Wat is een Testimonial?

Wat is een Testimonial? [Voorbeeld; Betekenis en Uitleg]

Wanneer jij start als online ondernemer raak je vaak geconfronteerd met het feit dat mensen je niet zo goed vertrouwen op het internet. Ze vinden bepaalde materialen al snel spam en zijn bang voor een onverwachte scam. Vrijwel nooit geloven ze dat ze via jouw producten hun problemen oplossen en succesvol worden...

Dat is het precieze punt waar Testimonials jouw bedrijf kunnen redden. En in dit artikel ga ik je een specifiek voorbeeld geven over hoe jij testimonials kunt gebruiken om het vertrouwen van jouw potentiële klanten te winnen! Maar Wat zijn Testimonials? En hoe zet je ze in? Want jij wilt het liefst regelmatig een Testimonial Krijgen; maar wilt als content creator / online ondernemer liever geen Testimonial Vragen... Hoe kun je dit oplossen? 

Ook dat is iets wat ik in dit korte artikel voor je verhelder... Laat je me in de reacties weten of je er iets aan hebt gehad?

Ik toon een testimonial voorbeeld in deze blog. Testimonials zijn belangrijk om jouw producten te promoten en verkopen!Meer leren over Online Marketing Strategie? Bekijk Kennismaterialen zoals boeken en cursussen in mijn webshop!

Wat is een Testimonial?

Een Testimonial is een Aanbeveling / social proof om een product te kopen (bijvoorbeeld via het internet). Met een Testimonial laat je zien dat jij te vertrouwen bent en dat jij goede kwaliteit diensten of producten levert. Hierin laat je case-studies met resultaten zien en bij voorkeur laat je mensen een video maken over wat jij voor hen betekent hebt. Open over resultaten praten is hier geen schande, want hoe transparanter mensen over je praten, hoe groter de kans dat iemand anders zich herkent in dat verhaal en ook met jou wil werken.

Testimonials dienen als bewijs om andere (potentiële) klanten een veilig gevoel te geven. Dit gebruiken online ondernemers vaak om op een positieve manier in de aandacht te komen. Kopen op het internet is niet altijd makkelijk, en daarom dien jij de barrière altijd zo laag mogelijk te maken door het risico binnen je eigen bereik te houden. Je doet dit door de omstandigheden beter / minder risicovol te maken en door zelf je verlies te pakken wanneer dat nodig is...

Veel van deze dingen kun je intern regelen; en wellicht zelfs in scene zetten; maar onthoud dat het 100x beter is als iemand anders jouw product aanprijst dan dat jij het zelf doet... En daarom moet je zoveel mogelijk proberen in te zetten op Testimonials. 


Bekijk dit Testimonial Voorbeeld

Er zijn veel verschillende mogelijkheden om een Testimonial te maken. Hieronder zie je een voorbeeld van enkele Linked-In Testimonials die ik in het verleden kreeg. Zoals je ziet was dit niet geweldig spannend, maar het werkt wel. Het geeft een bepaald vertrouwen naar de mensen die mijn profiel bezoeken. 

Jij kunt Testimonials maken op verschillende manieren. Denk bijvoorbeeld aan een Video Testimonial; een Gescheven Testimonial of een Foto Testimonial. Je mag hier creatief in zijn, maar bedenk wel dat mensen VIDEO Content altijd het meest vertrouwen... Dit valt immers het minst te manipuleren...

Een Testimonial is een aanbeveling om een product te kopen... In dit artikel leg ik je uit hoe testimonials werken!

Hopelijk heb ik jou goede lessen gegeven over het maken (en stimuleren) van Testimonials. Denk er goed over na hoe dit in jouw online marketing strategie past en benut de online marketing tools die jij voor handen hebt. Geef mensen kortingen op toekomstige producten in ruil voor video testimonials en speel open kaart met ze. Als jij goede service / producten levert zullen ze het volledig begrijpen en geen probleem vinden om met je samen te werken...

Heel veel succes met jouw groeiproces! Heb jij vragen of opmerkingen over dit artikel? Laat dan gerust een reactie achter! En wil jij meer leren over online marketing? Lees Internet Marketing Voor Beginners!   

Hopelijk heb jij iets gehad aan dit artikel uit mijn Eigen Bedrijf Starten Ideeën Kennisbank! Je bevindt je momenteel in mijn Internet Marketing Begrippenlijst. Wil jij meer leren over online marketing strategie en waardevolle online marketing tools? Bekijk dan mijn internet marketing unie kennismaterialen; mijn webshop en al mijn evergreen content!

Dan kun jij via persoonlijke ontwikkeling training aan de slag om zelf ook je resultaten te gaan verbeteren door te richten op meer autoriteit; meer organisch bereik; meer Web Verkeer; meer leads en meer omzet en winst! Voor jouw Side Hustle of een volwaardig eigen bedrijf! 

Reactie plaatsen