De Online Marketing Tornado behoort tot de beste online marketing boeken van Nederland.

De Online Marketing Tornado Review | Beste Basisboek voor Online Marketing?

In deze review van de Online Marketing Tornado ga ik in op wat dit stappenplan voor online marketeers en ondernemers te bieden heeft. Naar mijn mening is de Online Marketing Tornado het beste basisboek voor online marketing. Dit is ontzettend handig voor alle ondernemers die via internet een eigen bedrijf starten. Ik schrijf ook een korte samenvatting met kernpunten over elk hoofdstuk. Dit doe ik omdat ik er zelf veel aan gehad heb en oprecht denk dat dit een van de beste, meest volledige online marketing boeken is.

Jij kunt mijn samenvatting lezen en deze punten implementeren in jouw bedrijf, maar waar jij op lange termijn veel wijzer van zult worden, is om het boek te kopen. Buiten dat het concrete stappenplannen biedt die jij direct kunt toepassen in jouw online business, komt een groot stuk van de waarde namelijk vanuit de e-mail marketing strategie die bij het boek hoort. Je ziet precies hoe de online marketing specialisten Tonny en Martijn hun funnels hebben gebouwd en kunt hier mooie technieken van afkijken voor jouw eigen bedrijf!

Maargoed, laten we door gaan naar online marketingstrategie; of Internet Marketing strategie; zoals Tonny Loorbach dat zelf noemt! Hopelijk heb je veel aan deze review en gaat de Internet Marketing Unie (IMU) jou net zo inspireren als mij. Want ik gebruik de Tornado als een basisboek voor mijn volledige online marketing strategie. Van SEO zoekmachine optimalisatie naar SEA (adverteren) naar conversie optimalisatie (richten op het bereiken van jouw doelen) en het bouwen en onderhouden van marketingfunnels en een actieve e-learning community, waaruit een maandelijks passief inkomen ontstaat!

Kortom: van A tot Z naar een succesvolle online business en een dikke aanrader voor iedere online ondernemer! DAT ga je leren in dit online marketing basisboek! 

Zullen we gaan kijken wat de Online Marketing Tornado zo interessant maakt?




Wil jij een totaaloverzicht over de producten en diensten van de Internet Marketing Unie (IMU)?
Lees dan mijn IMU Kennisbank, waarin ik alles uitleg over wat ze te bieden hebben voor online marketeers! 
Dit artikel gaat over het boek van IMU: De Online Marketing Tornado. Je kunt via deze link de Online Marketing Tornado kopen als je precies wilt leren hoe je een succesvolle online marketing business start!


De Online Marketing Tornado Review | Is dit het beste basisboek in online marketing?

De online Marketing Tornado van Tonny Loorbach en Martijn van Tongeren (eigenaren van de Internet Marketing Unie / IMU) wordt door de Nederlandse online marketing industrie beschreven als het beste basisboek online marketing; of zelfs de bijbel voor ondernemers met een online business en online marketeers. Het neemt je mee in het proces waarmee succesvolle online marketing specialisten zoals Joshua Kaats, Boyd Hoek en Jia Ruan hun business opschaalden tot miljoenen. Deze ondernemers benoem ik omdat ze redelijk bekend zijn geworden vanwege hun agressieve advertentie campagnes, maar er zijn duizenden online ondernemers die met de cursussen en conversie verhogende online marketing software van IMU werken.

De resultaten van de Online Marketing Tornado lancering overtroffen alle verwachtingen van Tonny Loorbach. Tonny dacht 2000 exemplaren van het boek te verkopen in de eerste week, maar dit werden er 5000 in de eerste twee dagen. Hoewel beide namen op het boek staan, was het vooral Tonny die in 6 maanden tijd de Online Marketing Tornado schreef, terwijl Martijn ondertussen de rest van het bedrijf runde. Hierdoor kon Tonny zijn volledige aandacht focussen op HET doel van dat moment: het beste online marketing basisboek ooit schrijven. 

Deze ultieme vorm van teamwork zorgde ervoor dat de Online Marketing Tornado 3x zo dik werd als gepland (maar liefst 352 pagina's) en dat het meer informatie bevat dan de gemiddelde online marketing cursus van 2.000 tot 5.000 euro! 

Zelf heb ik niet elk online marketing boek gelezen, dus ik weet niet of dit het beste basisboek over online marketing ooit is, maar het gaat zeker in "normale taal" en met behulp van veel afbeeldingen in op elk aspect van een online business. Ik heb veel nieuwe inzichten uit de Online Marketing Tornado gehaald en ben daarna ook met de IMU + online marketing cursussen gestart om mijn online marketing business nieuw leven in te blazen! 

Sinds die tijd (december 2020) kijk ik met veel meer "honger" naar de kansen in online marketing en ben niet alleen gruwelijk gegroeid in denkwijzen over online marketing strategie, maar ook in zakelijke skills (SEO schrijven / adverteren / Copywriting) en resultaten voor mij (een nieuwe website met nieuwe inkomsten) en klanten, die ik begeleid heb met hun start in de online marketing software systemen die IMU ontwikkelde voor online ondernemers... 

Mede daarom, deel ik graag met andere ondernemers deze Online Marketing Tornado Review.

Dus is de Online Marketing Tornado voor ondernemers het beste basisboek over online marketing? 

Ik heb niet elk boek gelezen, maar qua recensies scoort het fenomenaal! In het hoofd kruipen van Tonny Loorbach doet iets met elke ondernemer die daar voor open staat. Wanneer jij wilt groeien, is het heel erg lastig om na het lezen van dit boek je portemonnee in je broekzak te houden. Dit komt omdat Tonny en Martijn twee sympathieke gasten zijn die ontzettend veel ervaring hebben en delen. Ze zijn jong, brengen het helder over en zijn op een leuke manier zichtbaar op elk social media platform dat je kunt bedenken.

Maar wat maakt ze nu zo succesvol? Wat is volgens Tonny hun grote geheim? Waarom bestaan ze al 10 jaar? 

 


HET grootste geheim dat Tonny Loorbach met zijn lezers deelt in de Online Marketing Tornado

Ik heb er even over na zitten denken of ik dit "geheim" moest verklappen in mijn Online Marketing Tornado Review. Maar het is ontzettend simpel en zeker geen hogere wiskunde. Tonny Loorbach onthult in het boek dat het geheim van zijn succes simpelweg consistentie is. Er zijn veel ondernemers die op zoek zijn naar het grote geheim om succesvol te worden, terwijl het succes van IMU voornamelijk komt door constant hetzelfde doen, maar dat elke maand iets te verbeteren. Door constant te optimaliseren, automatiseren en opschalen wordt je iedere keer beter en hoef je geen genie te zijn om een succesvolle online business te runnen.

De online marketing technieken die in de Online Marketing Tornado beschreven worden zijn dan ook vooral gericht op conversie optimalisatie. Oftewel in de basis meer omzet halen uit dezelfde bezoekersaantallen, waardoor jij super succesvol wordt wanneer je dat vervolgens op kunt schalen. We noemen dit een verhoging van de "customer lifetime value". Dit principe heeft het leven van veel online ondernemers compleet veranderd, zelfs wanneer groei in bijv. bezoekersaantallen minder explosief was dan verwacht.

Dit maakt succes voor iedereen mogelijk mits jij durft te investeren in de juiste Mindset en de juiste kennis. Investeer in jezelf en jij zult groeien, zelfs als dit niet direct zichtbaar is. Want de meeste online marketing ondernemers hebben hun succes simpelweg te danken aan het feit dat ze actie ondernemen, een positieve Mindset kweken en via internet durven opschalen met slimme tools. Een aantal van deze tools bieden Tonny en Martijn natuurlijk ook aan via hun eigen bedrijf. Bekijk hier de website van hun Tornado Tools

Andere geheimen uit de Online Marketing Tornado: leer jouw online business opschalen via slimme online marketing tools!

Dat opschalen is een tweede kernpunt dat steeds terugkomt in dit online marketing boek en de achterliggende gedachte van de Internet Marketing Unie (IMU). Een ondernemer bereikt vrijheid door op te schalen via doelgerichte online marketing tools zoals email marketing software, Webinar software en online adverteren. Hierin vond elke ondernemer na verloop van tijd een eigen strategie op basis van eigen krachtpunten.

Wat de succesvolle online ondernemers echter met elkaar gemeen hebben is dat zij een bedrijf runnen dat 24 uur per dag locatie onafhankelijk via internet bereikbaar is; en waarvan de producten volledig schaalbaar te verhandelen en gebruiken zijn! Zo kan de klant zelf beslissen waar en wanneer hij aan de slag gaat. De meest populaire voorbeelden hiervan zijn online boeken en online cursussen!

Dit volledige proces van consistent blijven ontwikkelen, finetunen en automatiseren staat centraal in de Online Marketing Tornado. Er is geen informatie achter gehouden en dat maakt dit boek ongetwijfeld het meest complete online marketing basisboek met uitgebreide stappenplannen voor succes. Het is geschreven door en voor online marketeers en ondernemers die alles uit hun eigen bedrijf willen halen via het internet.

Deze boodschap wordt nog eens extra besproken in de onderstaande video uit hun Barketing serie, waarin Tonny en Martijn bespreken hoe ze bepaalde obstakels overwonnen hebben. Want online ondernemen gaat natuurlijk net als offline ondernemen om het overwinnen van obstakels en uitdagingen! Je bent zelf verantwoordelijk hoe ver je komt en hoe lang je consistent naar nieuwe manieren blijft zoeken om te groeien.



Samenvatting Online Marketing Tornado: wat leer je in de hoofdstukken van dit online marketing basisboek? 

Toen ik deze Online Marketing Tornado Review schreef, besloot ik jou als lezer de belangrijkste zaken te geven ter inspiratie. Uiteraard raad ik je van harte aan om het boek zelf te bestellen en aan de slag te gaan met de (kennis)producten van IMU. Je zult jouw bedrijf flink kunnen groeien als je voor langere termijn blijft investeren in dit onderwerp. 

De Online Marketing Tornado gaat echt om lange termijn groeien als online marketing ondernemer en neemt je steeds iets verder mee in het ontwikkelingsproces. Het helpt je met het starten van een bedrijf, het positioneren van je internet materialen, het ontwikkelen van digitale producten en uiteindelijk ook het groeien en automatiseren van jouw bezoekersstromen en fans. Ze leren je denken in kansen en ontwikkelingen.

Want wat als een simpele verandering in jouw online marketing strategie er voor zou kunnen zorgen dat jouw omzet zou vermenigvuldigen, door simpelweg een aantal kleine aanpassingen in jouw webdesign te doen? Door een plaatje op een andere plek of een klein stukje tekst te veranderen? Hoe gaaf zou het zijn als dit zo simpel zou werken, waardoor jij meer inkomsten uit hetzelfde aantal bezoekers haalt?

In deze samenvatting gaan we alle hoofdstukken van de Online Marketing Tornado filteren op relevante en praktische informatie voor jouw online marketing strategie. 

De Tornado Tools / Online Marketing Software (Phoenix / Huddle / Plug & Pay) van IMU staan centraal in de Online Marketing Tornado.

Hou er rekening mee dat de resultaatgerichte online marketing tools van IMU centraal staan in sommige hoofdstukken van dit boek. Sterker nog: het boek is EIGENLIJK als een promotieplaatje geschreven om mensen iets te leren wat ze direct met hun tools kunnen toepassen. Dit is een strategie die over is komen waaien vanuit Amerikaanse ondernemers zoals Russell Brunson van Clickfunnels en Tony Robbins. 

Is dit een ramp? Ik denk het niet! Ze hebben deze tools namelijk ontwikkeld om conversie optimalisatie te realiseren voor online marketeers en startende ondernemers die snel willen groeien, zonder de benodigde ervaring in technische kennis, conversie optimalisatie en grafisch webdesign. Ze nemen met deze tools een stukje problematiek uit handen dat de grootste barrière vormt voor online ondernemers die succesvol willen worden via het internet! 

De tools zijn Phoenix, Huddle en Plug & Pay << Software Reviews << en wanneer nodig zal ik jou doorverwijzen naar deze producten!

Graag wil ik ook vermelden dat de Internet Marketing Unie niet alleen interessant is voor starters en mensen die hun software applicaties gebruiken. Het is namelijk ook mogelijk om hun strategische tips en stappenplannen voor opdrachtgevers toe te passen of in bestaande projecten in Wordpress te integreren. 

Zo zijn de online marketing cursussen en software tools van IMU zijn ontwikkeld om mensen te leren denken en werken op hun manier; maar is het idee ACHTER deze producten universeel toe te passen door iedere online marketeer of ondernemer.



Op deze pagina zie je nog meer inhoud van de online marketing tornado


Deel 1 van de Online Marketing Tornado: De bezoekersmagneet.

Dit gedeelte van de Online Marketing Tornado gaat over de werking van "het internet" en hoe jij na het maken van een website de meest populaire zoekmachine (Google) kunt beïnvloeden. Het doel is om zo veel mogelijk gratis en betaalde bezoekers naar het hart van jouw online business (je website) te leiden en daar zijn vier verschillende manieren voor.

  1.  Je kunt bezoekers kopen via Google Ads, social media ads of advertorials op andere websites of in tijdschriften. Dit kan iedereen doen, onafhankelijk van de mate van betrouwbaarheid en autoriteit.

  2. Je kunt bezoekers lenen via social media, handelsplatformen of affiliate partners. Dit kan iedereen doen, maar vergt al meer strategie. Om dit te bereiken moet je investeren in een social media strategie met interessante, authentieke content.

  3. Je kunt bezoekers verdienen via media campagnes, influencers en interviews. Dit kan niet iedereen, want het gaat meestal op basis van uitnodiging door de betrokken partijen. Hiervoor is enige mate van betrouwbaarheid en autoriteit / expertise noodzakelijk.

  4. Je kunt bezoekers beheren via SEO, emailmarketing, eigen volgers of een community. Dit moet je zelf gedurende het bouwen van jouw eigen bedrijf afdwingen door te investeren in een heldere strategie. Een voordeel is dat jij niet afhankelijk bent van anderen en daardoor op lange termijn een stukje zekerheid hebt. 

Nadat is uitgelegd wat de manieren zijn om aan bezoekers te komen, gaan ze bekijken naar de kansen op gebied van "gratis" en "betaalde" bezoekers. Volgens Tonny Loorbach en Martijn van Tongeren is het verstandig om hier altijd een gezonde wisselwerking in te bouwen. Je moet zo snel mogelijk richten op beide vormen van online traffic.


Dit zegt de Online Marketing Tornado over het ontvangen van gratis bezoekers via sterke content en zoekmachine optimalisatie

Een belangrijke focus ligt op het inrichten van jouw organisatie op organische resultaten en succes voor lange termijn, waardoor jij minder afhankelijk bent van externe partijen. Je leert bijvoorbeeld sterk positioneren en scoren in Google door te focussen op zoekwoorden en sterke, klantgerichte content, waarmee jij simpelweg de vragen en onzekerheden van jouw bezoekers wegneemt.

Centraal staat dat je er alles aan moet doen om een autoriteit te worden in jouw vakgebied. Door de gratis bezoekers uit Google zo goed mogelijk van dienst te zijn en consistent te blijven bouwen aan waardevolle, relevante content, zal jij steeds meer gratis bezoekers ontvangen. Om dit te vereenvoudigen heeft IMU een geoptimaliseerde website bouwer ontwikkeld waarmee jij een kennisbank / content kanon maakt over jouw niche; waarin jij zo veel mogelijk relevante basis content over alle zoekwoorden en vaktermen in jouw vakgebied plaatst.

Als jij de basis van jouw online onderneming vanaf het begin goed wilt opbouwen moet jij jouw content zorgvuldig volgens de regels van de zoekmachine van Google produceren en publiceren. Alleen dan heb jij ook daadwerkelijk voordeel van het systeem en ga jij concurrentie verslaan via het internet!


Dit zegt de Online Marketing Tornado over het ontvangen van betaalde bezoekers door te adverteren

Om extra snel door potentiele klanten gevonden te worden ga je ook adverteren in Google via Adwords en via sociale media zoals Instagram, Facebook en Linked-IN. Een tip om beter te scoren in SEO en SEA: ga jouw online business positioneren op Longtail zoekwoorden en richt op een snelle website met een duidelijke structuur en goede mobiele bereikbaarheid.

Bij een online business geldt dat gratis bezoekers altijd het beste zijn, maar dat bezoekers ook zeker geld mogen kosten! Je leert dat zoekmachine optimalisatie een lange termijnstrategie is, terwijl resultaten door adverteren al binnen enkele uren mogelijk zijn. De kunst is om jouw online marketing funnel zo in te richten dat er een gezonde balans ontstaat tussen gratis en betaalde bezoekers die gemiddeld genomen winstgevend zijn.


Ook introduceren ze het Online Marketing Tornado marketing model!

De Online Marketing Tornado is eigenlijk een marketing model; zoals ze dat in online marketing opleidingen noemen. Potentiele klanten worden van onder naar boven door de Tornado gezogen, waarbij de Tornado mensen opslurpt in een proces van verschillende fasen.

Doordat je steeds meer content krijgt en daardoor aantrekkelijker wordt voor je doelgroep, wordt de Tornado ook steeds groter en sterker. Jouw verzameling van content blijft geautomatiseerd de juiste mensen door jouw funnels begeleiden waardoor ook meer resultaat behaald kan worden. Deze mensen kopen eerst goedkope instapproducten maar worden bereid om duurdere producten te kopen wanneer ze met je mee groeien en je meer gaan vertrouwen. 

En jij als online ondernemer hebt alle tijd om met nieuwe, aanvullende producten, cursussen of coaching trajecten te komen waarin ze verdieping kunnen vinden. Zo groeit je business op lange termijn.



Op deze afbeelding zie je een banner van de online marketing tornado van IMU


Dit is de opbouw van de fasen van de Online Marketing Tornado!

  1. SEO en SEA: Hoe krijg jij bezoekers naar jouw website?

    Via de meest effectieve kanalen vindbaar worden voor je ideale doelgroep en door een juiste positionering de juiste bezoekers aantrekken. SEO kan vanuit allerlei verwante zoektermen binnen jouw vakgebied; SEA idem dito.

  2. Conversie Verhogen: Hoe haal je meer verkopen uit jouw bezoekers?

    De verzamelde bezoekers gaan door een web van effectieve landingspagina’s en marketing funnels. Deze worden vanuit verschillende "invalshoeken" en kanalen opgebouwd om jouw doelgroep op te warmen en hieruit komen inschrijvingen en leads. Door dit proces continue te verbeteren en meer contact met je klanten te hebben zie je dat jouw kennis over de doelgroep groeit en jouw resultaten daardoor constant stijgen.

     Je leert je doelgroep steeds beter kennen en daardoor weet je ook beter wat hun pijnpunten zijn die ze graag opgelost willen hebben via jou.

  3. Betaalprocessen optimaliseren: Hoe zorg je voor een sterk, betrouwbaar betaalproces? 

    Vanuit leads komen jouw potentiele klanten in je betaalproces, maar daar kan nog erg veel misgaan. Daarom moet jouw online betaalpagina en betaalsysteem betrouwbaar ogen en volledig geoptimaliseerd zijn om te voorkomen dat de bezoekers die willen kopen uiteindelijk door technische fouten afhaken. Uiteindelijk moet jij ervoor zorgen dat je met de juiste partners samenwerkt en sterke betaalsoftware gebruikt om alle twijfel weg te nemen. Ze doelen hiermee natuurlijk op Plug & Pay; hun eigen betaalsysteem!

  4. Affiliate marketing: Hoe zet je affiliate marketing in om kosten effectief te adverteren? 

    Wanneer je website, landingspagina’s, funnels en betaalprocessen geoptimaliseerd zijn en automatisch draaien, heb je "de rode loper" uitgelegd. Vanaf dat moment kunnen mensen volautomatisch kopen en kun je met externe partners gaan werken (affiliates) die jouw producten en funnels gaan promoten op commissiebasis. Je zult zien dat je vanaf dit moment snel kunt gaan opschalen.

    Wil je meer leren over affiliate marketing? Bekijk dan mijn kennisbanken over affiliate marketing en Youtube video's over dit onderwerp eens!

  5. Memberships: Hoe zorg jij voor online klanten (members) die maandelijks geld opleveren?

    In plaats van enkele producten, kun je meerdere producten aanbieden via upsells en memberships (abonnementen). Door jouw klanten aan je te binden zorg je voor structurele, wederkerende inkomsten. Zo haal je met dezelfde groep klanten steeds meer omzet en daardoor zie je jouw eigen Online Marketing Tornado steeds sneller groeien. Je krijgt op basis van evenveel klanten, steeds meer omzet en steeds meer vrijheid om te ondernemen.

    Jouw klanten groeien met je mee doordat jij steeds dieper in jouw onderneming groeit en doordat ook jouw klanten steeds verder met je meegroeien, krijg je steeds meer mensen die echt blij met je zijn en geld over hebben voor jouw diensten.

  6. Community building: Hoe bouw jij een professionele e-learning community voor cursussen en coaching?

    Wanneer jouw groep leden groeit kun jij een community bouwen en jouw leden veranderen in fans en ambassadeurs. Ambassadeurs blijven langer klant en zorgen voor meer omzet. In sommige gevallen zorgen ze zelf ook actief voor promotie en het aanbrengen van nieuwe members, want jouw beste klanten worden doordat ze vertrouwen hebben in jouw producten / diensten ook affiliates die geld verdienen door jou te promoten!

    Op dit moment heb je misschien al tientallen of honderden leden en kun je gaan werken met software voor Webinars om iedereen tegelijkertijd aandacht te geven. Het mooie hieraan is dat het voor jou niet uit maakt of je nu 10 of 1000 mensen in je Webinar hebt zitten. Je moet het werk in beide gevallen eenmalig doen! Dit verhoogt jouw inkomsten plafond enorm en is super schaalbaar.

De reden dat dit marketing model zo interessant is, is dat je jouw klanten van A tot Z door het proces heen begeleidt en kneedt om succesvolle ambassadeurs te worden voor jouw business. Ze leveren iedere maand omzet op en worden zo blij met jouw producten dat ze actief helpen met het runnen van jouw community en het promoten van jouw producten / diensten. 



Op deze foto staan de schrijvers van de online marketing tornado (Tonny Loorbach en Martijn van Tongeren)Tonny Loorbach en Martijn van Tongeren in actie!


Deel 2 van de Online Marketing Tornado: De Rode Loper.

Dit hoofdstuk van de Online Marketing Tornado gaat over het proces nadat jij je bezoekers via gratis of betaalde manieren naar jouw website hebt gekregen. In dit hoofdstuk staat centraal dat je aan bezoekers zonder conversie weinig hebt! Het moet in de kern van jouw bedrijf om conversie, oftewel doelen bereiken gaan, want volgens Tonny is een onderneming zonder omzet vooral een hobby.

Nu is conversie niet altijd een directe verkoop, want IMU maakt verschil tussen zachte conversie en harde conversie. Zachte conversie draagt bij aan het beïnvloeden en opwarmen (bijv. via inschrijvingen nieuwsbrief; aanvraag offerte; volgen op social media) maar leveren geen directe inkomsten op. Wanneer daadwerkelijk inkomsten binnen komen spreken we van harde conversie (bijv. via Webinars of verkoopgesprekken door sales teams)!

Aan de hand van de drie V’s van aandacht leer jij jouw online marketingstrategie bepalen via aandacht verdienen, aandacht vasthouden en aandacht verzilveren via conversie. Denk er aan dat jouw content functioneel is en probeer er alles aan te doen om de aandacht van jouw bezoekers te sturen, bijvoorbeeld door emoties te triggeren en met oplossingen voor hun pijnpunten en problemen te komen.

Marketing is herkenning, dus laat zien dat jij de expert bent die weet waar de klant mee zit en daar oplossingen voor ziet.

Een belangrijk onderdeel van jouw online marketing strategie moet email marketing zijn. Emailmarketing is namelijk een van de weinige methodes om jouw bezoekers te bereiken wanneer ze jouw website verlaten hebben. 

  • Het eerste voordeel van email marketing is is dat je de gegevens van relevante bezoekers kunt verzamelen door met Opt-In formulieren te werken in ruil voor een gratis E-book. Geef hierin zo veel mogelijk waarde, zodat de klant blij is met jouw e-mails. Te veel commercie zal niet werken, maar test dit vooral uit.

  • Een tweede voordeel van email marketing software is dat je geautomatiseerde email funnels klaar kunt zetten die elke inschrijver door hetzelfde proces heen stuurt. Zo kun jij proberen om jouw bezoekers met automatische e-mails de eerste verkopen te doen, zonder dat het jou tijd en energie kost!

Een van de belangrijkste bruggen tussen aandacht vasthouden en aandacht verzilveren is timing. Je zult zien dat de klant op jouw website terecht komt op jouw website wanneer het probleem in zijn brein urgent is. Alles in jouw verkoopproces moet er op richten om de bezoeker op een positieve manier te prikkelen en vervolgens direct de keuze te laten maken, want wanneer ze afgeleid raken en jouw website verlaten is de kans erg klein dat ze nog eens terug komen.

Je blijft dit proces dagelijks optimaliseren via een combinatie van conversiegericht webdesign en sterke landingspagina’s, waar jij jouw bezoekers geen kans geeft om afgeleid te worden van het doel dat jij voor de pagina in kwestie hebt gezet. Door statistieken te verzamelen, analyseren en te testen met verschillende landingspagina's richt je jouw marketingfunnel zo effectief mogelijk in!

Met Phoenix; de online marketing tools van IMU bouw jij een krachtige, conversie verhogende marketingfunnel. Hoe je dit doet en wat de mogelijkheden precies zijn leer je in dit hoofdstuk; of in dit gratis e-book van IMU over conversie optimalisatie in Phoenix!



Op deze afbeelding zie je de online marketing software tools van IMU!IMU's Conversie Verhogende Online Marketing Tools


Bekijk de website van IMU's Tornado Tools (Online Marketing Tools voor ondernemers). 


Deel 3 van de Online Marketing Tornado: De Ultieme Checkout via Plug & Pay.

Volgens de Online Marketing Tornado zit tussen jouw marketing funnel en een geslaagde verkoop nog een cruciaal element. De Checkout (betaalpagina) waar jouw klanten online betalen!

De betaalpagina is het laatste moment waar jouw bezoeker af kan haken en het zal dan ook geen verassing zijn dat dit de belangrijkste pagina op jouw website is. Hier wordt echt verschil gemaakt. De meeste online ondernemers hebben fouten in hun betaalpagina's en richten hun betaalsysteem niet effectief in.

IMU omschrijft een minder effectieve betaalpagina met de term: "zo lek als een mandje". In dit hoofdstuk staat het belang van een duidelijke betaalpagina centraal en er worden technieken en opties aangeleerd die zorgen dat mensen niet afhaken tijdens het betaalproces. Via de Plug & Pay software van IMU kun jij een betaalpagina volledig optimaliseren << Gratis E-book << en toewerken naar de ultieme check-out, zodat jij geen klanten verliest door slechte techniek!

De ondernemer wordt een Mindset aangeleerd waarbij er alles aan gedaan moet worden om het zo makkelijk en effectief mogelijk te maken voor de klant, want niks is zo erg dan een klant te verliezen die de producten al in het winkelmandje heeft zitten! Hier mag geen omzet blijven liggen door kleine, domme fouten die voorkomen hadden kunnen worden!

Met elementen zoals het kassakoopje en de one click upsell optimaliseer jij de ultieme checkout via Plug & Pay!

Een laatste onderdeel van het betaalsysteem dat super innovatief en populair is onder de online marketeers die het Plug & Pay betaalsysteem gebruiken, zijn het kassakoopje en de One-Click-Upsell. Met deze twee "extra opties" kunnen slimme ondernemers extra aankopen aanbieden op het moment dat de klant de aankoopbeslissing al heeft gemaakt.

In de praktijk blijkt dat klanten die de keuze al hebben gemaakt om iets bij je te kopen, vaak open staan om in dit proces extra aankopen te doen die aansluiten op het product dat ze zojuist hebben toegevoegd aan hun winkelmandje. Op deze manier worden klanten niet alleen zo makkelijk en effectief mogelijk door het aankoopproces geleid, maar kun je als ondernemer ook nog een poging wagen om twee extra aankopen toe te voegen zodat je meer winst kunt maken voor hetzelfde advertentiebudget.

In sommige gevallen was het voor de klanten van IMU mogelijk om de winst hiermee flink te verhogen, zoals je ziet in de onderstaande video waarin Martijn van Tongeren en Tonny Loorbach van IMU in gesprek zijn met ondernemer Youri Meuleman.




Deel 4 van de Online Marketing Tornado: Affiliate Marketing.

Volgens de Online Marketing Tornado is Affiliate Marketing een van de beste vormen van online promotie voor jouw digitale (kennis)producten. Bij affiliate marketing promoten affiliates (bijv. ondernemers met een niche website, email lijst of een groot social media bereik) jouw digitale producten. Door gebruik te maken van de Plug & Pay marketplace kun jij samenwerken met affiliate marketeers die hier hun werk van hebben gemaakt.

Wanneer jij affiliate marketing goed aanpakt, zijn affiliates Ideale werknemers die werken op "No Cure No Pay" basis. Oftewel: je betaald alleen een commissie wanneer daadwerkelijk een verkoop is gemaakt. Doordat jij zelf geen reclame hoeft te maken en de affiliate partners geen eigen producten hoeven te ontwikkelen is het interessant voor beide partijen!

De kunst is om dit proces zo effectief mogelijk in te richten zodat jouw affiliates ook eerlijk beloond worden voor de moeite. Wanneer je dit zo goed mogelijk aanpakt en in de relatie investeert zul je zien dat affiliates hard voor je willen werken. Je kunt hier zelfs zo ver in gaan dat je top prestaties extra beloond en prijzen weggeeft via een maandelijks leaderboard. Door op zoek te gaan naar de beste affiliates en die te trainen kun jij veel waarde uit affiliate marketing campagnes halen en kun jij voordelig opschalen!

Wil jij meer weten over affiliate marketing en hoe dit jouw omzet als adverteerder kan verhogen? Dan kun je overwegen om dit E-book van IMU te lezen of de onderstaande video te bekijken!

Schrijf je ook zeker in voor mijn Facebook Groep voor startende affiliate adverteerders om meer te leren over het opzetten van een affiliate campagne die scoort! 




Bekijk de Plug & Pay betaalsoftware van IMU << Bekijk via IMU.NL << waarmee jij jouw betaalproces optimaliseert en affiliate marketing campagnes kunt doen. Je kunt ook mijn Plug & Pay software review lezen.


Deel 5 van de Online Marketing Tornado: De kracht van Memberships en wederkerende inkomsten.

Volgens de Online Marketing Tornado zoeken steeds meer mensen via (social) media kanalen naar "soortgenoten" die dezelfde doelen nastreven. Met name via Facebook zijn er veel groepen waarin mensen samenwerken. Bovendien betalen ze steeds vaker liever lagere bedragen op lange termijn om lid te zijn van iets, met de mogelijkheid om te stoppen wanneer ze daar zin in hebben. Tonny Loorbach zag deze ontwikkeling als een mooi iets om zijn problemen; en die van zijn klanten; op te lossen.

In een ver verleden liep Tonny Loorbach van IMU tegen het feit aan dat zijn bedrijf hard groeide, maar dat hij desondanks weinig zekerheid had. Naar eigen zeggen startte hij elke maand op 0 (omzet) en gaf dit hem veel stress. Toen zijn bedrijf op een gegeven moment in een zware periode kwam en hij een Burn-Out kreeg omdat hij het persoonlijk niet meer trok, besloot hij naar manieren te gaan zoeken om meer "regelmaat" in zijn inkomsten te bouwen. 

Hij besloot met memberships communities en wederkerende inkomsten te gaan werken om het voor meer mensen toegankelijk te maken. Op deze manier ging hij voor "Massa is Kassa" en maakte het voor meer mensen beschikbaar door lagere prijzen, waardoor de community ontzettend groeide. De community Software die hij ontwikkelde bracht zijn bedrijf naar nieuwe hoogtes omdat er elk jaar "wederkerende sales" binnen kwamen via hun leden. 

We leven tegenwoordig in een lidmaatschapseconomie, waarbij steeds meer mensen een eigen membersite starten waarmee ze een bepaald probleem voor een vaste doelgroep oplossen. Door wederkerende inkomsten voor jezelf te bouwen verzeker je jezelf van maandelijkse inkomsten en krijg je meer vrijheid in je onderneming waardoor je meer waarde kunt bieden aan jouw members.

Je weet namelijk altijd zeker dat je (tenzij er veel mensen stoppen) zekerheid hebt in je inkomsten wanneer je op deze manier werkt. 


Deel 6 van de Online Marketing Tornado: E-learning Community Building.

Volgens de Online Marketing Tornado moet je meer gaan sturen naar engagement in je community en bouwen aan een volledig digitale omgeving waarin jouw members elkaar gaan helpen met gezamenlijke problemen. Door jouw members aan te sturen in jouw eigen omgeving heb je alle touwtjes in handen, zoals je bij platformen zoals Facebook nooit zult ervaren. 

In sommige gevallen ontvang je zelfs een maandelijks wederkerend inkomen van je leden en blijf jij stapelen, waardoor je meer budget kunt investeren in jouw content en ook jouw community weer beter is. Op lange termijn focussen op jouw perfecte klant kan een grote groep klanten opleveren die actief blijven in jouw community; jouw forum en gebruik blijven maken van jouw diensten. Zo veranderen klanten in Fans. 

Je bent nu volledig locatie onafhankelijk en hebt een schaalbaar bedrijf gebouwd dat je geautomatiseerd aan kunt sturen. Maar hoe krijg je nu een nieuwe community actief? Momenteel zitten er al meer dan 1 miljoen mensen een account in een Huddle community building software << Software Review << doordat ze een online cursus of coaching traject heeft gekocht.


Bekijk de Huddle Software van IMU << Bekijk via IMU.NL << die jij kunt gebruiken om een professionele e-learning community te bouwen. Je kunt met deze software ook een Forum bouwen voor jouw leden.




Wat is het meest leerzame aspect van de Online Marketing Tornado? 

In de Online Marketing Tornado leer je dat je in communicatie en landingspagina's altijd aan moet sturen op conversie. Zorg voor duidelijke call to actions in je content en besef dat ieder procentje conversie op lange termijn voor een groot verschil in jouw omzet en winst kan zorgen. Om dat te bereiken moet je het volledige proces automatiseren, optimaliseren en opschalen via slimme tools.



Op deze afbeelding zie je een aantal testimonials over de online marketing Tornado van IMU!

Wat is mijn conclusie over de Online Marketing Tornado?

De Online Marketing Tornado is in mijn optiek een boek dat iedereen moet lezen die zich wil ontwikkelen als online ondernemer met een eigen bedrijf, marketing manager of zelfs als marketing specialist voor een baas! De strategie in dit boek is zeker voor gevorderden, maar het lukt Loorbach om alles helder in beginnerstaal te verpakken. 

Toen ik het boek in 2020 tegenkwam was ik op zoek naar nieuwe informatie om mijn online onderneming te hervormen. Het bracht dan ook veel nieuwe inspiratie en bepaalde letterlijk de richting van mijn online business omdat ik alles direct toe kon passen. De kwaliteit van de bijbehorende materialen sprak mij zo aan dat ik besloten heb om mijn online business via EN rondom de tools van IMU te bouwen.

Tonny Loorbach en Martijn van Tongeren leggen via de Online Marketing Tornado een aantal kansen bloot die ik eerder nog nooit zo had begrepen en dit heeft ervoor gezorgd dat ik zonder twijfels een aantal flinke investeringen heb gedaan om mijn online business de komende tijd te schalen. Met deze tools voel ik mij klaar voor de toekomst van mij en mijn klanten!

Wanneer je Martijn van Tongeren en Tonny Loorbach wat beter leert begrijpen kom je er achter dat zij precies weten wat ze aan het doen zijn op gebied van online marketingstrategie. Ze staan klaar voor hun klanten die een eigen bedrijf starten; bouwen online marketing software tools waar duizenden online marketeers dagelijks mee werken en runnen een e-learning community waar je U tegen zegt.

Hopelijk ben ik via dit artikel in staat geweest om jou in te laten zien dat Tonny, Martijn en de rest van het IMU team met de Online Marketing Tornado een geweldig handboek voor online marketing strategie hebben geschreven en uitgebracht. Het concept van de online marketing Tornado zegt "een blauwdruk voor een wervelende online business" te geven. Daarmee bedoelt IMU dat ze alle kernelementen volledig benoemen waarmee jij van A tot Z naar een succesvol online marketing bedrijf toe werkt. Ze begeleiden je letterlijk met doelen stellen vanaf de basis door een marketingplan / businessplan te schrijven in 1 a4 en gaan vervolgens door met de manieren waarop jij bezoekers naar je website kunt trekken.

De Online Marketing Tornado behoort tot een van de beste online marketing boeken van Nederland en legt letterlijk de strategie bloot van de meest populaire, succesvolle online ondernemers van Nederland. Door hier twee tientjes in te investeren kun jij dit ook leren, waardoor jij in korte tijd jouw online marketing strategie kunt aanpassen richting extra succesvolle denkwijzen en meer conversie!

Wellicht is de IMU Plus E-Learning community ook iets voor jou! 

Wat kun je verwachten als je dit basisboek online marketing koopt en IMU verder gaat volgen?

Hou er rekening mee dat wanneer je eenmaal een aankoop hebt gedaan van de Online Marketing Tornado of andere producten van de Internet Marketing Unie, er waarschijnlijk meer gaan volgen! Vervelend genoeg verkopen ze echt kwaliteit in hun cursussen en weten ze je ook nog eens te motiveren met hun enthousiasme door constant overal voorbij te komen via podcasts, Instagram, e-mailtjes en een breed scala van advertenties op sociale media!

Je gaat ze als ondernemer en persoon waarderen en vertrouwen, en meegroeien in alles wat ze je leren. Dus wil je echt iets leren over de basis van online marketing, een perfect schaalbare online business bouwen en deze op lange termijn positioneren om zo veel mogelijk mensen te helpen met jouw diensten?

En wil jij ECHT de diepte in gaan op gebied van online marketing strategie en daarbij geïnspireerd worden door de meest succesvolle ondernemers op gebied van internet marketing? Mede door de kracht van hun e-mails ben ik ook terecht gekomen bij hun online marketing cursussen en membership community, << Online Cursus Review << waar je letterlijk elk kernelement binnen online marketing kunt leren.


Ben jij enthousiast geworden door deze review over de Online Marketing Tornado? EN wil jij aan de slag met online marketing? Als het antwoord op deze vragen JA is, ben je bij IMU aan het goede adres..
Je kunt dan overwegen om jouw online avontuur te starten door het Online Marketing Tornado boek te kopen!

Een logische vervolgstap is om met hun online marketing cursussen << Review << aan de slag te gaan in de online community! Je kunt voor 497,- euro per jaar lid worden van de IMU Plus e-learning community << Link IMU.NL <<




Reactie plaatsen
arrow_drop_up arrow_drop_down