Answer the Public Review, hoe kun je met AnswerthePublic je online traffic verhogen?

Onlangs ben ik via de online marketing cursussen van de Internet Marketing Unie in aanraking gekomen met Answer the Public. Je kunt deze online marketing tool gebruiken om jouw content te optimaliseren op basis van populaire longtail zoektermen in de Google Zoekmachine. Maar waarvoor en hoe gebruik je Answer the Public; en hoe kun je je traffic ermee verhogen? 

In deze Answer The Public Review leg ik je alles uit over hoe ik AnswerthePublic, gebaseerd op real time data en zoekvolumes toepas in mijn online marketingstrategie. En waarom dit een goede zet is geweest voor mijn zoekwoorden onderzoek en inzicht in zoekmachine optimalisatie. Je kunt dit artikel zien als een review en een korte handleiding om te laten zien hoe je het toepast en wat de meest krachtige punten zijn in deze online marketing software. 

Answerthepublic ervaringen van personen die Answer The Public gebruiken. Dit laat zien dat veel klanten Answer The Public een warm hart toedragen.De bovenstaande Testimonials / Reviews geven aan hoe de ervaringen met AnswerthePublic zijn! Benieuwd wat AnswerthePublic voor jou toe kan voegen? Bekijk dan direct de website om je in te schrijven voor een gratis account!

Wat is Answer the Public?

Answer the public is een software tool die alle long tail zoekopdrachten meet en registreert. Dit is uniek, omdat veel andere zoekwoord onderzoek tools (zoals bijv. Ubersuggest) richten op short tail zoekwoorden. Volgens online marketing expert Tonny Loorbach van IMU bestaat 70% van de zoekopdrachten op het internet uit long tail zoekwoorden, oftewel zoekwoord combinaties langer dan 3 woorden. Mede doordat mobiel internet zo hard gegroeid is, is de manier van "zoeken op internet" veranderd. 

Een voorbeeld is dat mensen tegenwoordig vaker via hun mobiel vragen inspreken met een audio tool (spraak assistent) zoals Siri van I-Phone. Wanneer jij een vraag stelt in zo'n spraak assistent, neemt deze direct de vraag over en zoekt in Google. Doordat dit vaak in spreektaal en lopende zinnen gebeurt komen hier langere zoektermen / zoekcombinaties uit die jij in jouw eerste zoekwoordonderzoek niet zou bedenken. 

Via de online software tool van Answer the Public is het mogelijk om uitgebreid onderzoek te doen naar deze long tail zoekopdrachten en allerlei andere statistieken die jou inzicht geven in het zoekgedrag. Hiervoor kun je als startende / groeiende online marketeer de gratis versie gebruiken. Maar wanneer jij als agency / marketing bureau op hoog niveau onderzoek wilt doen en daarnaast ook dieper inzicht wilt in geavanceerde gegevens, kun jij ook kiezen voor de professionele versie.

Hoe kun je Answer the Public gebruiken om jouw traffic te verhogen? Je leert het in deze post! Op deze afbeelding zie je een testimonial.

Hoe werkt de gratis versie van Answer the Public? Lees deze korte handleiding! 

Wanneer je start op de website van Answer the Public, kom je eerst in een venster waar je een land, taal en een of meerdere zoekwoorden kunt intypen. De reden dat het land belangrijk is, is omdat de tool dan naar lokale zoekresultaten gaat kijken. Dit is echter minder geavanceerd in de gratis versie. In het onderstaande scherm zie je hoe het zoekproces start op de website van Answer the Public. 


Dit is het start scherm van Answer the Public. Via Answer the Public kun je zoekwoord onderzoek doen als ondernemer.Dit is het startscherm van Answer the Public! Hier begin je jouw zoektocht door een zoekwoord + taal + regio te selecteren.

Wanneer je een zoekterm ingevuld hebt, kom je in een nieuw scherm. Je krijgt hier een overzicht van alle resultaten en krijgt de mogelijkheid om te kijken naar visualisaties en pure data. Naar mijn mening kun je beter standaard de CSV bestanden downloaden die onderaan de pagina te vinden zijn, want het bekijken van de visualisaties werkt niet echt handig. Er staan vaak meerdere vlakken met zoekwoord combinaties bij, van alle geregistreerde zoekterm combinaties uit het hele alfabet. Een CSV bestand kun je vervolgens in een Excel / Libreoffice document downloaden en splitsen in kolommen, waarna je volledig op de hoogte bent van alle kansen op gebied van zoekwoorden in jouw vakgebied.

In deze afbeelding zie je de zoekresultaten van de tweede fase van de zoekresultaten in answer the public.

We kijken naar de zoekwoorden (combinaties) die via Google naar boven komen.

Je ziet dat hier ontzettend veel verschillende mogelijkheden uit komen die jou op betere content ideeën kunnen brengen als online marketeer. Erg mooi gemaakt, maar onmogelijk te lezen, aangezien minimaal de helft ondersteboven staat. De bovenstaande termen zijn allemaal vragen die regelmatig gesteld worden via de zoekmachine van Google. Je kunt via deze pagina op zoek gaan naar inspiratie voor jouw content. 

In deze afbeelding zie je de derde fase van answer the public. Hierbij zoeken ze naar zoektermen van A tot Z.

Answer the Public; hoe kun je je traffic ermee verhogen?

Kortgezegd, kun je via Answer the Public inzicht krijgen in alle zoekresultaten uit Google die langer dan 3 woorden zijn. Door content te schrijven met deze combinaties op de belangrijke plekken voor zoekmachine optimalisatie (SEO); gaat Google jouw content herkennen en ranken op deze zoekwoorden. Hoe meer jij richt op long-tail zoekwoorden, hoe sneller jij kunt ranken op relevante zoektermen. 

Doordat er veel mensen zijn die deze tools niet kennen, maken veel mensen de fout om hun content te positioneren via short tail zoekwoorden. Omdat de concurrentie hier veel hoger is, lijkt het alsof ze veel traffic krijgen, maar dit gaat meestal naar enkele spelers toe die op alle long tail zoekwoorden scoren. Als het jou lukt om goed te scoren via long tail zoekwoorden, ga jij automatisch ook sneller ranken op de short-tail zoekwoorden die verwerkt zijn in jouw content. 

Voor veel online marketeers die meer gratis bezoekers willen krijgen, zoals affiliate marketeers, is het belangrijk om zo sterk mogelijk te positioneren in de zoekmachine. Wil jij sneller ranken in Google, waardoor je sneller meer bezoekers krijgt uit de zoekmachine? Dan raden online marketing specialisten zoals Martijn van Tongeren en Tonny Loorbach aan om voornamelijk op moeilijkere termen te richten die minder concurrerend zijn. 

Je hebt simpelweg niks aan hoge zoekvolumes als je er geen traffic van krijgt. 

Zo ziet het proces wat ik zojuist uitgelegd heb er in de praktijk uit, dus het analyseren van hoofd-zoekterm tot gespecificeerde zoekmachine zoekresultaten...


Extra Tips voor Answer the Public

  • Gebruik het in combinatie met een tool zoals Ubersuggest, die op korte (short tail) zoekwoorden richt. Zo krijg je betere ideeën voor zoekmachine optimalisatie van jouw online content. Je zult hierdoor sneller stijgen in de zoekmachine van Google.

  • Een tweede (gratis) tool die je kunt gebruiken om je data beter te lezen EN timen is Google Trends (lees mijn review). Met Google Trends leer je hoe bepaalde zoekwoorden ten opzichte van elkaar scoren op zoekvolume EN of zoekwoorden (of zelfs hele branches) in een zoekvolume uptrend of een downtrend zitten.

  • Download jouw zoekresultaten in CSV bestand en open deze in Excel of Libreoffice Calculator. Je krijgt dan een overzicht van de relevante zoekresultaten. Je hoeft dit per onderwerp maar 1x per 6 maanden te doen en kunt de overzichten hiervan bewaren voor eigen inzicht.

  • Ben jij een kleine freelancer? Dan is de gratis versie waarschijnlijk voldoende voor jou. Ben jij een freelancer die samenwerkt met anderen en grote projecten draait? Of wellicht zelfs een online agency met meerdere personen? Dan is het verstandig om een professioneel (betaald) account te nemen.

  • Nog niet helemaal duidelijk hoe je je online marketing strategie kunt verbeteren met AnswerthePublic? Schrijf je via de onderstaande link gratis in voor de Webinars die experts wekelijks geven om het allerbeste uit deze online marketing tool te halen! 

answerthepublic kun je leren door je aan te melden voor de gratis webinars over zoekmachine optimalisatie via Answer the Public. Wil jij leren hoe je met answerthepublic hoger in Google kunt komen?

Wat zijn de verschillen tussen de gratis en de betaalde versie van Answer the Public? 

In deze Answer the Public kennisbank houden wij met zoveel mogelijk zaken rekening om te bepalen aan welke versie jij genoeg hebt als (startende) online marketeer. Daarom zet ik in deze alinea de verschillen tussen de gratis versie en de betaalde versie op een rijtje. 

Answer the Public heeft een prima gratis versie, maar hou er rekening mee dat er ook een professionele versie is waarmee teams kunnen floreren. Het is een geweldige tool voor uitgebreid zoekwoordonderzoek en helpt jou meer dan andere programma's om sneller te ranken in Google. 

Answer the Public Prijzen varieren van 79 tot enkele honderden euro's per maand!Bekijk via deze link of de prijzen nog actueel zijn. Het komt namelijk wel eens voor dat er prijzen veranderen binnen de abonnementen van Answer the Public.

De goedkoopste prijs die jij kunt krijgen voor een betaald abonnement is een jaarabonnement waarbij jij $79,- dollar per maand betaald. Wil jij een maand toegang tot deze tool, waardoor jij ook iedere maand kunt opzeggen? Dan betaal jij $99,- dollar (per maand). In sommige gevallen kan het een slimme investering zijn om voor 1 maand een abonnement te nemen en in die maand al jouw onderzoek te doen.

  1. Beperkt zoeken (gratis) en onbeperkt zoeken (betaald) | Waar heb jij binnen jouw online onderneming genoeg aan? 

    In de gratis versie kun jij dagelijks maar 3 keer zoeken. In de betaalde, professionele versie kun je zo veel zoeken als jij wilt. Net zoals bij andere tools voor zoekwoorden zoals Ubersuggest, is hier omheen te werken wanneer jij jouw zoekwoorden onderzoek zorgvuldig plant EN uitvoert. Je kunt wekelijks dus 21 zoekopdrachten doen en als je de resultaten iedere keer opslaat hoef je elke opdracht maar 1x per half jaar te updaten. Je kunt dit bijvoorbeeld omzeilen door elke zondagavond een planning te maken en elke dag jouw beschikbare zoektermen te gebruiken. Dit kan frustrerend zijn wanneer jij "haast" hebt, maar hoeft dus niet perse een barrière te zijn.

  2. Bij de gratis versie kun je geen rapportages maken. Bij de betaalde versie worden rapportages automatisch opgeslagen.

    Je hebt dan automatisch toegang tot de gegevens die jij in het verleden hebt opgezocht via overzichten.

  3. Bij de gratis versie worden er geen zaken opgeslagen. Bij de betaalde versie kun je opgeslagen data vergelijken op basis van trends.

     Wanneer uit jouw opgeslagen data blijkt dat er zaken veranderen krijg je daar meldingen over. Je kunt hierbij denken aan veranderingen in zoekvolumes en nieuwe suggesties wanneer er bijvoorbeeld nieuwe vragen opduiken.

  4. In de gratis versie zie je alleen resultaten uit Engeland. In de betaalde versie kun je ook andere landen en talen toevoegen.

    Dit kan handig zijn wanneer jij echt lokaal wilt zoeken. Dit kan echter ook via een gratis tool zoals Google Trends.

  5. In de gratis versie kun je geen rapportages en foto's opslaan. In de professionele versie kun je alles op hoge resolutie downloaden.

    Wil jij de gegevens uit jouw onderzoek gebruiken in Powerpoint presentaties? Dan kun je veel extra waarde hebben aan de betaalde versie van Answer the Public.

  6. Filter en verwijder secties en individuele suggesties, zodat ze niet verschijnen in de zoekresultaten.

    In Answer the Public zie je een groot aantal categorieën en zoekfuncties die met elkaar gecombineerd worden. Al deze gegevens worden als het ware op een grote hoop gegooid en gepresenteerd. Is een van deze gegevensbronnen niet interessant voor jouw onderzoek? Dan kun je ze eenvoudig uitsluiten en dan zie je ze niet terug in jouw onderzoek.

  7. In de gratis versie kun je geen extra teamleden toevoegen, terwijl je in de professionele versie een onbeperkt aantal leden kunt toevoegen.

    Wanneer je andere members toe wilt voegen in jouw account kun je met meerdere mensen aan jouw online marketing strategie werken. Met de professionele versie kun jij zoveel mensen toevoegen als nodig is op 1 account. Dit is met name handig voor online marketing bureau's, agencies of kleine projectteams. 

Answer the Public Accounts zijn gratis te starten. Heb jij hulp nodig met de onboarding / instellen van jouw account? Dan kun je in de kennisbank kijken hoe je het beste kunt starten!Na het lezen van dit artikel NOG STEEDS twijfels over hoe je het beste met Answer the Public kunt starten? Bekijk dan via deze link de kennisbank met "onboarding help".

Wat is de conclusie over Answer the Public die ik in deze review wil delen?

Answer the Public is een zeer laagdrempelige tool om in te zetten om jouw online marketing strategie te verbeteren. Het werkt goed, geeft veel inspiratie en heeft zich keer op keer bewezen als een doelgerichte online marketing tool om super actuele resultaten te krijgen. Gezien de populariteit van long tail zoekwoorden op het internet zal deze tool zich nog vaak gaan bewijzen bij zowel kleine online marketeers als de grote branding agencies die we voorbij zagen komen in de testimonials.

De voordelen van long tail zoekwoorden, waar deze tool op richt, zijn dat jouw online marketing strategie op korte termijn meer resultaten zal opleveren. Dit geldt alleen wanneer je begrijpt wat je aan het doen bent en waarom het opsporen van long-tail keywords zo belangrijk is! Als dit voor jou GEEN nieuwe termen zijn, ken jij Answer the Public waarschijnlijk al. Zo niet, kun jij het begrip "Long Tail Zoekwoorden" uitstekend onder de knie krijgen door deze zoekmachine optimalisatie tool te bestuderen.

Je kunt hiervoor de gratis versie van AnswerthePublic gebruiken, maar ook de betaalde versie gebruiken!

De Internet Marketing Unie schreef de Online Marketing Tornado, een online marketing boek waarin je leert hoe je een schaalbare online marketing business bouwt! IMU zette het hele kernproces uiteen voor ondernemers.Wil jij meer leren over SEO zoekmachine optimalisatie EN hoe jij jouw online business kunt verbeteren? Dan raad ik je van harte aan om de Online Marketing Tornado te lezen!

Zijn er nog alternatieve programma's zoals Answer the Public die jij kunt gebruiken voor jouw online marketing strategie?

Zoals gezegd kun je Answer the Public perfect samen met zoekmachine data tools zoals Ubersuggest en Google Trends gebruiken. Het analyseren en optimaliseren van meer relevante data is altijd beter, zodat jouw content ook goed gevonden gaat worden door de doelgroep die jij hoopt te bereiken. 

Ik kan je aanraden om via de bovenstaande links ook de andere tools te bestuderen. Hier heb ik een review over geschreven waarbij ik je uitleg hoe ik ze gebruik in mijn online marketing strategie.

Als je begrijpt hoe je deze tools kunt gebruiken, maak je je strategie sterker en richt je op zoveel mogelijk gratis bezoekers uit Google. Dit gaat extra goed werken wanneer je begrijpt wat de specifieke kracht per programma is en hoe je dat in kunt zetten om Google te laten weten wat de belangrijkste zoekwoorden en data op jouw website is. 

Ook het programma Semrush is een erg nuttige tool om data te verzamelen voor jouw zoekmachine optimalisatie analyse. Dit is echter een betaalde tool die weinig ruimte geeft om als niet-betalende klant uitgebreid onderzoek te doen. 

Start Answer the Public via deze handleiding zodat jouw content sterk beter kan presteren. Answer the Public is een prachtige tool en gratis beschikbaar!Answer the Public is GRATIS te gebruiken, maar heeft ook een betaalde versie. Check via deze link of er momenteel een KORTINGSPRIJS is voor nieuwe leden!


Heb jij nog vragen over Answer The Public? Laat ze achter onder dit bericht en ik zal ze zo snel mogelijk beantwoorden!

Reactie plaatsen
arrow_drop_up arrow_drop_down