Meer Bezoekers Webshop / Website

Meer bezoekers naar jouw webshop / website!

In dit artikel geef ik jou Tips voor meer bezoekers naar jouw Webshop of Website! Online Webverkeer ontvangen naar jouw website of webshop is een van de belangrijkste onderdelen die je moet optimaliseren, want zonder bezoekers zit je hoogstwaarschijnlijk ook zonder verkopen; omzet en winst

Daar tegenover staat dat degenen die dit spelletje begrijpen en veel bezoekers ontvangen vaak ook op lange termijn hun bedrijf en conversie kunnen blijven optimaliseren. Dit is een bevoorrechte positie en kun je op lange termijn blijven opschalen totdat een sneeuwbal effect optreedt.

Benieuwd hoe je meer bezoekers naar jouw website / webshop kunt krijgen? Lees dan vooral dit artikel!

Wil jij Meer Bezoekers naar jouw Webshop? Dan is het verstandig om je te verdiepen in google advertenties!Meer Bezoekers naar jouw Webshop? Leer meer over online marketing strategie via mijn Webshop!

Voordelen van Meer Bezoekers naar jouw Webshop / Website

Meer Bezoekers naar jouw Webshop / Website is de beste manier om als online ondernemer of content creator jouw eigen bedrijf te promoten en jouw producten aan de man te brengen. Je kunt dit het beste doen door content te positioneren voor het geval wanneer mensen iets opzoeken over een product dat jij verkoopt. 

  • Meer Bezoekers = Meer Kans op Omzet

  • Meer Bezoekers = Meer Merkbekendheid en Branding mogelijkheden

  • Meer Bezoekers = Meer mensen via Opt In Systemen op jouw Mailinglijst

  • Meer Bezoekers = Meer Statistieken voor Data Analyse en Conversie Optimalisatie Strategie

  • Meer Bezoekers = Meer kans op lange termijn klandizie en herhaalaankopen = Meer gemiddelde waarde per bezoeker

Om dit perfect te optimaliseren moet je een Break Even Funnel maken, waarmee jij een automatisch proces opzet via e-mail marketing. Door gemiddeld meer te verdienen dan jouw bezoekers uiteindelijk kosten kun je onbeperkt reclamebudget vrijmaken en campagnes organiseren met een hoge omzet tot gevolg.

De reden dat jij Pull Marketing Strategie handig in kunt zetten via een Platform als Google is dat je zowel meer gratis als betaalde bezoekers naar jouw webshop / website krijgt... De rest van deze post wijd ik daarom aan het inzetten van Google Blogs en Google Advertenties!

Meer Bezoekers naar jouw webshop zorgt meestal voor meer verkopen en omzet! Daarom is het een proces dat je moet blijven optimaliseren!

Meer Bezoekers naar jouw Webshop via Google; de meest waardevolle zoekmachine ter wereld!

Ik focus in dit artikel op zoekmachine adverteren. Lees mijn artikel: Hoger Ranken in Google om er achter te komen hoe jij door middel van content marketing strategie gratis bezoekers naar jouw website kunt ontvangen door blogs te schrijven!

Bedrijven zoals Google; Facebook en Instagram verdienen miljarden dollars per jaar aan advertentie inkomsten. Door het grote succes van Google kun je zien dat jij als online business eigenaar succesvol kunt worden! Je moet alleen de juiste online marketing strategie bedenken en deze (voorzichtig) uittesten en optimaliseren. Wanneer het werkt en jij jouw break-even punt berekent hebt, kun je langzaam opschalen tot jouw ROI hoger is dan het advertentiebudget. 

Google heeft het doel gehad om de meest waardevolle zoekmachine ter wereld te worden en dat doel is bereikt! Mensen die Google gebruiken verwachten tegenwoordig dan ook dat ze snelle, waardevolle resultaten krijgen wanneer ze een zoekopdracht intypen. 

Maar doordat de concurrentie op het internet een stuk moordender is geworden met alle gevolgen van dien heeft Google de strategie de laatste jaren flink aangepast. Ze hebben hun algoritme constant sterker gemaakt door hun bedrijf te optimaliseren op gebied van de betaalde resultaten (SEA Search Engine Advertising) en de gratis resultaten (SEO Zoekmachine Optimalisatie). Hierdoor kunnen ze een gezonde mix van kennis-informatie en commerciële informatie aanbieden om verschillende bezoekers te helpen.

Het is zo dat mensen die Google gebruiken vaak naar gratis informatie op zoek zijn en niet direct iets willen kopen. Mensen die Google gebruiken willen niet zomaar naar simpele verkooppagina of inschrijfpagina voor de e-maillijst (Opt-In) gestuurd worden wanneer ze iets intypen. Als dat zou gebeuren, zou de kwaliteit van Google sterk veranderen en zou de zoekmachine minder interessant worden voor een groot gedeelte van de bezoekers die GEEN commerciële content willen.

Maar toch blijft er ook een grote doelgroep die Google WEL gebruikt om dingen te kopen en daarom moet jij als ondernemer altijd overwegen om te focussen op zoekmachine optimalisatie / SEO en zoekmachine adverteren / SEA. Er zit namelijk een internationale doelgroep op Google en daardoor bestaan grote kansen die jouw bedrijf of organisatie kunnen groeien, automatiseren en opschalen.

Google is simpelweg de meest gebruikte zoekmachine en ook de beste partner om "warme bezoekers" / leads te bereiken. Oftewel bezoekers die op de hoogte zijn van een bepaalde behoefte en deze om willen zetten in een actie om daaraan te voldoen. Enerzijds in het opzoeken van informatie; maar misschien ook in het aankopen van een product of het oplossen van een probleem via een dienst of extra service.

En door al deze verschillende bezoekers op hun eigen manier aan te spreken kun jij ervoor zorgen dat je op lange termijn meer conversiedoelen behaalt; zoals het groeien van jouw bedrijf door producten te verkopen.

Wil jij meer gratis of betaalde bezoekers naar jouw website of webshop? Bekijk dan als introductie de onderstaande video eens van Online Marketing Ondernemer Neil Patel. Een tweede tip is om mijn review van het zoekmachine marketing boek de Online Marketing Tornado te lezen.

De voordelen van Google Advertenties om meer bezoekers naar jouw website of webshop te krijgen.

  • Google Advertenties zijn direct in te zetten en werken daarom sneller dan SEO zoekmachine optimalisatie. SEO kan 6 maanden duren als je pech hebt.

  • Google Advertenties zijn op bepaalde tijden aan en uit te zetten, waardoor je geen bezoekers bereikt wanneer je dat niet wilt.

  • Google Advertenties zijn beter te positioneren binnen een bepaalde regio. Dit is erg handig en niet mogelijk bij SEO.

  • Google Advertenties zijn op te schalen met zoveel geld als jij zelf wilt. Wanneer je een winstgevend bedrijf hebt kun je dit onbeperkt opschalen.

Het allerbelangrijkste van betaald adverteren is om de juiste doelgroep te vinden die jij kunt activeren in aankopen. Om dit succesvol te kunnen toepassen is het belangrijk om je te focussen op activerende reclameteksten schrijven oftewel Copywriting; zodat jij weet hoe je bezoekers kunt verleiden via sales elementen en verkooptechnieken. Door te richten op een conversie optimalisatie strategie kun jij steeds betere resultaten gaan behalen via internet.

Je wilt in de basis niet richten op volgers, maar je wilt kopers voor jouw producten of diensten. Je kunt je advertentie aan miljoenen mensen laten zien, maar als je niet duidelijk bent in wie je kunt helpen en waarmee je ze kunt helpen zal het weinig opleveren. Maar als je dit voor jezelf helder hebt kunnen Google Ads je veel extra omzet opleveren, zeker als je ze ook nog combineert met andere social media advertising kanalen. Bekijk bijvoorbeeld deze review van de cursus Facebook adverteren binnen de IMU Plus Academy.

Bekijk via de onderstaande afbeelding de Google Ads Manager waarin jij kunt starten met jouw eigen Google advertenties!

Via Google Advertenties krijg jij meer bezoekers naar jouw website of webshop. Het is een sterke manier om warme bezoekers te bereiken.

Hoe kun je Google Advertenties optimaliseren? [Tips voor Google Advertenties]!

  • Kijk goed naar de landingspagina en de resultaten die deze oplevert. Via een Phoenix Website kun jij simpel mooi vormgegeven landingspagina's bouwen. Wanneer jouw business groeit kun je investeren in tools om de acties van jouw bezoeker te volgen. Je kunt dit doen via heatmaps met een tool zoals Hotjar. Je kunt de landingspagina aanpassen zodat die beter converteert en AB testen uitvoeren.

  • Stuur je ads naar een landingspagina die richt op een lange termijn Funnel! Je wilt de e-mail adressen van mensen verzamelen VOORDAT je ze doorstuurt naar het einddoel / de verkoop. Of nog beter: maak het einddoel in de vorm van een digitaal product, bijvoorbeeld in de vorm van E-Learning. Zelfs affiliate producten zijn beter te verkopen via E-learning communities zoals The Huddle, bijvoorbeeld door handleidingen! Het doel van je online marketing activiteiten is om het vak of de interesse van iemand te vinden en meer relevante aanbiedingen te doen!

  • Focus op een sterkere conversie door creatieve copywriting! Je kunt elke tool in de wereld gebruiken om je website mooier en beter te maken, maar als je tekst niet verleidelijk geschreven is zul je weinig verkopen doen.

  • Maak actief gebruik van Remarketing / Retargeting, door mensen te blijven targeten die jouw website hebben bezocht! Het is kosten effectief en maakt de kans op conversie vele malen hoger!

  • Focus op long tail zoekwoorden met een zoek intentie. Het geld zit niet in het zoekwoord "Google Advertenties" maar in het zoekwoord "Google Advertenties maken" kom je al een stuk hoger! Waarschijnlijk is de kostprijs lager en de concurrentie lager; waardoor je makkelijker en goedkoper in de top 10 kunt komen.

  • Zorg voor effectieve uitsluitingen van mensen die niet in jouw doelgroep passen, of die geen klant zullen worden. Je kunt bijvoorbeeld targeten op inkomen of leeftijd!

  • Target een bepaalde locatie via Geo Target Radius of een Location Based Keyword (Google Advertenties specialist Eindhoven). Hierdoor bereik jij relevante bezoekers.

  • Gebruik zo veel mogelijk informatie in je advertenties, bijvoorbeeld extra links naar jouw website. Het kost niks extra, maar verhoogt de kans op klikken (volgens Google) wel met 15%.  

  • Ga advertenties plaatsen op de zoekwoorden die jouw concurrent veel target! Wat voor hen werkt, zal voor jou waarschijnlijk ook werken. Via tools zoals Ubersuggest en Semrush is dit erg goed te doen!

  • Focus op UTM tracking; waarmee jij de herkomst van jouw bezoekers kunt tracken via Link Management Platformen zoals Bitly Link. Je leest meer in mijn Bitly Review.

Google Advertenties maken kan het verschil betekenen tussen een goed lopende website en een onvindbare website. Ben jij al aan de slag gegaan met Google Advertenties oftewel Google Ads?Google Advertenties maken kan het verschil betekenen tussen een goed lopende website en een onvindbare website. Ben jij al aan de slag gegaan met Google Advertenties oftewel Google Ads?

Effectiviteit meten van Google advertenties

Schrijf meerdere advertenties om er achter te komen wat voor soort teksten voor jouw specifieke doelgroep het beste converteert. Hierbij is het belangrijk dat je in je communicatie precies doet wat je in de advertentie hebt belooft. Gebruik op alle belangrijke plekken dezelfde benamingen, want anders kost het meer geld om te adverteren. 

Google Advertenties gaan om relevant en doelgericht adverteren. Hoe relevanter jouw advertentie is voor Google; hoe meer Google jou zal belonen met lagere kosten per click. Dus door relevanter te adverteren dan jouw concurrent OF door hoger te bieden kom je uiteindelijk boven jouw concurrenten te staan.

Hoe kun je jouw eigen Google Advertenties maken? 

  • Je moet een advertentie schrijven voor een specifiek keywoord; of een kleine set keywoorden. Ga geen tientallen of honderden keywoorden in jouw industrie targeten met dezelfde advertentie.

  • Hetzelfde geldt voor de landingspagina. Zorg dat je landingspagina per set zoekwoorden verschilt. Zo krijg je de conversie omhoog; en dit zorgt voor een veel lagere prijs per klik!

  • Target minder advertenties; maar optimaliseer en spendeer meer aandacht aan de mensen die je target. Daar ga je op termijn zeker de vruchten van plukken!

Je moet van bottom naar top kleine groepjes zoekwoorden groeperen zodat je advertenties en landingspagina's kunt gaan schrijven die 1 doelgroep perfect aanspreken. Copywriting en het kennen / inschatten van je doelgroep is hier cruciaal! Google geeft jouw bedrijf / advertenties een bepaalde score voor relevantie, dus door alles te optimaliseren kun jij goedkoper adverteren en een beter ROI nastreven. En om die score te verbeteren en betere resultaten te bereiken kun je sterke advertenties schrijven die perfect aansluiten op de behoefte van de klant, en die over de jaren heen testen en optimaliseren.

Wanneer je dit proces hebt lopen kun je ook met meerdere advertentie platformen gaan experimenteren; of het volledig uitbesteden aan een partner.

Wat zijn de Verschillen tussen Google Advertenties en bijv. Facebook advertenties?

Google geeft direct aan wat mensen zoeken en hoe je dat moet positioneren op basis van volumes. Je komt zo altijd in connectie met mensen die interesse hebben in je vakgebied en daardoor converteren jouw Google advertenties vaak beter dan andere vormen van advertenties.

Facebook Advertenties hebben dit niet. Je zult via Facebook zelden direct een warme doelgroep tegenkomen en moet ze zelf warm maken met laagdrempelige, nuttige informatie. Mensen willen op Facebook vooral hun vrienden en familie volgen en inspiratie opdoen voor entertainment.

Toch zijn er een aantal branches die goed converteren via Facebook en je kunt letterlijk alles winstgevend krijgen, bijvoorbeeld in de schoonheidsbranche / gezondheidsbranche; de automotive branche EN zakelijke branche. Dit zijn branches die naadloos integreren met het dagelijkse leven van de gebruikers op Facebook.

Overigens converteren Facebook advertenties veel beter wanneer ze informatief zijn ingesteld, door mensen bijvoorbeeld naar een gratis Webinar te brengen. Via Facebook wordt verkeer niet vaak direct naar een check-out pagina gestuurd. Dus door extra laagdrempelige content aan te bieden en te richten op meer interactie kun je veel winnen binnen jouw advertentie strategie op alle platformen.

Wil je Google Advertenties ontwijken en toch meer bezoekers naar jouw website of webshop? 

Design een gratis tool die nuttig is voor je doelgroep en biedt deze gratis of via een freemium / premium model aan. Dit kan ook via een membership community...

Een prachtig voorbeeld is Ubersuggest, de Tool die Neil Patel kocht en verder ontwikkelde om marketeers meer inzicht te geven in features die bij concurrenten honderden dollars per maand kosten. 

Het runnen van de tool kost Neil's bedrijf zo'n 150.000 dollar per maand, maar hij bereikt er elke dag zijn doelgroep mee, die geen barrière meer hebben om zijn upsells te kopen (cursussen). 

En als Neil dezelfde bezoekers zou moeten kopen van Google Ads, zou hij er 600.000 dollar per maand aan moeten betalen ZONDER er echt iets voor terug te leveren. De kans dat zijn bezoekers een band met hem opbouwen zou met het inzetten van Advertenties veel lager zijn, omdat hij geen echte waarde levert. 

Daarom is het ontwikkelen van een gratis oplossing of tool volgens hem een perfecte lange termijn oplossing om mensen te bereiken en te concurreren met paid ads.

Je kunt zelfs een model ontwikkelen waarbij leden influencer marketing / affiliate marketing kunnen toepassen, zoals bij Dropbox, waar members die iemand uitnodigen meer ruimte krijgen in hun opslag; of canva, waar mensen meer gratis designs krijgen bij het uitnodigen. 

Zo kun je betaalde advertenties buitenspel zetten of gedeeltelijk aan nieuwe producten / diensten werken waarmee jouw bezoeker een trouwe klant van je wordt. 

Wil je meer inspiratie over het bereiken van meer bezoekers voor jouw website en webshop? Dan helpt het onderstaande boek je goed op weg!  

Wil jij meer bezoekers naar je website? Experimenteer dan met Google Advertenties zodat warme leads jouw website sneller vinden! Dit kan er voor zorgen dat jij snel meer relevante website bezoekers krijgt!Wil jij meer leren over het bereiken van meer relevante bezoekers? Lees dan dit boek waarin je o.a. leert over SEO / SEA / Funnels en E-Mail marketing! :-)

Conclusie: Meer bezoekers naar jouw webshop / website? Probeer Google Advertenties!

Zoals eerder besproken is het belangrijk om alle verschillende manieren in te zetten om als content creator meer bezoekers naar jouw website of webshop te krijgen. UIteraard hoef je niet alles tegelijk te doen, maar zoek je de beste manieren uit die op dat moment te implementeren zijn. 

Google Advertenties is daarvoor een van de makkelijkste, best converterende manieren mits je het goed toepast. Doordat je een warme doelgroep bereikt verhoog je de kans om jouw persoonlijke conversiedoelen te bereiken, wanneer jij waarde levert aan de klant. 

Naast Google Advertenties kun je ook experimenteren met andere advertentieplatformen of vormen van gratis promotie, door op andere manieren bezoekers vooruit te helpen en fans te bouwen van jouw bedrijf. Je kunt bijvoorbeeld een gratis tool aanbieden die door jouw doelgroep gebruikt wordt of trainingen gaan geven via een online membership community. 

Cursussen om jezelf extra in online marketing te trainen werden al besproken in dit artikel, maar via de onderstaande links kun jij meer reviews en content lezen. Via deze bronnen heb ik mijn online marketing kennis flink kunnen verbeteren en ik ben een tevreden klant en affiliate van het online marketing trainingsbedrijf.

Bekijk bijvoorbeeld in dit artikel mijn IMU Plus Review; DE online marketing academy van Nederland waar jij kunt leren hoe je Google Ads toepast. Voor direct meer informatie over deze online marketing community kun je aanmelden via de officiële website.


Heel veel succes met jouw groeiproces! Heb jij vragen of opmerkingen over dit artikel? Laat dan gerust een reactie achter! 

Hopelijk heb jij iets gehad aan dit artikel uit mijn Eigen Bedrijf Starten Ideeën Kennisbank! Je bevindt je momenteel in mijn Internet Marketing Strategie Categorie. Wil jij meer leren over belangrijke online marketing Begrippen en waardevolle online marketing tools? Bekijk dan mijn internet marketing unie kennismaterialen; mijn webshop en al mijn evergreen content zoals Internet Marketing voor Beginners!

Dan kun jij via persoonlijke ontwikkeling training aan de slag om zelf ook je resultaten te gaan verbeteren door te richten op meer autoriteit; meer organisch bereik; meer Web Verkeer; meer leads en meer omzet en winst! Voor jouw Side Hustle of een volwaardig eigen bedrijf! 

Reactie plaatsen