Marketing Automation Betekenis

Beginnen met Marketing Automation?

Top dat je in mijn artikel over Beginnen met Marketing Automation terecht gekomen bent. In dit artikel en stappenplan leg ik je precies uit hoe je als online ondernemer kunt beginnen met marketing automation; wat marketing automation is (volledige uitleg), wat de voordelen zijn van geautomatiseerde marketing en hoe je kunt starten met de meest gebruikte marketing automation software tools.

Want stel je voor dat het mogelijk zou zijn om in je eentje een bedrijf te bouwen dat VOLLEDIG automatisch draait TOT HET PROCES waarbij klanten door stromen in de hoogste omzet levels waarbij jij echt klanten moet gaan helpen? [Hint Hint: Dat is dus mogelijk via Marketing Automation]

Ik leg precies aan de hand van relevante voorbeelden uit hoe marketing automation werkt en met welke Mindset jij het beste kunt starten. Het is namelijk niet zo dat jij jouw marketing automation (oftewel jouw geautomatiseerde marketing) zomaar neer kunt zetten en dat het voor je gaat werken. Je moet goed nadenken over het doel wat je ermee wilt bereiken en hoe je dat kunt aanpakken.

Beginnen met Marketing Automation is niet makkelijk en vereist een bepaalde denkwijze / mindset. In dit artikel leg ik je precies uit wat Marketing Automation is en hoe je het inzet voor je bedrijf.Benieuwd naar Meer Sterke Bronnen voor een Betere Online Marketing Strategie? Bekijk mijn Webshop eens!

Als jij na het lezen van dit artikel meer wilt lezen over het inzetten van marketing automation binnen jouw bedrijf als online ondernemer wil ik je graag doorverwijzen naar mijn online video cursus, waarin ik ondernemers help met het bouwen van een online business op basis van E-Learning producten en (tromgeroffel…) marketing automation! 🙂

Je kunt ook via mijn webshop aan de slag gaan om het online marketing proces voor jezelf te verhelderen en daarbij Marketing Automation te implementeren!

Zo niet, no hard feelings… In dit artikel kun jij al ontzettend veel waarde vinden over dit onderwerp en het praktisch inzetten voor jouw bedrijf!

Beginnen met Marketing Automation is niet makkelijk en vereist een bepaalde denkwijze / mindset. In dit artikel leg ik je precies uit wat Marketing Automation is en hoe je het inzet voor je bedrijf.

Via Marketing Automation kun jij jouw bedrijf via slimme business tools automatiseren, waardoor jouw leads en klanten allemaal automatisch door een tijdloze Funnel heen gaan.

Wat is Marketing Automation? (complete uitleg)

Marketing Automation is het automatiseren van bepaalde kernprocessen in jouw bedrijf met het doel om jouw marketing en sales resultaten simpeler en effectiever te maken.

Via marketing automation (of marketing automatisering) automatiseer jij via bepaalde software pakketten en online partner bedrijven de meest simpele taken binnen jouw bedrijf, zodat je deze niet meer keer op keer hoeft te doen.

Je kunt hierbij denken aan het versturen van informatieve mails en het uitnodigen van leads / klanten voor presentaties. Maar je kunt ook het promotieproces automatiseren, door bijvoorbeeld social media campagnes te laten draaien voor jouw bedrijf op platformen zoals Linked-In; Instagram en Facebook.

Deze skills kun jij uitbesteden of zelf leren door aan de slag te gaan met een Cursus Adverteren via Social Media...

Ook in dit geval spreken we van Marketing Automation; omdat je deze lange tijd kunt laten draaien en nieuwe leads en klanten volledig automatisch op de hoogte worden gebracht van de manier waarop jij werkt met jouw (online) onderneming…

Je kunt marketing automation zien als een marketing of sales medewerker die 24/7 paraat staat om nieuwe klanten binnen te halen of bestaande klanten op de hoogte te houden van de belangrijkste ontwikkelingen.


Wanneer kun jij als online ondernemer beginnen met marketing automation via software systemen?

Beginnen met marketing automation kan al starten wanneer jij jouw eerste producten hebt gemaakt en gepositioneerd. Sterker nog: je kunt al beginnen met marketing automation wanneer jij jouw bezoekers een boodschap wilt versturen zoals een welkom-bericht of een kennismaking. Vanaf het moment dat jij leads of klanten wilt gaan aansturen kun jij beginnen met marketing automatisering tools en het bouwen van een Marketing of Sales Funnel.

Het bouwen van zo’n funnel kan super lucratief zijn wanneer jij een schaalbaar bedrijf wilt bouwen via internet en veel mensen tegelijk wilt helpen met jouw diensten of producten.

Je kunt marketing automation bijvoorbeeld inzetten om mensen op de hoogte te houden van wat er in jouw onderneming gebeurt; wat voor nieuwe acties en promoties er gaande zijn en om specifieke doelgroepen te targeten via speciale promoties. Maar je kunt het ook gebruiken om simpelweg herinneringen te sturen na aankoop van een bepaald product waarvan herhaal-aankopen nodig zijn.

Zo ken ik het verhaal van een ondernemer die miljoenen verdiende met het verkopen van eiwit-poeder voor fanatieke sporters. Hij zette een automatische e-mail funnel op voor kopers van zijn producten en zorgde ervoor dat kopers van zijn eiwit poeder 6 weken na hun eerste aankoop een mail kregen met een speciale actie. Hij wist precies wanneer de eerste bestelling ongeveer op moest zijn en stuurde in die periode een actie waarbij ze eenmalig recht hadden op een korting van 30% wanneer in bulk een nieuwe voorraad werd bestelt.

Hierdoor kwam dit voor de sporters op het perfecte moment; en in 40% van de e-mails die hij verstuurde zorgde dit voor een nieuwe bulkbestelling van meerdere potten, waar in de meeste gevallen bij de eerste bestelling maar 1 of 2 potten werden besteld om te testen. De klanten waren bij die eerste bestelling wantrouwig om opgelicht te worden OF wilden eerst testen of ze de eiwitten goed / lekker vonden.

Die barrière viel weg na de eerste bestelling en daar speelde hij handig op in door ze precies op het juiste moment de kans te geven om bulk bij te bestellen tegen kortingsprijzen… En dit proces bleef hij eindeloos herhalen; liep volledig automatisch; bij iedere nieuwe klant!

Je ziet meer lucratieve tips van Mitchell van Duuren (de ondernemer in kwestie) via de onderstaande video; waarin hij beschrijft hoe zijn meest succesvolle “Marketing Automation Funnel” er uit ziet! In deze video spreekt hij met Tonny Loorbach; eigenaar van de Internet Marketing Unie! Tonny Loorbach schreef het beste online marketing boek van Nederland, dat ik promoot in de afbeelding onder de video!

Beginnen met Marketing Automation? Dit voorbeeld laat zien hoe een automatische Funnel werkt!

Beginnen met Marketing Automation zorgt er op lange termijn voor dat jij een bedrijf bouwt dat klaar is om zo veel mogelijk leads te verzamelen die in ideale omstandigheden allemaal door stromen naar jouw betalende klanten omgeving. Bij voorkeur zonder dat jij daar als (online) ondernemer zelf nog iets voor in hoeft te brengen!

Persoonlijk heb ik best al een aantal funnels doorlopen van ondernemers die hier echt next level in zijn gegaan en dit proces volledig automatisch hebben gemaakt. Daar moest ik in het begin wel eens aan wennen als ik dan op live evenementen kwam die georganiseerd waren door zo’n ondernemer; en dat die je niet kende…

Maar dat was lang geleden, toen ik nog veel groener was in online marketing.

Beginnen met Marketing Automation is niet makkelijk en vereist een bepaalde denkwijze / mindset. In dit artikel leg ik je precies uit wat Marketing Automation is en hoe je het inzet voor je bedrijf.Wil jij meer leren over Marketing Automation? DIT Boek is een van de betere boeken op de Nederlandse markt!


Dus hoe werkt de standaard Marketing Automation Funnel?


Marketing Automation stap 1: Gratis en Betaalde bezoekers ontvangen vanuit verschillende bronnen.

De standaard marketing automation funnel start met het bouwen van gratis en/of betaalde content (gratis bloggen op de website waarmee je richt op zoekmachine optimalisatie / gratis social media content / betaalde social media advertenties) om bezoekers in de Funnel te krijgen en daarbij is het belangrijk dat alle systemen die worden ingezet naadloos op elkaar aansluiten en geen “Bugs” of “Errors” bevatten. Je ziet namelijk alleen de statistieken terug komen en hebt verder geen manieren om resultaten te meten… Vergeet niet dat de meeste ondernemers helemaal geen tijd hebben om in het begin van de Funnel lange gesprekken met leads te gaan voeren. In plaats daarvan willen ze hun Funnels zo sterk mogelijk inrichten om alle vragen en twijfels automatisch weg te nemen…

Een ondernemer die richt op Marketing Automation laat zijn Funnels het werk doen…

Een marketing automation funnel zorgt ervoor dat jouw bezoeker volledig automatisch door jouw bedrijfsprocessen gaat. In veel gevallen ontmoet jij de klant nooit of alleen in de hogere levels van coaching...

Op deze afbeelding zie je de Automatische Marketing Funnel! Bron: DotCom Secrets Russell Brunson.

De content die jij gemaakt hebt is een manier om jouw klant te bereiken. Je positioneert jouw content zo slim mogelijk op de juiste zoekwoorden en zorgt dat ten alle tijden helder is wie jij bent en welk vraagstuk / probleem jij op wilt lossen. Hoe helderder je dit proces hebt, hoe beter de conversie richting jouw einddoel zal zijn, omdat je minder “niet-relevante” bezoekers in jouw funnels krijgt.

In die eerste fase komen bezoekers dus terecht op jouw Phoenix website (handig voor mooie funnels) of op individuele sales pagina’s (Lead-Squeeze Pages). In sommige gevallen worden ook professionele funnel software gebruikt zoals de Clickfunnels Software (Amerikaans). Het is op de eerste pagina’s belangrijk dat de ideale bezoeker zich in een oogopslag herkent en dat jij het beloofde vraagstuk waarmee jij jouw bezoeker hebt gelokt (via een blog of een advertentie) oplost. In ruil voor de oplossing voor het probleem van jouw ideale klant (via een videotraining of een e-book) vraag jij om een e-mail adres.

Er zijn drie mogelijke uitkomsten…

  • Op het moment dat de klant zich niet voldoende aangesproken voelt verlies je deze!

  • Als jouw klant de website verlaat, kun jij via retargeting op Facebook of Youtube nog een tweede kans grijpen…

  • Op het moment dat jouw klant inschrijft start het tweede gedeelte van de Funnel…

Een percentage van jouw bezoekers zal zich ingeschreven hebben en krijgt vanaf nu per E-mail het beloofde product; en later strategische e-mails om hem / haar voor te bereiden op vervolgstappen in het funnel proces. Zullen we even naar een aantal software tools gaan kijken?

Marketing Automation Stap 2: E-Mail Marketing Software Providers

Zoals je in de onderstaande afbeelding kunt zien is het via bepaalde software mogelijk om gestandaardiseerde E-mail Marketing Funnels op te zetten die jij in gang zet wanneer een bezoeker (oftewel een geïnteresseerde lead) zich via een inschrijfformulier inschrijft op jouw mailinglijst. Helaas worden er op dit moment wat problemen verwacht omdat privacy regels dit proces een stuk moeilijker maken, maar je moet er van uit gaan dat de afgelopen 2o jaren een perfecte tijd is geweest voor online marketeers die de psychologie achter hun bezoekers goed snappen.

Deze hebben namelijk veel geld kunnen verdienen aan hun leads en (inter)nationaal kunnen testen wat de bezoeker die zij bewust aan hadden getrokken nodig hadden om te groeien in bepaalde doelen.

Je moet het als volgt zien:

Als jij een slimme marketeer bent ben jij in staat om een goede, catchy landingspagina te maken waar maar een aantal mensen zich in herkennen. Je schrijft bijvoorbeeld een bericht voor mannen tussen de 20 en 30 die van vissen houden met een advertentie waarin je “de beste molens voor een hengel” promoot. De kans is ontzettend klein dat hier mensen op reageren EN inschrijven die niet vissen; en niet geïnteresseerd zijn in hengels kopen.

Wanneer je deze gegevens hebt, kun jij de komende jaren berichten blijven sturen over vissen, vis evenementen, visvoeding, viskleding, automatische boten, georganiseerde vis-trips, enzovoort enzovoort. En als je dit op een leuke manier kunt doen kun je mensen lange tijd geïnteresseerd houden en aanbiedingen doen per mail.

Benieuwd hoe dit werkt? Lees dan mijn artikel over beginnen met email marketing software!

Goed… Als je dit soort strategieën toepast in het e-learning / coaching circuit zie je meer dat bezoekers opgewarmd worden ten opzichte van de personen die achter het bedrijf staan. Ze krijgen veel hulp bij hun eerste doelen en worden na enkele mails (5/7 mails) klaargestoomd om een bepaald aanbod te kopen, zoals bijvoorbeeld een cursus. Dit kan via e-mail zijn, maar wanneer dit erg dure cursussen zijn zie je ook vaak dat er Webinars gegeven worden via een software zoals WebinarGeek (lees mijn Review) of WebinarJam.

Webinars worden vaak ingezet als de producten enkele honderden tot duizenden euro’s kosten en zijn perfect om vragen en onduidelijkheden weg te nemen EN daarbij een stukje sales psychologie toe te passen om jouw warme leads het laatste zetje te geven…


Marketing Automation Stap 3: Automatiseren en Verkopen via Webinar Software

Deze Webinars zijn in eerste instantie vaak live, maar kunnen ook volledig geautomatiseerd worden ingezet. Zelf ben ik hier niet zo’n fan van en ik heb het nog nooit gedaan, maar ik heb er wel respect voor dat er ondernemers zijn die hun klanten het gevoel kunnen geven dat het allemaal volledig live is, terwijl ze jaren een geautomatiseerd webinar geven en daarmee nieuwe klanten binnen halen.

In de beginfase is dit geen goed idee; en kun je beter live je online presentaties geven en de mensen in jouw funnels persoonlijk goed vooruit helpen! Dit is natuurlijk afhankelijk van het soort producten dat je promoot.

Bekijk deze voorbeelden van automatiseringssoftware! Op deze afbeelding zie je de geautomatiseerde webinars van WebinarGeek die jij in kunt zetten om jouw bedrijf te automatiseren.

Bekijk deze voorbeelden van automatiseringssoftware! Op deze afbeelding zie je de geautomatiseerde webinars van WebinarGeek die jij in kunt zetten om jouw bedrijf te automatiseren. Klik hier om direct gratis te testen! 🙂

Marketing Automation stap 4: Werk vanuit een Community Software Leeromgeving

Vaak worden vanuit de Webinars bepaalde online cursus trajecten en speciale trajecten verkocht die vanuit een Huddle leeromgeving gepresenteerd en behandeld worden. In dat geval krijgen de cursisten toegang tot videocursussen en extra live-elementen zoals Webinar Bootcamps of Challenges.

Op deze manier is het voor jou als online ondernemer mogelijk geworden om tientallen, honderden of duizenden personen te helpen met het bereiken van hun doelen. En je kunt hier zelfs een team voor inschakelen om bepaalde zaken van je over te nemen.

Zoals je wellicht begrijpt is het tot dusver volledig mogelijk geweest om via Marketing Automation tools een volledige business te runnen zonder dat jij daar live bij aanwezig bent geweest. Je hebt het proces volledig geautomatiseerd opgezet; de video cursussen en Webinars eenmalig / of enkele keren opgenomen en kunt dat traject blijven promoten en verkopen terwijl jij weer met andere dingen bezig bent.

Dat maakt beginnen met marketing automation in mijn optiek een ontzettend interessante manier van werken; waarbij veel klanten niet eens doorhebben wat er gebeurt.


Marketing Automation stap 5: Herhalen van stap 1 – Meer geld in Internet advertenties via Google en Social Media.

Wanneer de processen zoals E-Mail marketing software en Webinars staan is het in principe mogelijk dat er meer “leads” door jouw automation proces heen worden gestuurd. Je kunt dit voor elkaar krijgen via advertenties, maar ook via promotie technieken zoals het affiliate marketing verdienmodel.

Om veel leads te vinden wordt vaak onafgebroken (koud) geadverteerd via social media en zoekmachines zoals Google en Bing. Dit zijn manieren om veel nieuwe klanten te bereiken en door hoge prijzen voor de online trajecten te vragen en de “customer lifetime value” te verhogen, levert dit zijn geld meestal wel op. Je kunt dit soort funnels jaren laten lopen en naar mate jij langer bezig bent of samenwerkt met een gespecialiseerd online marketing bureau zal jouw strategie steeds beter worden, waardoor je meer geld gaat verdienen.

Hoe dat online adverteren werkt kun je lezen in mijn artikel over online adverteren.

Het hele marketing automation proces is te draaien via een laptop en hoeft uiteindelijk alleen maar aangestuurd en geoptimaliseerd te worden op basis van statistieken. Hoe zou het voor jou zijn als je dit kon bereiken?

Wat zijn de voordelen en nadelen van beginnen met Marketing Automation

Marketing automation is handig om in jouw business op zoek te gaan naar de ideale situatie op gebied van efficiency. Maar wat zijn nu precies de voordelen en de nadelen van beginnen met marketing automation? Laat me het uitleggen via de belangrijkste bulletpoints!


Voordelen van beginnen met marketing automation (redelijk laagdrempelig + sterke ROI mogelijk)

  • Je kunt sneller nieuwe klanten vinden en deze volledig automatisch door de eerste fasen van jouw bedrijf begeleiden;

  • Je kunt deze klanten volledig automatisch makkelijker omtoveren in gemotiveerde, extra loyale klanten die je vertrouwen;

  • Je kunt met marketing automation je meest loyale en effectieve groepen klanten vinden en segmenteren;

  • Door via marketing automation de meest loyale en effectieve klantensegmenten in kaart te brengen; kun je deze speciale aandacht geven;

  • Je kunt jouw processen steeds meer verbeteren, zodat jouw bedrijf steeds efficiënter draait en jouw conversies omhoog gaan. Je kunt meer leren over hoe dit proces werkt door mijn artikel over conversie optimalisatie te lezen…


Nadelen van beginnen met marketing automation (zelf doen of uitbesteden?)

  • Het is een nieuw proces en kost tijd en geld om te leren / implementeren;

  • Indien fout toegepast, gaat het weinig opleveren voor jouw bedrijf; behalve hoge kosten;

  • Marketing Automation maakt jouw bedrijf volledig automatisch, waardoor een stukje persoonlijkheid ontbreekt. Sommige mensen vinden dit fijn; terwijl andere mensen toch wel graag een gezicht willen zien en persoonlijke aandacht nodig hebben;

  • Een nadeel dat aansluit op het vorige nadeel; is dat jij als ondernemer totaal niet in de gaten hebt wie er mee loeren en hoe die precies over je denken. Je moet af gaan op statistieken en eventuele reacties / conversies die uit dit proces naar boven komen;

  • Nieuwe privacy wetten zorgen steeds vaker voor problemen;

Om deze redenen is het verstandig om je af te vragen of je zelf de tijd en commitment kunt vinden om er mee te starten. Je kunt dit bijvoorbeeld doen door via IMU Plus de cursus over beginnen met marketing automation te volgen. OF het liever uit gaat besteden aan marketing automation specialisten. Persoonlijk ben ik geen specialist die anderen helpt, behalve met cursussen, maar ik ben wel in de gelegenheid om je te matchen aan een Nederlands marketing automation bureau dat dit proces volledig voor jou uit handen kan nemen.

Marketing Automation Systemen geven jou de vrijheid om je bedrijf te automatiseren. In dit artikel geef ik uitleg en voorbeelden om te laten zien hoe je kunt starten!

Beginnen met Marketing Automation: is het makkelijk en voor iedereen haalbaar?

Op het moment dat jij wilt beginnen met marketing automation is het belangrijk dat je met een aantal belangrijke zaken rekening houdt. Het proces leren kost namelijk best wat tijd en moet je constant blijven optimaliseren aan de hand van jouw conversie statistieken. Dat is niet aan te raden voor mensen die op korte termijn willen scoren en die er eigenlijk niet al te veel tijd voor hebben.

Daarom is het belangrijk dat je er tijd voor uit trekt en als jij grote plannen hebt een specialist vraagt voor hulp. Persoonlijk kan ik hier een partij voor aanbevelen die gespecialiseerd is in online coaching trajecten via digitale kennisproducten + Software. Neem contact met me op als dit nodig is en ik plan een gesprek voor je in!

Ga je zelf “rotzooien” en zonder ervaring proberen om te beginnen met marketing automation? Dan acht ik de kans niet zo hoog dat jij dit volledige proces zelf op kunt zetten. Uiteraard zou het wel lukken, maar hier is veel studie + de nodige trial en error voor nodig. Of je hier uiteindelijk resultaten mee kunt krijgen? Zeker weten! Maar zul jij hier net als een gespecialiseerd bureau top resultaten mee bereiken? Dat is een vraag die jij waarschijnlijk voor jezelf kunt beantwoorden met een “NEE”.

Maar dat hoeft niet te betekenen dat jij het niet zelf kunt doen, want zelf doen is goedkoper en misschien ben jij van mening dat iets minder winst, maar met minder kosten ook tot een prima situatie kan leiden! Ben jij bereid om zelfstandig een ton te verdienen, terwijl je met een bureau misschien 3 ton verdient? Stel jezelf de vraag hoeveel genoeg voor jou is!

In de onderstaande alinea geef ik jou een aantal belangrijke tips die jij kunt gebruiken wanneer jij wilt beginnen met marketing automation!

Extra Tips als startende Marketing Automation ondernemer…

  • Zorg dat de content die jij produceert Evergreen Content is. Evergreen content wil zeggen dat je het produceert zodat het altijd relevant is. Op die manier maakt het voor jouw bezoeker niet uit wanneer deze start en blijft jouw content altijd waardevol.

  • Gebruik neuromarketing en sales technieken in jouw automatische funnels. Dit kan een groot verschil maken in de omzet die jij hebt!

  • Focus op waar jij goed in bent! Ben jij goed in mensen coachen en jouw aanbod presenteren? En kun jij daar veel geld mee verdienen? Laat iemand anders dan jouw funnels bouwen die daar expert in is! Graag match ik jouw met een sterk marketing automation bureau in Nederland! 😀

  • Spreek altijd direct naar jouw klant. Tijd en energie is schaars, dus kom direct to the point en praat niet over hoe mooi je bedrijf is, maar over de mooie resultaten die jij voor klanten zoals deze in jouw funnel hebt bereikt.

Extra opmerkingen als jij wilt beginnen met Marketing Automation…

In sommige online verdienmodellen past Marketing Automation beter dan bij andere. Zo is Marketing Automation bijvoorbeeld erg populair bij bedrijven op basis van E-Learning; waarbij alleen digitale producten worden verhandelt die niet fysiek verzonden hoeven te worden. Om hier meer informatie over te lezen kun je mijn artikel lezen over het opstarten van een E-Learning business.

Een online industrie die hier nauw aan verbonden is; is de industrie van affiliate marketing. Wanneer je op de link klikt kom jij in mijn kennisbank waarin ik voorlichting geef aan (startende) affiliate marketing ondernemers die affiliate marketing toepassen op hun digitale kennisproducten; OF die andermans digitale kennisproducten promoten in ruil voor een commissie. Ook hier speelt een geautomatiseerd bedrijf op basis van marketing automation een grote rol; omdat dit hele proces via computers word aangestuurd.

Een voorbeeld van een online verdienmodel wat weer iets minder goed werkt, maar WEL mogelijk is, is Dropshipping. Het grote verschil tussen affiliate marketing en dropshipping is dat affiliate marketing over digitale producten gaat; waar dropshipping over fysieke producten gaat. Hierdoor speelt het verzenden van producten een rol en daar moet aan het einde van het proces een verzendproces in gang gezet worden via jou als ondernemer (of via een fulfillment centrum).

Dat is dus niet volledig te automatiseren via Marketing Automation Tools; maar wel gedeeltelijk! Je leest alles over hoe dit werkt in mijn artikel over de verschillen tussen affiliate marketing en dropshipping.

Een marketing automation platform zorgt ervoor dat jij via marketing automation tools direct aan de slag kunt met het bouwen van een automatische business.

Verschillende Software Tools die jij kunt gebruiken voor Marketing Automation

Sommige software pakketten die geschikt zijn om te gebruiken tijdens dit proces zijn door het artikel heen al genoemd, maar ik zal ze voor de zekerheid nogmaals benoemen. Hou er rekening mee dat dit soort software tools ook wel “vrijheidsproducten” worden genoemd. Oftewel, ze maken ondernemers volledig vrij om te doen en laten wat ze willen en helpen met het opschalen van bedrijven naar miljoenenbedrijven. Daarom zit er in de meeste gevallen een prijskaartje aan verbonden die niet voor iedere ondernemer haalbaar is, maar dit heb jij als ondernemer zelf in de hand. VAAK is goedkoop uiteindelijk duurkoop.

Er zijn een aantal Automatiseringssoftware Tools en platformen die geschikt zijn om automatische Funnels mee te bouwen…

Heel veel succes met het onderzoeken van deze tools! Ik zou met name de Tornado Tools en Clickfunnels aan willen raden als sterke oplossingen voor ondernemers… Heb jij nog vragen of opmerkingen over dit artikel? Laat dan gerust een reactie achter! 

Hopelijk heb jij iets gehad aan dit artikel uit mijn Eigen Bedrijf Starten Ideeën Kennisbank! Je bevindt je momenteel in mijn Internet Marketing Strategie Categorie. Wil jij meer leren over belangrijke online marketing Begrippen en waardevolle online marketing tools? Bekijk dan mijn internet marketing unie kennismaterialen; mijn webshop en al mijn evergreen content zoals Internet Marketing voor Beginners!

Dan kun jij via persoonlijke ontwikkeling training aan de slag om zelf ook je resultaten te gaan verbeteren door te richten op meer autoriteit; meer organisch bereik; meer Web Verkeer; meer leads en meer omzet en winst! Voor jouw Side Hustle of een volwaardig eigen bedrijf! 

Reactie plaatsen