Display Advertising Betekenis

Wat is Display Advertising? [Betekenis; Uitleg & Voorbeelden]

Wat is Display Advertising? Voor wat voor ondernemers kan Display Advertising kansen opleveren? En hoe werkt dat dan precies?

Om even op de zaken vooruit te lopen is Display Advertising een goede en betaalbare manier om naamsbekendheid te krijgen, om een koude doelgroep te bereiken, om meer leads op jouw mailinglijst te krijgen en uiteindelijk ook jouw omzet te groeien!

Maar hoe waterdicht is dit systeem dat zich richt op advertorials in de zoekmachine van Google? En zijn er alternatieven die meer waar voor je geld leveren?

Dit zijn enkele onderdelen waar jij meer over weet na het lezen van dit artikel! Daarbij geef ik je enkele tips en bronnen over hoe jij de resultaten voor jezelf en je eigen bedrijf kunt testen door jouw eerste stappen in Display Advertenties te plannen!

Display Advertising Betekent dat jij advertenties inkoopt via de zoekmachine van Google. Hiermee plaatsen ze jouw content tussen hun nieuwsoverzicht en artikelen.Meer leren over Internet Marketing Strategie voor Ondernemers? Bekijk mijn Webshop eens!

Wat is Display Advertising? [Betekenis]

De Display Advertising Betekenis vertelt ons meer over manieren om jouw website of online aanbod te promoten. Display Advertising werkt via Google en is betaalde promotie via het display advertising netwerk in de zoekmachine van Google en het videoplatform Youtube. Het geeft je een snelle en eenvoudige manier om advertenties te publiceren op belangrijke plekken waar veel bezoekers voorbij komen...

  • Startpagina's die opduiken wanneer internetgebruikers de zoekmachine van Google blanco openen (Meestal Nieuwsoverzichten) ;

  • Banners op Meerdere plekken op de websites en blog artikelen die weergegeven worden via Google ;

  • Bij Youtube Video's of Kanalen van jouw concurrentie die jij ZELF kunt selecteren (Youtube Ads) ;

  • Verschillende Social Media Platformen en Kanalen ;

Het speciale van Display Advertenties is dat je verschillende formaten / formats kunt gebruiken om bezoekers nieuwsgierig te maken naar jouw content. Je kunt deze eenvoudig zelf maken en vormgeven in de onderstaande formats...

  • Geschreven Tekst;

  • Foto's / Afbeeldingen;

  • Korte Audio en Videobestanden;

Display Advertising werkt via Google Banners / nieuws artikelen zoals je deze in de onderstaande afbeelding ziet.

Deze Display Advertising Voorbeelden laten zien hoe je het in kunt zetten om jouw website of e-learning community te promoten.


Hoe werkt Display Advertising? [Uitleg]

Met Display Advertenties plaatst Google jouw content tussen hun nieuwsoverzicht en artikelen, waarbij jouw website opduikt op startpagina's en nieuwspagina's over heel het internet. Dat wil zeggen dat je hiermee een grote, koude doelgroep bereikt die vanuit het niks geconfronteerd worden met jouw advertentie / bedrijf.

Display Advertising is een vorm van Push Marketing, waarbij jij producten of diensten aan een koude doelgroep promoot. Dat wil zeggen dat je ze advertenties onder hun neus drukt waarvan je niet weet of ze interesse hebben in jouw producten. Je doet dit door middel van leeftijd targeting of bepaalde variabelen zoals woonplaats, hobby's en interesses.

Het start allemaal wanneer iemand zijn webbrowser opent met een zoekintentie of koopintentie en op de startpagina terechtkomt. Vaak hebben mensen al een doel of zoekopdracht in hun hoofd, maar worden vervolgens geconfronteerd met het nieuwsoverzicht en andere afleidingen. Voordat je het weet begin je te scrollen door de pagina en kom je weersverwachtingen en nieuwsberichten tegen over Bekende Nederlanders; Technische ontwikkelingen en allerlei andere onderwerpen.

Als je eenmaal begint te lezen ben je ZO een half uur verder... Als dat herkenbaar voor je klinkt weet je ook hoe het voor anderen voelt...  

Het allerbelangrijkste om te vermelden is dat er random berichten en partners geadverteerd worden bij de berichten waar jij op klikt. Het is dus geen Pull marketing waarbij een bezoeker met een bepaalde behoefte naar informatie gaat zoeken en dan jouw content tegenkomt...

Dus als je via deze manier wilt verkopen moet je als marketeer van goede huize komen en weten hoe het verkoopproces werkt. Dit kun je bijvoorbeeld leren door boeken zoals De Online Marketing Tornado of andere boeken uit mijn Online Marketing & Sales Strategie Webshop te lezen...

Display Advertising laat je bedrijf snel opschalen door een koude doelgroep aan te spreken. In deze afbeelding laat ik zien hoe je kunt starten!

Waar en Hoe kun je Display Advertenties maken?

Een Display Advertentie Maken kun je doen via het Google Advertentie platform (Adsense) (zie de bovenstaande afbeelding). Je krijgt dan meerdere mogelijkheden te zien om te adverteren waaronder Youtube Ads en Google Adwords. Op dit platform staan volledige handleidingen en video's waarmee jij aan de slag kunt gaan met jouw eerste advertenties!

Het verstandigste is om zelf eens door dat proces heen te lopen om te kijken welke vlakken je allemaal in moet vullen...

Het is dan aan jou om deze bezoekers te interesseren, naar jouw website te laten klikken, eventueel in te schrijven op jouw e-mail lijst en vervolgens te retargeten op hun Facebook of Instagram kanaal.

Wanneer jij ZELF advertenties van andere bedrijven op jouw website wilt laten zien werkt dat ook vrij simpel. Je moet dan de indeling van jouw website optimaliseren richting de voorkeuren van Adsense; daarna jouw voorkeuren van partners en een doelgroep invullen en een API Code op jouw website zetten waardoor Google Adsense toegang tot jouw website krijgt.

Display Advertentie kan een grote betekenis hebben op de resultaten van jouw bedrijf. Via Display advertenties kun jij in enkele uren de eerste bezoekers op jouw website en mailinglijst krijgen!

Enkele voorbeelden van Display Advertising

De bovenstaande afbeelding laat enkele Display Advertising Voorbeelden zien van hoe je het in kunt zetten. Zoals je ziet staat er bij sommige afbeeldingen (zogenaamde nieuwsberichten) een button met het woord "advertenties". En dat zijn de Display Advertenties die jij inkoopt wanneer je de keuze maakt om met Display Advertising aan de slag te gaan.

Ik zou je wel aanraden om een cursus te starten (IMU Plus bijvoorbeeld) of wellicht zelfs een Online Marketing Bureau in te huren om dat voor je te doen. Je leert dan beter welke fouten jij moet voorkomen; welke mogelijkheden je nog meer hebt en hoe je dat eventueel zou kunnen combineren...

Maar uiteindelijk is het gewoon een leerproces en ervaring die jij aan kunt gaan en moet testen / ervaren om te kijken wat jouw resultaten zijn. Hierbij zullen jouw resultaten na verloop van tijd steeds beter worden wanneer jij jouw statistieken verzameld en data analyse methoden toepast om jouw online marketing strategie te verbeteren. We noemen het constant verbeteren van jouw platform en content ook wel conversie optimalisatie.


Een Display Advertentie Maken kun je doen via het Google Ads platform. Je krijgt dan meerdere mogelijkheden te zien om te adverteren waaronder Youtube Ads en Google Adwords.Alles waar "Advertentie" bij staat is een display advertentie. Deze worden automatisch op een website / Blog Artikel geplaatst door Google.


Wat zijn de Kosten van Display Advertising Advertenties?

Net zoals bij veel verschillende vormen van online advertenties betaal je een CPC (Cost per Click). Je betaald als ondernemer dus letterlijk een vergoeding voor iedere klik die vanuit de bron naar jouw advertentie klikt (ongeacht of er conversie van jouw einddoel is of niet). De kosten hiervan zijn afhankelijk van het doel van de advertentie; de doelgroep die jij wilt bereiken en de concurrentie die advertenties in wil kopen op jouw onderwerp en zoekwoorden.

Zo is het bijvoorbeeld (extra) duur om advertenties te tonen bij Media Kanalen die mensen dure producten verkopen zoals verzekeringen; Online Casino's of Investeringsbrokers. Dit komt omdat hier meer concurrentie op richt en dan moeten er ook hogere bedragen geboden worden om bovenaan te staan.

De Real Time kosten indicaties zijn te achterhalen via het Google Advertentie Netwerk waarin je dit allemaal moet instellen. 


Is Display Advertising voor alle online ondernemers geschikt?

In principe is Display Advertising voor een breed scala van online ondernemers en content creators geschikt die de meeste andere manieren van online advertising al inzetten... Je kunt hierbij denken aan ondernemers die werken aan een

  • Een Eigen Website Maken zoals een Blog en dat extra willen promoten (bijv. via een Wordpress of Phoenix Website)

  • Een social media kanaal / personal brand als influencer runnen die ze extra willen promoten

  • Online Coaches die zelfstandig een eigen E Learning Community met cursussen of coaching runnen

  • Zelfgebouwde Discussie Websites of Fora rondom bepaalde onderwerpen (bijv. via Huddle)

  • Webwinkel Eigenaren via eigen producten, dropshipping of het affiliate marketing verdienmodel (bijv. via Shopify)

  • E-Commerce ondernemers die een eigen store hebben via Amazon of bol.com

Er is een reden dat het voor veel ondernemers interessant is; maar voor veel ook niet!

Dat komt omdat Display Advertising een ontzettende grote doelgroep kan bereiken. Maar dit is ook direct een probleem wat het al snel duurder maakt dan jij eigenlijk voor ogen had. Hier is maar 1 manier voor om dat te voorkomen en dat is door super scherpe copywriting.

Door jouw content volledig te richten op jouw specifieke doelgroep zorg jij dat het voor andere mensen niet interessant is om er op te klikken.


Nadelen van Display Advertising [Zijn Display Advertenties te breed?]

Er zijn echter ook een aantal nadelen verbonden aan Display Advertenties en een daarvan is dat je behoorlijk met hagel schiet wanneer je je advertentie aan iedereen laat zien die een bepaald nieuwsoverzicht of een losse pagina passeert. Wat mij betreft is het een erg brede methode om jouw advertenties te tonen en daar moet je als online ondernemer een hoog budget voor hebben.

Het tweede nadeel hangt samen met dat hoge budget... Het is namelijk bewezen dat er ook Bots en Crawlers meedraaien in het Google Systeem die af en toe op advertenties klikken. Hoeveel dit precies is kun je lastig achterhalen, maar het is een feit dat jij toch de klik moet betalen terwijl je nooit de kans hebt om daadwerkelijk een verkoop te doen. Deze kosten dragen zeker niet bij aan jouw marketing doelstellingen en omzet...

Het is daarom niet vreemd dat vooral grote en bekende bedrijven met hoge branding budgetten en een sterke positie zitten dit gebruiken en is niet zomaar voor IEDERE kleine ondernemer weggelegd...


Heel veel succes met jouw groeiproces! Heb jij vragen of opmerkingen over dit artikel? Laat dan gerust een reactie achter! 

Hopelijk heb jij iets gehad aan dit artikel uit mijn Eigen Bedrijf Starten Ideeën Kennisbank! Je bevindt je momenteel in mijn Internet Marketing Begrippenlijst. Wil jij meer leren over online marketing strategie en waardevolle online marketing tools? Bekijk dan mijn internet marketing unie kennismaterialen; mijn webshop en al mijn evergreen content zoals Internet Marketing voor Beginners!

Dan kun jij via persoonlijke ontwikkeling training aan de slag om zelf ook je resultaten te gaan verbeteren door te richten op meer autoriteit; meer organisch bereik; meer Web Verkeer; meer leads en meer omzet en winst! Voor jouw Side Hustle of een volwaardig eigen bedrijf! 

Reactie plaatsen