakeholders in jouw branche. Je kunt perfecte blog artikelen / blogs schrijven, maar als niemand naar ze wil linken mis je een kernfactor die in ogen van Google betekent dat er meer betrouwbare partners zijn om hoger in Google te ranken ;

  12. Verwerk exclusieve (rechtmatige) afbeeldingen; video's en grafieken / tabellen in jouw blog artikelen! Je kunt ook animaties maken of animaties laten maken! Google kan gezonde variatie in jouw artikelen waarderen en ziet ook de tijd die bezoekers op jouw website artikelen doorbrengen! Hoe langer iemand actief is op jouw website; hoe relevanter Google denkt dat jouw website is ; en hoe meer Google jouw website gaat waarderen ;

  13. Ga jij zoals in punt 5 besproken (veel) afbeeldingen plaatsen op jouw website? Zorg dan dat je vanaf het begin jouw afbeeldingen optimaliseert voor de zoekmachine en echt oplet dat ze niet te veel ruimte in beslag nemen. Alle laadtijd is nadelig voor jouw SEO en ik heb persoonlijk wel eens de fout gemaakt om afbeeldingen te plaatsen in PNG bestand, waardoor 25 tot 50x zoveel ruimte in beslag werd genomen ten opzichte van een JPG file die ik kon verkleinen met het programma Picresize ;    

  14. Overweeg om een Youtube Kanaal te starten wanneer jij SEO onder de knie hebt! Niet alleen werkt het zoekmachine analyse systeem EN de zoekfunctie precies hetzelfde, maar het zorgt er ook voor dat je sneller op meer plekken gevonden wordt. Waar Google een rankingsperiode van enkele weken tot maanden kent; is een Youtube video direct na het uploaden zichtbaar en vindbaar! Hiermee kun je direct jouw artikelen promoten en een extra boost geven wanneer de zoekmachine nog geen resultaten oplevert! Had ik al genoemd dat de Google Zoekmachine en het videoplatform van Youtube van dezelfde eigenaar zijn en dat Youtube Video's ook worden getoond als unieke resultaten in de zoekmachine? ;

  15. Verzamel e-mail adressen van jouw doelgroep in ruil voor een interessante lead magnet! Wanneer jij deze eenmaal ontvangen hebt kun jij jouw nieuwe materialen promoten en via een simpel e-mailtje direct meer bezoekers naar jouw website / producten krijgen ;

  16. Het is super sterk voor je SEO als jij User Generated Content kunt laten bouwen door jouw bezoekers. Dit is super schaalbaar en kan bijvoorbeeld door een membership forum te openen met waardevolle informatie over jouw niche.  Je kunt een Online Academie Bouwen via online marketing tools zoals Huddle en Clickfunnels. Stel je voor dat er in plaats van enkele schrijvers enkele honderden schrijvers content publiceren over relevante onderwerpen op jouw eigen platform!   ;

  17. Realiseer samenwerkingen met andere ondernemers die relevant zijn voor jouw doelgroep. Door te netwerken en aan de slag te gaan met marktonderzoek doen krijg jij een helder beeld van de markt en wie van jouw collega's daarvoor in aanmerking komt. Wellicht kun jij een blog schrijven of een interview afnemen en in ruil daarvoor in zijn / haar Populaire Podcast of Mailinglijst verschijnen ;

  18. Blog Pagina's zijn ten alle tijden aan te passen en Google wil graag zien dat er regelmatig opschoonrondes plaatsvinden om verouderde content weg te werken. Dat is de reden dat ze wekelijks een aantal van de pagina's op jouw website crawlen met hun Google Crawler die zoekt naar veranderingen en interne / externe links volgt. Plan daarom regelmatig een website audit en een grote opschoonronde waarin je de belangrijkste pagina's op jouw website aanvult en optimaliseert ;

  19. Aanvullend voor punt 15 is dat doordachte timing super belangrijk is bij zelf een eigen website maken. Een artikel dat op lange termijn een nummer 1 positie moet gaan scoren kan (afhankelijk van concurrentie / domeinautoriteit) jaren duren en in sommige gevallen niet eens mogelijk zijn. Het is onmogelijk om precies te weten hoe de zoekmachine reageert op jouw blog artikelen en je bent afhankelijk van andere spelers in de markt. Daarom is het beter om eerst te testen hoe jouw basis artikelen binnenkomen in de zoekmachine voordat je ze volledig uit gaat bouwen. Bouw voordat je start met schrijven een outline met koppen en tussenkoppen en vul deze globaal in volgens de regels van SEO. Wanneer ze uiteindelijk geïndexeerd worden kun jij 3 maanden later op basis van data in Google Search Console een betrouwbare keuze maken welke artikelen een grote beurt nodig hebben EN welke juist geen prioriteit hebben. Je hebt nu in dezelfde tijd 15 artikelen die snel beginnen te ranken en daardoor groeit jouw website veel sneller en effectiever dan wanneer jij weken werkt aan een enkel artikel dat volgens de regels perfect zou moeten scoren... ;

  20. Soms Ranken artikelen niet en gaan er maanden overheen voor er iets gebeurt. Mijn grootste blunder is het artikel dat ik schreef over zelf e-learning maken. Hieraan werkte ik bijna een volledige week in maart 2021 en het werd ondanks al mijn pogingen en experimenten tot op heden niet geïndexeerd. Dat wil zeggen dat het artikel nog nooit vindbaar is geweest in de zoekmachine en dat ik mijn tijd en energie veel beter had kunnen focussen op artikelen die WEL snel geïndexeerd werden... ;

  21. Bouw Relevante Sociale Media Kanalen en volg relevante platformen zoals Fora / Vraag en Antwoord websites waarop jouw doelgroep vindbaar is! Door waardevolle artikelen te delen bouw jij aan sterke posities, backlinks en kun jij meerdere bronnen inzetten om minder afhankelijk te zijn van trage ranking in de zoekmachines! Onthoud echter wel dat jouw website / bijbehorende mailinglijst altijd op lange termijn de grootste prioriteit heeft en de overige kanalen voornamelijk bestaan om die te promoten en in contact te komen met de doelgroep... Verlies jezelf niet te veel in het maken van content op Facebook of Instagram waarvan je vooraf al weet dat het binnen enkele uren verdwenen is ;

  22. Als aanvulling op Tip 20 wil ik je adviseren om te focussen op enkele kanalen die onder Pull Marketing Strategie vallen en waarop jij Evergreen Content maakt die jaren relevant blijft voor jouw doelgroep. Bereik op andere kanalen kun je ook kopen via andere ondernemers, waardoor jij niet hoeft te bouwen en leren hoe deze sociale media kanalen precies werken. Je kunt immers geen expert zijn in elk beschikbaar kanaal en zult een mega focus nodig hebben om jouw belangrijkste eigen kanalen groot te maken ;

  23. Meer (goede) content is altijd beter en je doet jezelf een groot plezier als jij een blog-structuur bouwt die goed scoort in de zoekmachine en constant te herhalen is. Zo weet jij hoe jij jouw artikelen via deze vaste structuur moet positioneren en kan Google makkelijker wennen aan een constante kwaliteit. Dit maakt het ook makkelijker om op lange termijn jouw website op te schalen door personeel aan te nemen en te trainen. Uiteindelijk kun je op deze manier een bedrijf bouwen dat gerund wordt door een content manager die zorgt dat jij minder hoeft te doen aan de contentzijde... ;

  24. Ga werken met Gastbloggers in ruil voor backlinks of financiële vergoedingen! Dit kan zowel op jouw platform als op andermans platform wanneer dat relevant is. Wanneer jij anderen kunt motiveren om artikelen te schrijven voor jouw website kun jij sneller groeien en meer autoriteit claimen voor jouw platform. Het geeft namelijk aan dat mensen jouw website zien als een waardevolle speler binnen jouw vakgebied! ;

  25. Een belangrijke tip van Tonny Loorbach; mijn inspirator vanuit Internet Marketing Unie is om je ogen open te houden voor fusies en overnames wanneer de markt die mogelijkheid brengt. Soms willen ondernemers wegens omstandigheden van websites af die daardoor voor weinig geld overgenomen kunnen worden. Je voegt hierdoor niet alleen nieuwe content en nieuwe backlinks toe aan jouw website, maar kunt hiermee ook jouw marktaandeel vergroten door een concurrerende website uit de lucht te halen ;

Meer leren over de factoren die belangrijk zijn om Hoger in Google te komen? Lees dan dit boek!Wil jij meer leren over hoe jij hoger in Google komt? Dan kan ik je dit boek van harte aanraden!

Wat voor tools kun je gebruiken om Hoger te Ranken in Google?

Er zijn een aantal handige tools die jij als online ondernemer kunt bestuderen om hoger te ranken in Google. Bijvoorbeeld met tools zoals Google Search Console; Answer the Public; Semrush en Ubersuggest. Zoals jij ziet heb ik over al deze tools review artikelen geschreven waar jij wellicht iets aan hebt! Jij kunt hiermee op basis van statistieken en gegevens jouw ranking volgen en verbeterpunten in jouw website en artikelen / content vinden.

Heel veel succes met jouw groeiproces! Heb jij vragen of opmerkingen over dit artikel? Laat dan gerust een reactie achter! 

Hopelijk heb jij iets gehad aan dit artikel uit mijn Eigen Bedrijf Starten Ideeën Kennisbank! Je bevindt je momenteel in mijn Internet Marketing Begrippenlijst. Wil jij meer leren over online marketing strategie en waardevolle online marketing tools? Bekijk dan mijn internet marketing unie kennismaterialen; mijn webshop en al mijn evergreen content zoals Internet Marketing voor Beginners!

Dan kun jij via persoonlijke ontwikkeling training aan de slag om zelf ook je resultaten te gaan verbeteren door te richten op meer autoriteit; meer organisch bereik; meer Web Verkeer; meer leads en meer omzet en winst! Voor jouw Side Hustle of een volwaardig eigen bedrijf! 

Reactie plaatsen