Checkout Optimaliseren

De PERFECTE Betaalpagina Maken / Checkout Optimaliseren

Wil jij als online ondernemer een PERFECTE Betaalpagina / Checkout Maken om de producten uit jouw online bedrijf te verkopen? Dan MOET jij dit artikel lezen waarin ik uitleg welke factoren jij moet optimaliseren om jouw potentiële klant een vertrouwd gevoel te geven EN het meeste uit jouw product aanbod te halen. Alleen als dat lukt zorg jij dat jouw potentiële klanten DIRECT afrekenen op de betaalpagina / checkout van jouw online bedrijf!

In de praktijk zie je dat veel potentiële klanten afhaken voordat ze betaald hebben en dan laten ze hun producten in hun winkelmandje zitten. Om een lang verhaal kort te maken: dit kan tientallen oorzaken hebben, en in sommige gevallen heeft het niet eens iets met jouw betaalpagina / Checkout te maken. Het kan ook de oorzaak zijn van afleiding in het leven van de persoon in kwestie, bijvoorbeeld doordat deze een telefoontje aan moet nemen of op een mailtje klikt dat precies op hetzelfde moment binnen komt...

Maar goed. Mijn mening als online ondernemer is dat je er tijdens het reclameteksten schrijven en het betaalproces ALLES aan moet doen om aan jouw kant van het proces alles te optimaliseren met het doel om meer geld per verkoop te verdienen en voor een hogere Customer Lifetime Value te gaan wanneer jij probeert de PERFECTE betaalpagina / checkout te maken. Je hebt namelijk vaak maar 1x de mogelijkheid om de verkoop te maken, voordat jij de klant voorgoed kwijtraakt...

Via de onderstaande tips kun jij dit in de toekomst voorkomen! En met de software die ik je laat zien zorg jij dat jouw klanten DIRECT afrekenen in jouw online bedrijf!

Wil jij een PERFECTE Betaalpagina / Checkout Maken? Dan MOET jij dit artikel lezen over welke factoren jij moet optimaliseren om je potentiële klant een vertrouwd gevoel te geven.Meer leren over het optimaliseren van jouw online marketing strategie? Bekijk mijn Webshop!

Tips voor Betaalpagina Maken | Waarom Kopen Klanten Niet?

Mensen kopen vanuit een positief gevoel en heeft alles te maken met emotie (niet met rationaliteit). Verkopen is er alles aan doen om jouw klant een positief gevoel te geven en alle twijfel / barrières op te lossen. Lukt dit, bijvoorbeeld door een betaalpagina zonder negatieve emotionele triggers te maken? Dan komen er betalingen binnen!

  • Je komt onbetrouwbaar over; bijvoorbeeld door een slechte schrijfstijl of een slecht design;

  • Je vraagt je klanten om te veel gegevens die niet relevant zijn voor de aankopen die ze doen;

  • Er zitten problemen in de technische afhandeling; bijvoorbeeld storingen of een te langdurig proces met vele handelingen;

  • Er worden niet voldoende betaalopties aangeboden (bijv. IDEAL / Creditcard);

  • Er zit te veel afleiding in je pagina; waardoor mensen afhaken;

  • Er zitten teveel sales technieken in... Denk aan conversie optimalisatie maar overdrijf niet;

  • Er zit geen urgentie factor ingebouwd, waardoor ze denken: "Ik doe het morgen wel!";

Een conclusie is dat je mensen altijd zo veel mogelijk moet leiden en helpen om keuzes te maken. Dit is een conclusie die ik eerder heb opgedaan, maar die in dit artikel ontzettend goed van pas komt. Er zitten risico's verbonden aan kopen via internet. Als jij als verkoper alle nadelen en risico's kunt verkleinen en de mooie, betrouwbare aspecten kunt uitvergroten zal dat je omzet sterk omhoog brengen.

Maar zorg er tijdens dit proces ALTIJD voor dat je alleen dingen aanbiedt die je ook kunt leveren. Het is niet de bedoeling om te manipuleren...

Een Checkout maken kan het beste via betrouwbare software. Als je checkouts en betaalpagina's gaat maken met betrouwbare software, zie je dat klanten sneller kopen!Tip: Geef potentiële klanten ten alle tijden het gevoel dat ze een speciale deal krijgen!

Hoe kun je een perfecte betaalpagina maken voor je online business?

Wat we hier aan het doen zijn heeft de term conversie optimalisatie, waarbij je de percentages van verkopen op allerlei manieren probeert te verhogen.

  • Het moet zo simpel mogelijk zijn. Zorg dat jouw bezoeker van A naar B komt zonder poespas en in een "Straight Line Sale". Dit zorgt er voor dat klanten weten en begrijpen wat ze kopen en hierdoor zul jij minder refunds hoeven te geven. Heldere, psychologisch gedreven communicatie is key tijdens dit proces.

  • Je denkt ten alle tijden vanuit de klant; en niet vanuit jezelf. Je zult er tijdens het verkoopproces EN het betaalproces altijd voor zorgen dat je de behoefte van de klant centraal zet; wat daar ook voor nodig is! Willen klanten 20 verschillende betaalmethoden? Dan geef je ze 20 verschillende betaalmethoden en betaal je wat extra kosten per jaar!

  • Copywriting heeft een grote invloed op in welke state of mind een potentiele klant terecht komt op jouw betaalpagina! Je kunt in een van mijn artikelen ook lezen hoe je Storytelling kunt toepassen om extra creatief te schrijven met het doel om meer te verkopen! Check ook mijn artikel over de perfecte sales page! :-)

  • Benoem de voordelen nogmaals op de betaalpagina. Mensen houden ervan om positief te blijven en te begrijpen wat ze precies kopen. Gebruik daarnaast methodes om het geld te verkleinen en het product te vergroten in de gedachte van de klant!

  • Kijk altijd goed naar het aanbod en de betaalpagina's van jouw concurrenten. Wat bieden ze aan op welke manier? En hoe ziet het er allemaal uit? Wellicht is het zo dat verschillende concurrenten dezelfde methode toepassen en dan zou je kunnen onderzoeken of dat toeval is OF dat het gewoon werkt. Funnel hacken noemen ze  dit!

  • Zorg altijd dat mensen een laatste duwtje krijgen wanneer ze op je betaalpagina komen. Zorg ervoor dat je urgentie creëert om op DIT MOMENT te kopen, bijvoorbeeld door een tijdelijke korting in geld of door het product voor een bepaalde tijd te koop te zetten, met de belofte dat de deuren snel weer sluiten.

Persoonlijk ben ik pas extra over het verbeteren van mijn online betaalprocessen na gaan denken toen ik het onderstaande boek las. Dit veranderde echt een aantal belangrijke denkwijzen in mijn business, die tot voorheen altijd alleen op het Affiliate Marketing verdienmodel draaide. Na het lezen van dit boek begon ik me meer te focussen op het uitbrengen van eigen digitale producten met een eigen online betaalsysteem.

Ik kan je dit boek van harte aanbevelen en het zal jouw online business kunnen veranderen als jij momenteel nog niet precies helder hebt hoe je meer waarde kunt behalen uit het zelfde aantal bezoekers. Naast het online betaalproces, staan in de Online Marketing Tornado verschillende extra manieren centraal die je helpen om jouw online business proces te optimaliseren via slimme online marketing tools.

Een betaalpagina maken die goed scoort bij jouw klanten vergt kennis over online marketing. Door de technieken uit dit boek los te laten op jouw betaalpagina zul jij snel groeien als online marketeer en jouw checkout extra succesvol maken!Dit boek geeft een precies stappenplan over het bouwen van een online business, bijvoorbeeld op basis van digitale kennisproducten. Er wordt ook uitgebreid aandacht besteed aan het bouwen van effectieve, conversie gerichte betaalpagina's die zo betrouwbaar mogelijk over komen voor jouw bezoekers! 


Naast een betaalpagina maken zijn er meer factoren die invloed hebben op conversie...

Benieuwd naar alle factoren die je moet combineren om een klant veilig door het online betaalproces heen te krijgen? Lees dan mee om er achter te komen wat de technische factoren zijn die veel (potentiële) klanten tegenwoordig nodig hebben!

  • Een betaalpagina en Checkout maken kan veel effectiever en extra betrouwbaar door zo veel mogelijk betaalmanieren toe te voegen. Niet alleen verbeter je hierdoor je bereikbaarheid, maar ook je betrouwbaarheid. Bekijk als voorbeeld de onderstaande afbeelding, waar je een klein deel van de betaalmethoden bij Mollie ziet. Mollie staat bekend als de best betaalbare online betaalprovider met de meeste online betaalmethoden en GEEN vaste kosten om aan te sluiten; alleen variabele kosten per verkoop!

Een betaalpagina en Checkout maken kan veel effectiever en extra betrouwbaar door zo veel mogelijk betaalmanieren toe te voegen. Niet alleen verbeter je hierdoor je bereikbaarheid, maar ook je betrouwbaarheid.Verschillende betaalmethoden die aan te raden zijn op jouw betaalpagina / checkout pagina.

  • Zorg dat de meest gebruikte betaalmethoden bovenaan staan, maar toon alle logo's van beschikbare payment providers ten alle tijden;

  • Zorg ervoor dat je een E-mail funnel aan de achterkant van je bedrijf hebt die "Abandoned Carts" automatisch een e-mail stuurt. Zorg ook direct dat dezelfde E-mail funnel ook 60 - 90 dagen na aankoop (afhankelijk van jouw producten) een kortingsactie aanbiedt wanneer de klant een nieuwe aankoop doet. Dit kan je steeds herhalen!

  • Zorg altijd voor een goede garantie die eigenlijk misschien wel TE GOED is om waar te zijn. Je wilt alle drempels weg hebben die tussen jou en je klanten staan. Zeker in het geval van digitale producten, zoals bijvoorbeeld een coaching programma, wil jij 100% recht geven om binnen een maand geld terug te vragen (zonder problemen). Krijg je veel negatieve reacties of refunds? Zorg er dan voor dat mensen tevreden raken met je product door het te verbeteren!

Een stukje van de bovengenoemde problemen kunnen we al wegnemen door met een betrouwbare betaalprovider te werken die voor een goede prijs alle betaalmogelijkheden te bieden heeft. We hebben nu naar Mollie gekeken en dit is een van de partners die ALTIJD nodig is om online betalingen te kunnen doen in Europa. Ik wil je motiveren om met Mollie aan de slag te gaan en ga je daarna nog wat vertellen over concurrerende systemen waarmee je je omzet hoger kunt maken en/of zelfs verdubbelen.

Dit zijn geen verplichte tools, maar ze kunnen wel ontzettend handig zijn en worden niet voor niks door duizenden ondernemers in Nederland gebruikt! 

En ik zou je willen motiveren om ZEKER tijdens het betaalproces niet te bezuinigen op een paar honderd euro. Zorg er liever voor dat je meer aandacht in je betaal- en product strategie steekt zodat jij er structureel voor kunt zorgen dat jouw digitale producten veel meer op gaan leveren per verkoop.

Dat is precies waar de systemen die ik hieronder beschrijf goed voor zijn. Ze zijn ervoor gemaakt om alles uit je verkoopproces te halen door extra verkopen te doen.

Hopelijk ben je klaar om te gaan kijken hoe we dit voor jou kunnen invullen! Maar maak eerst maar even een account aan bij Mollie de komende 5 minuten, dan zijn we daar vast vanaf!! :-)

Mollie is de online betaalprovider met de SNELSTE Check-In en de meeste betalingen voor de laagste prijs. Je komt direct op de juiste pagina als je op de onderstaande afbeelding klikt... !

Een betaalpagina maken kan met Mollie, zodat jij IDEAL en andere voorlopers op gebied van online betalingen kunt koppelen. Mollie vormt de basis voor jouw business om extra betrouwbare betaalpagina's en Checkouts te maken!Als online ondernemer is het ALTIJD een goed idee om een account bij Mollie aan te maken zodat jij IDEAL betalingen kunt ontvangen. Mollie is daar in Europa de beste partner voor. Check direct wat Mollie momenteel als welkomsactie heeft voor nieuwe leden! 


Denk bij het maken van een betaalpagina aan hogere omzet via Upsells en Kassakoopjes!

Een betaalpagina maken met Plug & Pay is een van de beste manieren om sterk converterende betaalpagina's en checkouts te maken. Wat dat betreft zul je weinig systemen vinden die mooier en betrouwbaarder lijken vanuit het oogpunt van de klant... En het systeem is ook nog eens super handig op te zetten, inclusief allerlei technische snoefjes waardoor klanten extra verleid worden. Met plug & Pay kun je goed converterende betaalpagina's en checkouts maken zonder ervaring!

Een betaalpagina maken met Plug & Pay is een van de beste manieren om sterk converterende betaalpagina's en checkouts te maken. Wat dat betreft zul je weinig systemen vinden die mooier en betrouwbaarder lijken vanuit het oogpunt van de klant...Online Betaalpagina's van Plug & Pay zijn gemaakt om extra betrouwbaar over te komen en geven de mogelijkheid om upsells en kassakoopjes toe te voegen aan jouw betaalproces. Hierdoor gaat de gemiddelde omzet per klant omhoog in jouw online bedrijf. Check hier of er momenteel een kortingsactie gaande is voor nieuwe leden!


Wanneer je een betaalpagina gaat maken zijn daar kosten aan verbonden als je met een extern systeem werkt. Je ziet in deze afbeelding de kosten van Plug & Pay, een extern betaalsysteem waarmee je de omzet van jouw online bedrijf omhoog kunt brengen via slimme marketing methoden.


Conclusie over het maken van een perfecte betaalpagina

De grootste conversie problemen in jouw online betaalproces liggen waarschijnlijk rondom de afleidingsfactoren die op jouw website zichtbaar zijn. Ze zorgen ervoor dat mensen op een menu of een button klikken (zoals bijv. social media) waardoor ze afdwalen en niet meer terugkeren. Dit zorgt voor abandoned carts of een compleet afgebroken betaalproces, zelfs als een potentiele klant al op de juiste manier beïnvloedt was en jouw producten wilde kopen.

Je kunt dit voorkomen door in zo kort mogelijke lijnen te verkopen en zo snel mogelijk van A tot Z te gaan. Hierbij is het belangrijk dat je betrouwbaar over komt (goede garantie regeling); dat je reviews of testimonials laat schrijven; en dat je veel verschillende online betaalmethoden aanbiedt, zodat jouw klant niet tegen barrières aanloopt tijdens het betalen. Maak het je klant zo makkelijk mogelijk en zorg altijd dat je voordelen blijft benoemen en steeds een overzichtelijke situatie creëert. Klanten willen zich namelijk niet opgesloten voelen in het verkoopproces.

Wanneer je een perfecte betaalpagina of checkout wilt maken moet je er rekening mee houden dat het in veel gevallen verstandig is om met een verzameling van externe, conversie verhogende partners samen te werken. Dit geldt zeker als jij volledig afhankelijk bent van jouw online omzet en ook wilt richten op een hoge omzet.

In dit artikel heb ik enkele voorbeelden uitgelegd van methodes die jij via het Plug & Pay online betaalsysteem kunt toepassen, zoals het Kassakoopje en de One Click Upsell. Deze methodes zijn erg populair geworden in Nederland en zorgen ervoor dat vele online ondernemers hun gemiddelde omzet per aankoop flink hebben kunnen verhogen. Systemen zoals Plug & Pay waarmee je externe betaalpagina's kunt maken zorgen ervoor dat jij anders naar je productaanbod gaat kijken, omdat je ineens de mogelijkheid hebt om meerdere producten te verkopen.

Je zou dan wel gek zijn om dat niet te doen en uiteindelijk die extra omzet te laten liggen. Dergelijke systemen kunnen aan het eind van het jaar een groot verschil maken op jouw online omzet.

Interesse om een van deze tools te testen en direct sterkere betaalpagina's te maken? Via de linkjes in dit artikel heb jij de mogelijkheid om 14 dagen gratis aan de slag te gaan om te kijken of het iets voor jou en je bedrijf is!


Heel veel succes met jouw groeiproces! Heb jij vragen of opmerkingen over dit artikel? Laat dan gerust een reactie achter! 

Hopelijk heb jij iets gehad aan dit artikel uit mijn Eigen Bedrijf Starten Ideeën Kennisbank! Je bevindt je momenteel in mijn Internet Marketing Strategie Categorie. Wil jij meer leren over belangrijke online marketing Begrippen en waardevolle online marketing tools? Bekijk dan mijn internet marketing unie kennismaterialen; mijn webshop en al mijn evergreen content zoals Internet Marketing voor Beginners!

Dan kun jij via persoonlijke ontwikkeling training aan de slag om zelf ook je resultaten te gaan verbeteren door te richten op meer autoriteit; meer organisch bereik; meer Web Verkeer; meer leads en meer omzet en winst! Voor jouw Side Hustle of een volwaardig eigen bedrijf! 

Reactie plaatsen