Content Creator Worden

Wat is een Content Creator? [Uitleg & Betekenis]

Een Content Creator is iemand die zich bezig houdt met het bouwen van social Media Kanalen en online Content Marketing in de brede zin van het woord. Wanneer jij Content Creator wilt worden doe je er verstandig aan om een bepaalde doelgroep centraal te zetten en je daarin te specialiseren. Want een nadeel van content marketing is dat je de keuze hebt uit elk bestaand media platform en elke online marketing strategie die er bestaat. 

Zo kun je bijvoorbeeld content maken zoals Blog artikelen, Quotes, Foto's, Video's, Animaties Maken, Stripverhalen, Tweets of Linked-In Posts zijn en deze verspreiden via push marketing ; pull marketing ; organisch bereik of betaalde advertenties. De gekozen strategie hangt meestal samen met waar de doelgroep zit en op welke manier verdienmodellen zijn toegevoegd.

Benieuwd om hier meer over te leren? Lees dan direct verder! 

Wil jij Content Creator Worden? Dan zul je eerst moeten begrijpen wat het is! In dit artikel leg ik het kort voor je uit!Wil jij Content Creator Worden en Online Verkopen? Bekijk dan mijn Webshop met kennismaterialen eens!

Wat zijn doelen van de meeste Content Creators?

Een Content Creator Produceert voor zichzelf of voor opdrachtgevers Content. Vaak wordt de content verspreidt via een (of enkele) social media kanalen die eigendom zijn van de content creator OF de opdrachtgever in kwestie. Wanneer iemand zelfstandig content produceert en daarmee een grote doelgroep van social media volgers heeft opgebouwd spreken we ook wel van een Social Media Influencer

Een content creator kan zelfstandig geld Verdienen via Social Media content, bijvoorbeeld met een eigen website; webwinkel of als online ondernemer via een online academie / community, maar kan ook in opdracht van opdrachtgevers OF in loondienst werken. Wil jij weten hoe dit werkt? Kijk dan eens in mijn Internet Marketing Unie kennisbank voor startende online ondernemers!

Jij kunt Content Creator Worden door een kanaal te kiezen en daar een zelfgekozen boodschap te verspreiden!Connectie met je doel en doelgroep is Key; bij het maken van goede Content! 

Wil jij Content Creator Worden?

Er zijn een aantal simpele lessen die jij moet begrijpen als jij content creator wilt worden... En een van de belangrijkste dingen is dat het veel tijd kost om jouw stijl te perfectioneren en aan een trouwe doelgroep te bouwen. Zeker in het begin zul jij met de kwaliteit van jouw content nog niet uitblinken ten opzichte van de concurrentie en ook nog geen naamsbekendheid en netwerk hebben opgebouwd...

Het bouwen van goede content kost tijd en moet scherp gepositioneerd worden zodat mensen begrijpen wie jij bent; wat jij doet EN wat jij te bieden hebt. 

Want hopelijk begrijp je dat geld niet zomaar uit de lucht komt vallen? Je zult wel iets onder jouw content moeten leggen dat mensen uiteindelijk van jou of jouw opdrachtgever willen kopen. En ook DAT PROCES moet worden opgebouwd via de regels van online marketing & Sales Strategie. 

Hier zijn een aantal handige boeken en cursussen voor gemaakt door Amerikaanse en Nederlandse Ondernemers die een aanrader voor jou zijn. Denk bijvoorbeeld aan de Online Marketing Tornado of Traffic Secrets van Russell Brunson. Je kunt ook besluiten om een stukje verder te gaan door je aan te sluiten bij een online ondernemers community met online marketing cursussen zoals IMU Plus

Hier leer je meer over hoe je een geschikte doelgroep kunt bouwen en een eigen bedrijf kunt starten via internet.

Als jij Content Creator wilt worden is het handig om je te specialiseren in een social media kanaal waar jij je prettig bij voelt EN daarbij is het makkelijk als jij als gebruiker al actief bent. Ga bijvoorbeeld geen video content maken als je een hekel hebt aan je uiterlijk. En ga geen blogs schrijven wanneer jij niet graag achter jouw laptop zit...

Als jij je niet bij bestaande bedrijven aan wilt sluiten is de kans groot dat het een jarenlang groeipad gaat worden waarin jij persoonlijke en zakelijke doelen stellen centraal moet zetten. Dus leerdoelen en praktijkdoelen, want je moet je best gaan doen om het kanaal waarop jij werkt volledig te begrijpen en alle features in zetten om het social media algoritme te verslaan en tot een volledige social media strategie te komen.

Slimme Online Ondernemers kiezen voor sociale media kanalen die werken op basis van Pull Marketing Strategie; oftewel zoekmachine marketing op basis van zoekintentie / koop intentie. In de onderstaande video leg ik hier meer over uit!


Doelstellingen en Mijlpalen van Content Creators

Het draait in social media marketing en zoekmachine marketing meestal niet om de likes; de views; de kliks of het aantal followers... Het is belangrijk om doelen te stellen over wat de gewenste conversie moet zijn die jij nastreeft. Hierdoor kun jij serieuzer meten en analyseren hoe jouw bedrijf momenteel draait en of je nog op de goede weg zit...

En nog iets... Het draait meer om Engagement Rate dan om het aantal social media volgers. Je kunt een miljoen social media volgers hebben en zonder omzet zitten; terwijl je met 1000 volgers een miljoen euro per jaar kunt verdienen. De Markt en Kanalen waar jij mee aan de slag gaat zul je goed voor moeten bereiden en analyseren...

Leer Werken met Grafische design Tools zoals Canva en Magix Video Deluxe! En leer tools gebruiken zoals Bitly Link; Ubersuggest en Google Trends waarmee andere content creators ook hun zoekwoord onderzoek en marktonderzoek doen. Veel van deze tools leg ik volledig uit via mijn online marketing tools kennisbank, dus doe daar vooral je voordeel mee!

Wellicht is het ook handig om mijn artikel Internet Marketing voor Beginners te lezen! Hierin leg ik uit welke aspecten belangrijk zijn om met internet marketing te starten. Want als content creator ben jij simpelweg met het marketen van jezelf, je bedrijf OF dat van jouw opdrachtgever bezig.

Dus zorg dat je dit spelletje zo snel mogelijk volledig begrijpt! Want er zijn TE VEEL content creators die falen omdat ze geen keuzes kunnen maken of niet begrijpen waar mensen graag naar kijken. En die strategie kun je gewoon bij je concurrenten / andere succesvolle spelers achterhalen...

Heel veel succes met jouw groeiproces! Heb jij vragen of opmerkingen over dit artikel? Laat dan gerust een reactie achter! 

Hopelijk heb jij iets gehad aan dit artikel uit mijn Eigen Bedrijf Starten Ideeën Kennisbank! Je bevindt je momenteel in mijn Internet Marketing Begrippenlijst. Wil jij meer leren over online marketing strategie en waardevolle online marketing tools? Bekijk dan mijn internet marketing unie kennismaterialen; mijn webshop en al mijn evergreen content zoals Internet Marketing voor Beginners!

Dan kun jij via persoonlijke ontwikkeling training aan de slag om zelf ook je resultaten te gaan verbeteren door te richten op meer autoriteit; meer organisch bereik; meer Web Verkeer; meer leads en meer omzet en winst! Voor jouw Side Hustle of een volwaardig eigen bedrijf! 

Reactie plaatsen