Call To Action Voorbeelden

Call To Action Betekenis & Voorbeelden | Hoe gebruik je ze effectief als online ondernemer?

Top dat je in mijn artikel met Call To Action Voorbeelden terecht gekomen bent. Call To Actions worden vaak onderschat wanneer mensen (voor de eerste keer) met ondernemen en direct marketing aan de slag gaan. En dat terwijl het een van de belangrijkste, makkelijkst te sturen manieren is om mensen aanwijzingen te geven over wat je wilt bereiken. 

Een mens (klant) is van nature ontzettend moeilijk in beweging te zetten. De meeste mensen kunnen zichzelf niet eens motiveren om naar de sportschool te gaan of om s'avonds gezond te koken... Laat staan dat ze grote, belangrijke beslissingen voor zichzelf moeten maken wat betreft hun persoonlijke of zakelijke leven. De meesten schuiven dit eindeloos voor zich uit...

Je moet begrijpen dat mensen in het dagelijkse leven nog maar een paar tellen pure concentratie hebben, want ieder moment kan er een pop-up op de laptop; een tweet op de telefoon of een collega het kantoor / de bespreking binnenwandelen. Dus als je als ondernemer of marketeer een moment gevonden hebt waarin mensen "scherp zijn", moet je er ALLES aan doen om zo helder mogelijk te communiceren wie jij bent; wat je voor je volgers; je leads of klanten kunt doen.

EN wat deze zelf kan doen om deel uit te maken van de show die jij verkoopt. We noemen dit ook wel Call to Action Momenten en het toepassen van deze techniek kan jouw omzet flink verhogen! Daarom ga ik je helpen met een aantal relevante voorbeelden. De Call To Action Voorbeelden in dit artikel gaan je laten zien hoe jij ervoor kan zorgen dat jouw bezoekers op jouw social media kanalen; in jouw mailinglijst OF in jouw online membership community ook ECHT de actie ondernemen die jij van ze zou willen hebben!

Ook zal ik in dit artikel een Nederlands boek delen over online marketing om de conversie van jouw bedrijf te verhogen! 

Deze Call To Action Voorbeelden laten zien hoe jij ervoor kan zorgen dat jouw bezoekers op media kanalen ook actie ondernemen!Meer leren over online marketing strategie en een meer succesvol eigen bedrijf? Bekijk mijn Webshop!

Hoe en Wanneer Gebruik je de onderstaande Call to Action Voorbeelden? 

Onlangs volgde ik een Online Training van Russell Brunson; een MASTER Marketeer uit Amerika. Deze zegt dat je je volledige content in een soortgelijk model moet opzetten. Op welke manier jij ook promoot; via jouw blogs; jouw podcast; of via jouw social media kanalen en social media marketing. Je gebruikt het letterlijk in iedere post; iedere sms; iedere E-Mail; iedere story en ieder Webinar opnieuw. 

Denk bijvoorbeeld aan wanneer je ze wilt laten delen van jouw post op Instagram of wanneer je ze motiveert om jouw aanbod te kopen! Als je dat aanleert voor jezelf kun je jouw doelgroep op een creatieve, inspirerende manier blijven boeien en ondertussen regelmatig nieuwe klanten bereiken.

Bekijk ook de video even die ik op heb genomen om dit artikel te ondersteunen!


Het model dat jij gebruikt voor call to actions heet het Hook, Story, Offer model...

  • Hook; gooi een haakje / opener uit waarin jouw klant stopt met scrollen doordat die zich herkent...

  • Story; vertel een kort verhaal om te vertellen waarom de boodschap die jij hem brengt belangrijk is en ACTIE nodig is;

  • Offer; doe de klant direct een aanbod en geef aan welk soort Call To Action er bij komt kijken;

Het maakt niet uit of je iets verkoopt op dat moment of niet, maar je moet ALTIJD dat model volgen! 

Ook bij content waar je NIETS verkoopt promoten dat jouw volgers bepaalde acties moeten nemen. Dit helpt namelijk de Engagement van jouw kanalen opkrikken en zorgt dat jouw volger comfortabel raakt met het nemen van actie richting jou. Dat verhoogt de connectie die hij met je voelt EN de kans dat het uiteindelijk op een duurzame klantrelatie uitdraait...

Psst: Heb jij interesse om meer te leren over dit onderwerp en lees je graag? Dan kan ik je van harte aanraden om het onderstaande boek te kopen! Je zult er ALTIJD nieuwe inzichten van op doen die jouw online voetafdruk gaan vergroten!!  

Deze Call To Action Voorbeelden laten zien hoe jij ervoor kan zorgen dat jouw bezoekers op media kanalen ook actie ondernemen!Ja, ik wil best een boek lezen dat mij meer inzicht geeft in het proces waarmee ik meer klanten krijg!!

Voorbeelden van Call To Actions op jouw Media Kanalen...

Hopelijk is de Betekenis van het begrip Call To Action op dit moment duidelijk voor je... Maar om toch te laten zien hoe jij zelf call to actions in jouw bedrijf en media kanalen kunt implementeren deel ik een aantal veelgebruikte voorbeelden in de onderstaande tekst. We kunnen onderscheid maken in kleine acties en grote acties, want je moet volgers / leads de kans geven om op verschillende niveaus aan te sluiten. 

Niet iedereen voelt zich prettig met dezelfde soorten call to actions... Sommige mensen willen klein beginnen en durven daarna pas grotere acties te nemen. Sommige mensen zijn op zoek naar informatie; waar anderen juist op zoek zijn naar kansen om actie te ondernemen of aankopen te doen. 

Door een zo breed en gevarieerd mogelijke strategie te hanteren kun jij relevant blijven voor meerdere partijen en zowel nieuwe volgers; bestaande volgers; nieuwe leads; bestaande leads; nieuwe klanten; bestaande klanten; gestopte klanten converteren naar jouw kanalen en nieuwe acties. De onderstaande voorbeelden kun jij door jouw volledige content gebruiken zodat jouw volgers niet steeds dezelfde content tegenkomen. Niet dat jouw volgers jouw content LETTERLIJK elke keer zullen zien, maar dan nog... Het is beter om steeds verschillende te gebruiken zodat jij al jouw verschillende kanalen de kans geeft om mee te profiteren van jouw social media marketing bereik...

Met deze Call To action voorbeelden ben jij in staat om verschillende doelgroepen te blijven verleiden...Met deze Call To action voorbeelden ben jij in staat om verschillende doelgroepen te blijven verleiden...

Kleine Call To Action Voorbeelden:

  • Hit the Like Button;

  • Deel een Emoticon;

  • Reageer op deze Post;

  • Deel dit social media bericht;

  • Stuur een Comment;

  • Stuur deze E-Mail door naar iemand anders;

Grote Call To Action Voorbeelden:

  • Tag 3 vrienden;

  • Beluister podcast ... waarin ik je meer vertel over onderwerp X;

  • Download een testversie van mijn online community;

  • Neem contact op om een offerte / deal aan te vragen;

  • Schrijf in voor de mailinglijst;

  • Koop mijn boek / online cursus traject;

  • Download mijn E-Book;

  • Koop kaarten voor mijn live evenement / online Webinar!

Als je er in slaagt om jouw Call To Actions goed toe te passen zul je veel engagement op je profiel zien en groeit jouw bereik. Het platform gaat er vanuit dat je profiel waarde genereert en zal meer bezoekers pushen om een kijkje te nemen via “aanbevolen profielen”. Jij zult dan succesvoller worden op dat social media platform. En sturen mensen een bericht / reactie? Zorg dat je iets terugstuurt zodat er meer engagement komt EN anderen gemotiveerd worden om mee te doen! Laat mensen niet hangen als ze iets hebben gestuurd.

Heel veel succes met het toepassen van deze kennis om meer traffic; meer klanten en een hogere omzet te bereiken!


Heel veel succes met jouw groeiproces! Heb jij vragen of opmerkingen over dit artikel? Laat dan gerust een reactie achter! 

Hopelijk heb jij iets gehad aan dit artikel uit mijn Eigen Bedrijf Starten Ideeën Kennisbank! Je bevindt je momenteel in mijn Internet Marketing Strategie Categorie. Wil jij meer leren over belangrijke online marketing Begrippen en waardevolle online marketing tools? Bekijk dan mijn internet marketing unie kennismaterialen; mijn webshop en al mijn evergreen content zoals Internet Marketing voor Beginners!

Dan kun jij via persoonlijke ontwikkeling training aan de slag om zelf ook je resultaten te gaan verbeteren door te richten op meer autoriteit; meer organisch bereik; meer Web Verkeer; meer leads en meer omzet en winst! Voor jouw Side Hustle of een volwaardig eigen bedrijf! 


Reactie plaatsen