Email Marketing Programma

Beginnen met E-mail marketing? Zo belangrijk is E-mail marketing voor een online marketing business!

Twijfel jij of je moet starten met e-mail marketing? In dit artikel bespreek ik het belang van E-mail marketing voor een online marketing business! Volgens online marketing goeroe's zoals Tonny Loorbach en Russell Brunson zouden ze alles in hun business opgeven wanneer ze hun e-mail marketing contacten mochten houden. Effectieve e-mail marketing funnels vormen het hart van een organisatie!

Het geld valt voornamelijk te verdienen via een effectieve e-mail marketing funnel die jij keer op keer kunt herhalen aan nieuwe bezoekers. Zo belangrijk is e-mail marketing voor een online marketing business! Wanneer je dit succesvol voor jezelf kunt maken, kan dit letterlijk het verschil maken tussen een business met een omzet van 6 of 8 cijfers.

Benieuwd hoe jij hier als online ondernemer voor jouw online onderneming alles uit kunt halen? Lees dan snel verder! In dit artikel beschrijf ik precies wat e-mail marketing is, wat voor strategie belangrijk is, hoe je zelf kunt starten met e-mail marketing EN wat geschikte partners zijn om er mee te starten.

En nog mooier: wanneer jij start met een gratis trial (zonder verplichtingen) via mijn affiliate link stuur ik jou een aantal super toffe, unieke bonussen, zodat jij in No Time een super effectieve e-mail marketing funnel op basis van winnende strategieën hebt gebouwd!


Wat is E-mail marketing en waarom moet het de belangrijkste doelstelling worden van jouw online business?

Het allermooiste van een online business is in mijn optiek dat je veel processen voor de lange termijn kunt automatiseren. Door software voor jezelf aan het werk te zetten, kun jij steeds nieuwe dingen bouwen, terwijl jouw oude werk nog doordraait op de achtergrond. Wanneer je dit op de juiste manier aanpakt krijg je compound interest op jouw eerdere werk en kun je focussen op dingen die belangrijker en leuker zijn!

Een van de belangrijkste automatiseringsprocessen in een online business is E-mail marketing. Wanneer jij start met het verzamelen van relevante e-mailadressen van bezoekers die geïnteresseerd zijn in jouw product of dienst, heb je ten alle tijden de mogelijkheid om deze bezoeker waardevolle informatie toe te sturen.

Hoe pas je e-mail marketing succesvol toe? 

Je moet hier een duidelijke e-mail marketing strategie achter bouwen, want mensen raken er snel gefrustreerd over als ze alleen schaamteloze zelfpromotie toegestuurd krijgen en producten moeten kopen. Je zult dan snel jouw leads weer verliezen. Toch komt bij online ondernemingen het grootste gedeelte van de omzet op lange termijn uit e-mail marketing, en daarom is het ontzettend de moeite waard om je hier in te verdiepen en er een goede balans in te vinden.

Je wilt jouw bezoeker namelijk niet lastig vallen, maar juist inspireren, informeren, opwarmen en uiteindelijk verkopen! Je kunt dit doen door te helpen in plaats van te verkopen. Een beroemde Amerikaanse Quote is: "Stop Selling, Start Helping". En het goede nieuws is: dit proces is volledig te leren, optimaliseren en uiteindelijk automatiseren!

Hoe kijken beroemde internationale online ondernemers naar e-mail marketing?

Russell Brunson, de auteur van de online sales Funnels bestseller "DotCom Secrets" en tevens eigenaar van Clickfunnels Software (DE online sales Funnel Software) zou zijn hele bedrijf willen kwijtraken, als hij zijn e-mail contacten en funnels zou mogen houden. De Amerikaanse Godfather van de online marketing industrie zegt dat de enige reden dat jij producten aanbiedt aan een doelgroep, het bemachtigen van hun e-mail adres zou moeten zijn.

Ook Tonny Loorbach, auteur van de Online Marketing Tornado is super positief over e-mail marketing. Het redde zijn bedrijf enkele jaren geleden toen hij op het punt van een failissement stond, doordat hij een speciaal aanbod kon doen aan zijn relevante contacten.

Waarom zien deze entrepreneurs e-mail marketing als HET focuspunt van online zaken doen? 

Starten met E-mail marketing is de goedkoopste vorm van "direct mail / adverteren" waar je 100% zeker een relevante, warme doelgroep mee kunt bereiken. Het sterke punt van e-mail marketing is namelijk dat volgers zichzelf hebben ingeschreven en dus toestemming hebben gegeven om op een commerciële manier benaderd te worden.

Het is ook een van de weinige manieren waarbij jij "eigen baas" bent, zonder invloed van derden. Je bent bij E-mail marketing nooit afhankelijk van controlerende partijen zoals Facebook, Google, Instagram, Youtube of Linked-In. Zolang je de e-mail marketing provider zijn fee blijft betalen, mag jij de software blijven gebruiken en kun jij bouwen aan een relevante lijst met jouw contacten die jij dagelijks kunt mailen met interessante, relevante informatie en aanbiedingen.

En daar maken vele online marketeers dan ook dankbaar gebruik van door regelmatig, soms wel dagelijks aanbiedingen te doen binnen het niche waarin de doelgroep zich bevindt. E-mail marketing is dan ook niet alleen een manier om een persoonlijke en zakelijke band met jouw volgers op te bouwen, maar ook een laagdrempelige manier om ze in een bepaalde volgorde door je content te sturen.

Hierdoor bepaal je ten alle tijden zelf het verhaal en de bijbehorende aanbiedingen die je bezoeker te zien krijgt.


Starten met Email marketing: je ziet hier hoeveel we er met het internet op vooruit zijn gegaan. Met 1 druk op de knop kun je duizenden mensen bereiken met email marketing.Het Internet heeft veel mogelijk gemaakt voor online marketeers. Niet langer zijn ze afhankelijk van ouderwetse communicatie, maar in 1 druk op de knop kunnen ze internationaal miljoenen mensen tegelijk bereiken.


Jouw kwaliteiten om e-mail marketing Funnels te bouwen maken het verschil tussen een omzet van 6 of 8 cijfers.

Geautomatiseerde funnels kunnen jouw volledige business automatiseren, waardoor jij als ondernemer je handen vrij hebt om klanten te helpen in plaats van acquisitie te doen. Je hebt als het ware een eigen sales manager die je zelf geprogrammeerd hebt en die constant jouw verhaal vertelt aan (relevante) bezoekers.

Er zit wel een leercurve en investering aan verbonden om dit allemaal effectief toe te kunnen passen. Je moet namelijk precies weten welke strategie je moet volgen, zodat jij alleen "droomklanten" aantrekt op jouw mailinglijst. Je wilt een aanbod doen dat ZO HELDER en specifiek is dat alleen 1 kerndoelgroep op jouw e-mail lijst inschrijft.

Lukt dit? Dan kun jij die doelgroep volledig screenen en segmenteren. Als je het goed doet hebben ze allemaal dezelfde interesses en behoeften. Je kunt dan alles dat bij hun "persona" past te koop aanbieden via eigen producten, affiliate marketing of dropshipping. Je gemiddelde conversie (oftewel het percentage van mensen dat succesvol reageert op jouw call to actions) gaat dan omhoog, met een hoger succes ratio.

Lukt het jou niet om die ene doelgroep te bereiken? Dan zul jij zien dat je meer mensen gaat verliezen en dat je niet echt een band kunt opbouwen met jouw volgers. Ze herkennen zich namelijk niet in het verhaal dat jij via storytelling vertelt en hebben daarnaast niks aan de producten die je in jouw content promoot.

Het optimaliseren van deze strategie is het allerbelangrijkste in online business. Je wilt jouw klant door en door kennen en precies aanbieden wat hij/zij zoekt, door zelf het pad voor ze uit te stippelen en behoeften op te wekken. Welkom in de Sales Funnel, die jij voor het grootste gedeelte via e-mail marketing kunt optimaliseren en uitvoeren!

Wil jij meer leren over succesvolle funnels? In dit artikel leg ik er een aantal zaken over uit! 


Op deze afbeelding zie je een Sales Funnel. Wanneer jij je sales funnel als online ondernemer sterk inricht kun jij een super effectieve online business bouwen.


Starten met E-mail marketing: Implementeer jij overal een Hook, story en offer?

In de vorige paragraaf werd uitgelegd waarom het belangrijk is dat je een specifieke doelgroep; oftewel een persona van een droomklant; hebt en daar al jouw content op inricht. Doe je dit niet? Dan zal het lastig worden om echt succesvol te worden. Maar naast dit principe is er nog iets wat cruciaal is om succesvol te worden in online marketing.

Dit is de manier waarop je mensen benadert en met ze communiceert. Het is namelijk zo dat mensen op het internet duizenden advertenties en prikkels op zich krijgen afgevuurd door allerlei verschillende bedrijven. Hierdoor kunnen mensen zich ontzettend lastig focussen en blijven ze niet te lang hangen bij informatie / prikkels die ze niet boeien.

Je moet ze daarom ten alle tijden DIRECT TRIGGEREN met jouw content. Je kunt dit doen via de onderstaande methode. 


Op deze afbeelding zie je de Hook Story Offer theorie, waarmee je iedere media uiting succesvol en winstgevend kunt maken. Dit is erg handig voor online ondernemers!

Werk in elke vorm van content volgens het hook, story en offer principe van Russell Brunson.

Heb jij in elke e-mail een haak, stukje storytelling en een aanbod klaar staan? Dan ben jij goed voorbereid om veel verkopen te gaan doen. Het komt neer op het volgende principe:

  • Hook: zorg voor een stukje content (e-mail / webinar / blogpost / social media post / youtube video / etc) dat mega specifiek is en richt op een enkele doelgroep, met een bepaald probleem, dat jij op kunt lossen. Wanneer je tegen iedereen spreekt, spreek je tegen niemand.

  • Vertel een verhaal om herkenning, betrouwbaarheid en een behoefte te creëren. Een behoefte die speciaal gericht is op het persona van de droomklant die jij aanspreekt. Je gaat deze droomklant helpen met zijn problemen door oplossingen te bieden.

  • Zorg dat je ALTIJD een offer hebt om aan de problemen van de Hook en de Story te voldoen. Sterker nog: je begint met het offer (product / dienst) en baseert daar de story en de hook op. Alles moet naadloos met elkaar matchen, en uiteraard is jouw product of dienst ALTIJD de oplossing voor het probleem dat jij in jouw content hebt geschetst.

Het mooie is dat de droomklant overblijft en de rest vroegtijdig afhaakt. Je bent niet relevant genoeg voor de anderen. Pas je dit goed toe? Dan blijft alleen de droomklant jou volgen en zal je conversie omhoog schieten, omdat je alleen content produceert voor die ene droomklant.

In sommige gevallen kun je de droomklant meenemen op een traject wat jaren duurt, waarin je jouw droomklant meerdere verkopen kunt doen die steeds groter en belangrijker worden. En dat allemaal volledig geautomatiseerd, waardoor je honderden of zelfs duizenden mensen tegelijk kunt helpen.

Klinkt dat als een sterke, winstgevende strategie? Ga dan zo snel mogelijk starten met e-mail marketing. Je kunt er je volledige business op bouwen en het kan eigenlijk een online kassa worden die continue traffic blijft drijven en geld blijft opleveren. CRUCIAAL: zo belangrijk is E-mail marketing voor een online marketing business!


Op deze afbeelding zie je een Email marketing Opt-In pagina. Zo simpel kan het zijn om nieuwe mensen op je email marketing lijst te krijgen.Op de bovenstaande afbeelding zie je hoe simpel het kan zijn om mensen op je e-mail marketing lijst te krijgen. Door een simpele salespage te koppelen aan een e-mail inschrijving, ontvang je de gegevens van "hete" leads. 


Tutorial: Hoe kun je starten met e-mail marketing? 

Starten met E-mail marketing is relatief makkelijk. Technisch gezien hoef je alleen de software te bestellen (online) en te koppelen aan een website / landingspagina / domeinnaam. Echter: dat is niet hoe het volledige spelletje werkt...

Om te starten met e-mail marketing moet je investeren in een aantal verschillende zaken, zoals je eigen mindset, je eigen kennis en e-mail marketing software providers. Er zijn handboeken over te koop met e-mail marketing strategieën en templates die geschreven zijn door succesvolle ondernemers.

Een Nederlands bedrijf dat hier erg mee vooruit loopt is de Internet Marketing Unie, van Tonny Loorbach en Martijn van Tongeren. Veel van de kennis die ik dagelijks toepas en "doorgeef", komt uit de IMU Plus membership community, waar ook de online marketing cursussen van dit bedrijf te vinden zijn. Je leert hier voor een all-in prijs van 497,- euro per jaar alle aspecten van een succesvolle, geautomatiseerde online marketing business op basis van het affiliate marketing verdienmodel, dropshipping of eigen producten!

Waar bouw jij de website / funnel die jij koppelt aan je e-mail marketing provider? 

Een e-mail marketing provider moet je koppelen aan een domeinnaam en meestal aan een website / losse landingspagina. Het proces van een losse salespage / landingspagina is te zien in de bovenstaande afbeelding. Het is hierbij heel erg afhankelijk wat voor online marketing strategie jij wilt gaan voeren.

  • Wil jij veel gratis verkeer uit Google ontvangen? Investeer dan in een grote website met veel artikelen.
  • Wil jij investeren in advertenties en betaald verkeer? Dan kun jij ook voor een kleine website / funnel software kiezen.

De bovende strategieën bepalen welke software jij het beste kunt kiezen. Hier is geen goed of fout antwoord mogelijk, maar bepaald wel wat voor strategie en tools jij nodig hebt om jouw producten / diensten aan de man te krijgen.

Wil jij veel gratis verkeer en veel content? Kies dan voor een grote website!

Veel mensen willen richten op gratis verkeer en willen dat bereiken met zoekmachine optimalisatie. Daarom bouwen ze een grote website met soms wel duizenden pagina's in enkele jaren tijd. Er zijn verschillende manieren om een website te bouwen, maar het meest laagdrempelige, effectieve "zelf leren en doen" content management systeem is Wordpress. Als je hier mee kunt werken, is het een voordelige keuze, maar als dat niet zo is gaat het je weinig resultaten geven.

Het is namelijk erg lastig om daar in korte tijd alles over te leren en zult qua resultaten vaak ingehaald worden door anderen die er beter in zijn. Daarom ben ik een groot fan van geoptimaliseerde, mooi vormgegeven webbouwers met een lage leercurve. Hierin moet je investeren, maar ben je snel online en kun je je op het marketing en sales proces focussen.

Dit betaald zichzelf als jij een goede, sterke mindset hebt en BLIJFT ONDERNEMEN altijd terug.

Phoenix Funnel + website bouwer van IMU.

Persoonlijk heb ik gekozen voor een duurder, leidend systeem in Nederland, namelijk de Phoenix webbouwer [lees mijn review], waarmee je landingspagina's en een sterke online marketing funnel kunt bouwen. Je koppelt hier handig je e-mail marketing provider aan, krijgt voordeel in de zoekmachines van Google, en kunt een mooie website bouwen die geautomatiseerd leads en klanten oplevert.

Dit is een software pakket dat de prijs 100% zeker waard is, maar je moet er wel rekening mee houden dat er enkele software pakketten bij komen om volledig functioneel te zijn. Afhankelijk van het type onderneming heb jij nog een e-mail marketing provider nodig om e-mail marketing toe te kunnen passen.

Je kunt Phoenix via mijn persoonlijke link 14 dagen gratis testen!

Wil jij veel betaald verkeer en weinig content? Kies dan voor een kleine website / funnel.

De bovenstaande techniek promoten ze vanuit Nederland erg veel. Door zoekmachine optimalisatie toe te passen en jaren te blijven bouwen krijg je veel gratis bezoekers. Maar er is ook een andere manier, die vanuit Amerika ontzettend veel gepromoot wordt. Door een online marketing business te bouwen die aan de voorkant bijna niet zichtbaar is, maar direct naar de marketing funnel (achterkant) leidt, bouw jij in korte tijd een zeer effectieve verkoopmachine.

Een nadeel van deze strategie is dat je weinig gratis bezoekers ontvangt, dus voor alle bezoekers moet betalen. Een voordeel is dat dit super snel geregeld is en ook steeds makkelijker mogelijk is, bijvoorbeeld door te adverteren via Google en Facebook. Dit kan dan ook een super effectieve, slimme, laagdrempelige manier zijn voor ervaren online marketeers met meerdere projecten. De onderstaande software pakketten maken deze strategie mogelijk.

Getresponse E-mail marketing provider MET sterke landingspagina's.

Een voorbeeld van een laagdrempelige partner om van A tot Z te komen is Getresponse. Met deze effectieve e-mail marketing provider kun je namelijk zelf simpele landingspagina's maken aan de hand van templates. Dit is een erg goed systeem dat je verder kan helpen in je business.

Het is plug & play, wat wil zeggen dat je direct klaar bent om te starten. Je kunt het op een eigen domein zetten, maar dit is in principe niet eens verplicht (wel aan te raden). Binnen deze software zit o.a. ook een betaalsysteem en webinar software geïntegreerd. Je kunt deze via mijn persoonlijke link 30 dagen gratis testen!

De Amerikaanse Clickfunnels software voor online ondernemers.

Een systeem dat ontzettend waardevol is voor online ondernemers is Clickfunnels van Russell Brunson. Het verschil tussen Phoenix en Clickfunnels is dat Phoenix voornamelijk op gratis verkeer en zoekmachine optimalisatie richt, terwijl Clickfunnels voornamelijk op funnels achter de schermen richt.

Je moet er als online ondernemer rekening mee houden dat Clickfunnels alle benodigde software voor online ondernemers al ingebouwd heeft. Je betaald dus een bedrag voor een totaalpakket aan software services zoals e-mail marketing software, landingspagina's, webinars en community software. Je krijgt ook meerdere (9) licenties, dus kunt meerdere funnels / bedrijven bouwen.

Je kunt de Clickfunnels Software 14 dagen gratis testen wanneer je mijn persoonlijke link gebruikt.

De bovenstaande e-mail marketing software providers behoren tot de meest professionele op de markt. 


Wat zijn populaire E-mail marketing Providers in Nederland?

In Nederland zijn meerdere bedrijven actief waar jij (geautomatiseerde) e-mail marketing funnels kunt bouwen. E-mail marketing is altijd een lange termijn keuze en het bijbehorende bouwproces is ook niet in een dag gereed.

Daarom is het erg belangrijk dat je een e-mail marketing provider kiest waar je voor de lange termijn mee vooruit kunt. Wanneer je eenmaal start en adressen begint te verzamelen, zul je zien dat er een proces in gang gezet is dat (waarschijnlijk) jaren gaat duren. Het overstappen van een e-mail marketing provider moet je dan ook niet te vaak doen, omdat je dan weer opnieuw moet beginnen.

Een tweede reden om goed onderzoek te doen en na te denken is omdat software pakketten zoals E-mail marketing software, CRM systemen en webinars altijd goedkoper zijn wanneer je ze voor langere termijn koopt. Vaak kun je grote kortingen verwachtingen wanneer je (bijvoorbeeld) 2 of 3 jaar ineens registreert.

Dat is een slim trucje van deze bedrijven om mensen investeringen te laten doen voor producten die ze op het moment van investeren nog niet helemaal kennen. Het is namelijk zo dat jij in de twee of 4 weken gratis testen wel een eerste indruk krijgt, maar de ECHTE ervaring komt pas na enkele maanden binnen wanneer je business begint te groeien.


Waar moet je rekening mee houden bij het kiezen van een (nieuwe) e-mail marketing provider?

  • Je abonnementskosten gaan omhoog wanneer jouw aantal contacten stijgt. Hou hier altijd rekening mee, want in sommige gevallen zitten er addertjes onder het gras en gaan de kosten onevenredig omhoog na een x aantal contacten.

  • Elk programma heeft aparte features in het software pakket. Zo bevatten sommige programma's bijvoorbeeld intern een tool voor webinars, CRM of betaalsystemen. Bij andere providers moet je deze er weer los bij aanschaffen en kunnen deze programma's soms niet met elkaar geintegreerd worden. Hou rekening met je toekomstige behoeften!

  • Per jaar betalen is ALTIJD veel goedkoper dan per maand. Bekijk goed hoe de verkoop / prijspagina in elkaar zit.

  • Veel e-mail marketing providers hebben een (gratis of betaalde) Academy op hun website. Bekijk deze altijd even door en bekijk ook hun social media kanalen om te zien of er tutorials / handleidingen te vinden zijn. Sommige bedrijven zoals bijvoorbeeld GetResponse hebben dit top in elkaar zitten en zijn daardoor extra overzichtelijk te integreren.

  • Het is altijd een goed idee om even op Trustpilot te kijken, hoewel de meeste mensen sneller negatieve ervaringen delen. Hou daar rekening mee en neem sommige dingen met een korreltje zout!


Wil jij E-mail marketing software gratis testen?

Zoals je hebt kunnen lezen in de vorige paragraaf bieden veel e-mail marketing software providers een gratis testperiode aan van 14 dagen tot 4 weken. Dit is een uitstekende, laagdrempelige manier om aan de slag te gaan met een of meerdere providers om te testen welke jij wilt gaan gebruiken.

Dit is dan ook een perfecte optie voor online ondernemers die aan de slag willen gaan zonder eerst te investeren. Het is namelijk zo dat iedereen een eigen smaak heeft en op zijn eigen manier werkt. Dus wanneer jij mensen om een mening vraagt over een e-mail programma komt er bij iedereen wat anders uit, gebaseerd op hun (eerdere) ervaringen.

Hoe makkelijk iemand een bepaalde software tool vindt, ligt er bijvoorbeeld maar net aan met wat voor systemen iemand in het verleden heeft gewerkt. Daarom ben ik voorstander van zelf testen en de ervaring zelf op doen via Youtube Reviews en Tutorials.

Via de linkjes in de volgende paragraaf kun jij direct starten met testen; en wanneer jij mij een e-mail stuurt met jouw koop-factuur zal ik jou een speciale bonus sturen om jouw funnel in korte tijd extra effectief in te richten met sterke teksten en duidelijke, actie gerichte doelen (Call to Actions)!

Een overzicht van E-mail marketing providers die veel gebruikt worden in Nederland.

Welke E-mail marketing providers zijn de beste bedrijven? 

In mijn optiek krijg je bij Getresponse de beste prijs / kwaliteit van alle E-mail marketing providers. De reden hiervan is dat je bijna geen externe partners nodig hebt. Het is letterlijk een "all in one" platform, terwijl je bij alle andere partners nog externe partners nodig hebt. Je kunt hier onder andere Landingspagina's, E-mail marketing, Webinars op hetzelfde platform draaien.

Je bouwt hier dus je gehele funnel aan de hand van conversie verhogende templates. 


De Funnels for Freedom Bonus ontvang jij wanneer je online marketing funnel software koopt via mijn affiliate link. Je ziet de promotie hiervan op deze afbeelding!

Andere Informatieproducten om jouw online marketing strategie te verbeteren

Qua kennis kun je ook investeren in online marketing boeken, zoals de Online Marketing Tornado van IMU of DotCom Secrets van Russell Brunson. Dit zijn solide investeringen die jou het volledige proces leren. Lees ook mijn online marketing tornado review!

Het is erg belangrijk dat je je mindset goed krijgt en beseft dat je best kunt betalen om mensen op je e-mail lijst te krijgen, want na enkele mails (als jouw aanbod goed is) zul jij de kosten van de advertenties er uit hebben en vanaf dat moment werk je met pure winst op elk aanbod wat jij doet.

Die online marketing mindset is ontzettend interessant en kun je jezelf via online marketing cursussen zeker aanleren.


Conclusie over e-mail marketing voor online marketing business ondernemers.

In dit artikel heb ik uitgelegd waarom (geautomatiseerde) e-mail marketing voor iedere online business de drijvende factor zou moeten zijn. Het is de goedkoopste vorm van "adverteren" of "direct mail reclame" en is een van de weinige bronnen die je zelf in eigen beheer kunt opbouwen.

Dat wil zeggen dat het erg kosteneffectief is EN dat je nooit afhankelijk bent van controlerende (derde) partijen zoals Facebook, Instagram of Linked-In. Zolang je de e-mail marketing provider zijn fee blijft betalen, mag jij de software blijven gebruiken en kun jij bouwen aan een relevante lijst met jouw contacten die jij dagelijks kunt mailen met interessante, relevante informatie en aanbiedingen.

In mijn optiek (en dat van de meeste online ondernemers) is e-mail marketing dan ook een cruciale tactiek die jij toe moet voegen aan je marketing en sales funnel. In dit artikel is ook wat uitgelegd over hoe e-mail marketing een marketing en sales funnel kan versterken, maar voor precieze informatie hierover kun je het artikel dat ik zojuist linkte lezen.

De meest geschikte software voor salesfunnels en e-mail marketing providers.

Ook werden in dit artikel enkele relevante software tools gepitcht die in mijn ogen de beste optie zijn om met e-mail marketing en sales funnels aan de slag te gaan. Hierin is een scheiding gemaakt tussen laagdrempelige tools voor beginners en iets duurdere tools voor gevorderden.

Voor laagdrempelige, onervaren online ondernemers heb ik GetResponse gepitcht. Deze e-mail marketing software waarin je ook landingspagina's kunt bouwen (vervangt een website) werkt erg simpel en op basis van conversie verhogende geteste templates.

Online ondernemers die echt willen investeren in de toekomst en beter weten waar ze mee bezig zijn kunnen aan de slag met Clickfunnels (Amerikaanse Funnel Software) of Phoenix (Nederlandse Funnel + Website software). Dit zijn duurdere systemen, waar je overigens wel meerdere licenties voor krijgt. Iedereen moet daar zijn/haar eigen keuze in volgen.

Wil jij starten met een van deze software? Doe dat dan via de linkjes in dit artikel, dan stuur ik je een unieke bonus toe, zoals in de afbeelding boven de conclusie werd vermeldt.


Heel veel succes met jouw groeiproces! Heb jij vragen of opmerkingen over dit artikel? Laat dan gerust een reactie achter! 

Hopelijk heb jij iets gehad aan dit artikel uit mijn Eigen Bedrijf Starten Ideeën Kennisbank! Je bevindt je momenteel in mijn Internet Marketing Strategie Categorie. Wil jij meer leren over belangrijke online marketing Begrippen en waardevolle online marketing tools? Bekijk dan mijn internet marketing unie kennismaterialen; mijn webshop en al mijn evergreen content zoals Internet Marketing voor Beginners!

Dan kun jij via persoonlijke ontwikkeling training aan de slag om zelf ook je resultaten te gaan verbeteren door te richten op meer autoriteit; meer organisch bereik; meer Web Verkeer; meer leads en meer omzet en winst! Voor jouw Side Hustle of een volwaardig eigen bedrijf! 


Reactie plaatsen