Wat is een goedkeuringsperiode

Wat is een Goedkeuringsperiode in affiliate marketing?

Wat is een goedkeuringsperiode in het affiliate marketing verdienmodel? En waarom speelt het een belangrijke rol binnen jouw bedrijf als affiliate publisher?

Er zijn een aantal belangrijke zaken die jij moet begrijpen wanneer je geld wilt verdienen met affiliate marketing en de goedkeuringsperiode is daar erg belangrijk in. Het kan voor teleurstellingen zorgen bij beginnende affiliate marketeers die (te) hoge verwachtingen hadden bij de voorwaarden van dit online verdienmodel.

In dit artikel leg ik uit waarom rekening houden met de goedkeuringsperiode belangrijk is...

Wat is een goedkeuringsperiode in affiliate marketing? En waarom speelt het een belangrijke rol in online marketing? Ik leg het uit in dit artikel!


Wat is een goedkeuringsperiode

Wanneer jij als online ondernemer bezig bent met het bouwen van een bedrijf via het affiliate marketing verdienmodel moet jij rekening houden met een aantal zaken die snelle betalingen in de weg staan. Want doordat jij met externe partners werkt loop jij constant tegen barrières aan op gebied van tijdsverlies en deze moet jij vooraf incalculeren.

Allereerst zit je vast aan een wettelijke Garantietermijn van 14 tot 30 dagen; en daar bovenop komt nog een goedkeuringsperiode (of goedkeuringstermijn) vanuit het affiliate netwerk of partnerbedrijf waarmee jij samenwerkt. Dat kan per affiliate programma anders werken en hier moet je voordat je begint te promoten rekening mee houden. Vaak staat dit uitgelegd binnen de algemene voorwaarden van het programma.

Doordat bedrijven werken met goedkeuringsperiodes heb jij bij affiliate marketing zelden binnen 60 dagen na het converteren (verkopen) het verdiende geld op jouw rekening staan en dat is zeker tijdens het eerste jaar een belangrijk nadeel. Want als jij richt op organische groei via Youtube of de zoekmachine van Google krijg je de eerste 6 maanden zoiezo amper inkomsten binnen. En dan komt die goedkeuringsperiode en betalingsdrempel daar nog eens extra overheen.

Na deze periode, wanneer jij jouw bedrijf hebt opgebouwd / opgeschaald tot een sterk bedrijf met veel maandelijkse bezoekers zie je dat er met meer regelmaat betalingen binnenstromen. Door consistent te blijven bouwen zal je uiteindelijk minder afhankelijk worden van het tijdsaspect.

Je kunt dit stimuleren door een cursus zoekmachine optimalisatie te volgen en door Evergreen Content te maken waarmee je richt op hoger ranken in Google!


Naast de Goedkeuringsperiode staat er NOG iets in de weg...

Een ander belangrijk begrip dat een belangrijke rol speelt bij het affiliate marketing verdienmodel is de Betalingsdrempel. Bedrijven betalen vaak niet direct alle inkomsten uit, tenzij jij richt op high ticket affiliate marketing. Want bij Low Ticket affiliate marketing zie je vaak dat er maar enkele euro's of enkele tientjes commissie per verkoop binnen komen en deze worden niet uitbetaald totdat een betalingsdrempel van 50 of 100 euro is bereikt.

Hier liggen de affiliate commissies veel hoger dan bij low-ticket affiliate marketing, waardoor de betalingsdrempel bij een enkele verkoop is bereikt.

Hopelijk heb jij iets gehad aan dit artikel uit mijn Affiliate Marketing kennisbank! Je bevindt je momenteel in de categorie Affiliate Marketing Begrippen. Als jij dit een interessant artikel vond kun jij ook eens naar mijn internet marketing begrippenlijst kijken, waarin meer interessante begrippen en tactieken worden uitgelegd.

Heb jij vragen of opmerkingen over dit artikel? Laat dan gerust een reactie achter!

Reactie plaatsen