Affiliate Marketing voor adverteerders!

De betekenis van affiliate marketing voor adverteerders

Hey, Kevin Louwers van OnlineToekomst.nl hier! Top dat je in mijn artikel over De Betekenis van Affiliate Marketing voor adverteerders terecht gekomen bent.


Waarom dit artikel over Affiliate marketing voor Adverteerders?

Wil jij meer omzet draaien met jouw digitale producten? In dit artikel leg ik de betekenis van affiliate marketing voor adverteerders uit en ga in op de belangrijkste zaken die jij als adverteerder moet weten voor jij met dit onderwerp aan de slag kunt! Het is namelijk een proces dat jij kunt optimaliseren voor jouw eigen succes, maar ook voor het succes van jouw affiliates.

Wanneer jij in staat bent om jouw affiliates tevreden te houden, zullen zij harder voor jouw succes willen werken. En daarom is het belangrijk om goede commissies te geven en samen te bouwen aan een langdurige relatie. Ben jij klaar om het voortouw te nemen en in jullie gezamenlijke relatie te investeren? Als dit antwoord ja is, zul jij als adverteerder ontzettend veel succes kunnen bereiken met affiliate marketing.


De betekenis van affiliate marketing voor adverteerders

Als jij een online ondernemer bent en al jouw processen geautomatiseerd hebt, bijvoorbeeld op basis van de strategie in de online marketing tornado Zie mijn Review

Dit klinkt onwennig, want jij wilt zo veel mogelijk geld verdienen, maar je gaat in dit artikel leren dat er overvloed bestaat en dat jij beter veel volume kunt draaien, dan dat jij meer overhoudt op jouw producten en maar enkele mensen kunt helpen. Het is namelijk super belangrijk om als online coach veel mensen te helpen, waardoor jij een goede naam krijgt en andere mensen ook instappen.

Uiteraard werkt dit proces alleen als je alles volledig geautomatiseerd hebt in jouw business, maar het standpunt en de visie die mij vanuit coaching is aangeleerd is iets wat ik jou als adverteerder ook wil laten voelen:

  • Alle omzet die jij via affiliates binnenkrijgt is extra en zou je niet hebben zonder affiliates.

  • Je kunt beter affiliates belonen die hard hun best voor je doen, dan miljardairs zoals Mark Zuckerberg.


Waarom is deze visie zo belangrijk voor affiliate marketing adverteerders? 

Hoe meer jij geeft, hoe meer jij krijgt. Affiliates kiezen liever voor hogere commissies waarvan ze weten dat het op de lange termijn geld op kan leveren. De keuze draait vaak om een commissie, want ze hebben het besef dat de moeite om dure producten te promoten identiek is aan de moeite om goedkope producten te promoten.

Daarom is het veel makkelijker om affiliates voor lange termijn aan producten te binden als deze

  • Interessant zijn voor hun doelgroep (inhoudelijk);

  • Interessant zijn voor hun portemonnee (hoge marges, langdurige waarde voor iedere klant);

  • Betrouwbaar en behulpzaam zijn qua samenwerking (is het een eenmalige actie of een langdurige samenwerking?); (en kom jij als adverteerder je afspraken met klanten / affiliates na?)


Het affiliate Marketing Landschap in Nederland groeit sterk.

Het affiliate marketing landschap groeit sterk, dus er komen steeds meer campagnes ter beschikking met sterkere voorwaarden voor de affiliate. Daarom is het verstandig om de commissies competitief te prijzen. Je kunt dit checken bij jouw belangrijke concurrenten die soortgelijke producten aanbieden in de marketplace van jouw affiliate netwerk, en ook bij andere netwerken.

Veel ondernemers vinden commissies een moeilijk onderwerp. Ze willen het meeste van hun producten overhouden. Maar je kunt hier creatief in "budgetteren". Zo kun je bijvoorbeeld een hoge commissie geven op de instapproducten zodat het super aantrekkelijk is, en daarna upsells aanbieden voor lagere commissies.

Martijn van Tongeren van de Internet Marketing Unie en het Plug & Pay affiliate netwerk deed ooit deze uitspraak: 

Eigenlijk moet je harder voor je affiliates werken dan voor je klanten. Durf hoge commissies te geven. Hoe hoger de commissie, hoe groter de kans dat je meer verkoopt. Hoe groter de kans wordt dat mensen flink gaan promoten.

Maar hoeveel wil je aan advertenties en affiliates uitgeven? Die berekening moet iedere affiliate adverteerder voor zijn / haar business maken. Wanneer je veel omzet draait kun je veel weggeven, zo niet, moet je naar een sweet spot zoeken. Maar nog steeds met de visie dat het extra omzet is die je zonder jouw affiliates niet zou hebben….

Hopelijk kun jij hier iets mee! 

Een extra tip kan zijn om jouw affiliate programma aan te bieden op een netwerk dat NIET bekend staat om de productcategorieën in jouw niche. Zo weet je zeker dat mensen die jouw advertentie zien niet concurreren met andere aanbieders in jouw branche. Niet elk netwerk staat hier voor open!


Wil jij meer weten over het toepassen van affiliate marketing als adverteerder?

Ben jij op zoek naar een affiliate netwerk waarmee jij ook volledig geoptimaliseerde betaalpagina's en kassakoopjes / upsells kunt verkopen? Wellicht is het affiliate netwerk Plug & Pay van IMU dan iets voor jou (lees ook mijn Plug & Pay Review)! Zij schreven een aantal E-books over het belang van een sterk betaalsysteem (titel: de ultieme check-out) en affiliate marketing; en deze zijn gratis te downloaden via deze link. Je kunt deze software altijd 14 dagen gratis testen om te kijken of het bij je past!


Hopelijk heb jij iets gehad aan dit artikel uit mijn Affiliate Marketing kennisbank! Je bevindt je momenteel in de categorie Affiliate Marketing voor Adverteerders.

Heb jij vragen of opmerkingen over dit artikel? Laat dan gerust een reactie achter!

Reactie plaatsen