Mollie online betalen

Mollie Betaalsysteem Review 2021 | Ontvang je online betalingen via converterende Mollie betaalpagina's!

Hoe werkt Mollie en is het een aanrader om je online betalingen via Mollie te regelen? Ik had begin 2021 een negatieve ervaring met een klant die geweigerd werd en dook daarom in de wereld van Mollie. Ondertussen is dat opgelost en in deze Mollie Review uit 2021 beschrijf ik mijn ervaringen; en hoe positief het veranderd is. Tegenwoordig ben ik zelf ook klant bij Mollie en werkt alles weer zoals het hoort, zeker als je Mollie combineert met sterk converterende externe betaalpagina's via een software zoals Plug & Pay. 

In dit artikel besteed ik aandacht aan de features van Mollie als ; mijn ervaringen met Mollie (POSITIEF EN NEGATIEF); de technische problemen die het bedrijf in 2021 had; EN hoe je dit beter kunt maken aan de hand van een extern systeem zoals Plug & Pay. Doe er je voordeel mee; laat me horen als je ergens vragen over hebt EN dan wens ik je veel succes met het (uit)bouwen van je online business! 

Laat je me in de reacties weten of je er iets aan hebt gehad? 


Mollie Inloggen is zo gebeurt. Je hoeft alleen een account aan te maken om in te loggen.Mollie is een erg populaire online betalingsdienst. Je kunt via deze link kijken of er speciale AANBIEDINGEN of KORTINGSACTIES zijn als jij VANDAAG inschrijft als nieuwe klant!


Hoe werkt een online betaalsysteem zoals Mollie?

Mensen zijn steeds meer bereid om grote, belangrijke betalingen te doen via het internet. Waar dit de afgelopen 10 jaar echt moest groeien, durven mensen tegenwoordig producten te bestellen die duizenden euro's kosten, zoals bijvoorbeeld elektrische fietsen of grote televisies. Hierdoor stijgt de vraag naar creatieve betaalmethoden en betrouwbare online betaalsystemen. De markt zit internationaal nog steeds keihard in de lift! 

Via een online betaalsysteem (Payment Service Provider) koppel je via codering OF Plug-Ins (via API's) betaalmethoden zoals Ideal (Nederlands populairste betaalmethode), Paypal, Sepa Incasso (Europees bereik), Creditcard (internationaal bereik), Bitcoin en Bancontact (populair in België) aan jouw bedrijf. Wanneer je jouw eigen bedrijf aanmeldt bij een betaalplatform zoals Mollie zorgen zij er simpelweg voor dat jij betalingen kunt ontvangen van klanten. 

Een Payment Provider zorgt voor de technische koppeling met de belangrijkste betaalmethodes, partners, integraties en meerdere banken. Hierdoor kun jij als ondernemer flexibel jouw betalingen ontvangen vanuit een veilige omgeving. In de meeste gevallen wordt flink gecontroleerd op internet fraudeurs, scammers en andere wantoestanden. 

Belangrijke tips om rekening mee te houden in het online betaalsysteem / op een betaalpagina

Het (online) betaalsysteem is een van de belangrijkste processen in jouw bedrijf waar je niet op wilt bezuinigen. Je kunt het voor jouw klant beter maken door met betrouwbare partners samen te werken en door mooie, converterende betaalpagina's te ontwikkelen die betrouwbaar over komen en van alle gemakken zijn voorzien.  

Wanneer jij een Payment Provider kiest, moet je goed rekening houden met de verschillende betaalmethodes die daarbij aangesloten zijn. Sommige Payment Providers bieden (te) weinig verschillende methodes aan in hun basispakket waardoor jij als online ondernemer de rekening moet betalen. Je wordt dan op hoge kosten gejaagd, moet extra plug-ins kopen OF verliest een deel van je klanten dat met andere betaalmethodes werkt. 

Jouw betaalpagina is OOK jouw laatste halte voor sales conversie en dit maakt het een kritiek punt in bijna elke onderneming. Ligt je betaalsysteem offline voor enkele minuten, uren of dagen? Dan heb jij als ondernemer een behoorlijk probleem! Dus naast betrouwbaarheid wil je in de basis dat jouw betaalprovider snelle transacties kan verwerken en dat de kosten per transactie niet te hoog zijn. 

Mollie scoort hier bijzonder goed op en is een van de goedkoopste partners van Europa. Je doet er dan ook verstandig aan om jouw klanten de mogelijkheid te bieden om te betalen via Mollie! 

Mollie Betaling maakt het mogelijk om allerlei betalingen te doen met jouw online business. Met meer dan 100.000 klanten is de kans groot dat jij ooit een Mollie betaling hebt gedaan!Het bedrijf Mollie zorgt er voor dat iedere online ondernemer (ongeacht technische ervaring) elke betaling nodig kan ontvangen.

Wat is en doet het betaalsysteem van Mollie? 

Met het betaalsysteem van Mollie ben jij in staat om via het internet betalingen te ontvangen, bijvoorbeeld met een website, webshop of via digitale kennisproducten. Mollie specialiseert zich in het betaalproces en zoekt partnerships met bedrijven die Mollie in hun software integreren. Hierdoor is Mollie expert in betalingen, maar kunnen ze toch meerdere diensten leveren doordat ze hun service toevoegen aan andere service providers. Het doel is om voor elke partner een naadloze integratie te bouwen die met enkele klikken te gebruiken is.. 

Adriaan Mol en zijn visie over Mollie

Mollie is een van de snelst groeiende bedrijven van Europa. In deze video (let wel op: uit 2018) spreekt Adriaan Mol, de oprichter van Mollie over de huidige status en zijn toekomstplannen met het bedrijf! Als jij 20 minuutjes de tijd hebt kan ik deze video zeker aanraden en zeker begrijpen waar Mollie voor staat en waarom het zo'n krachtig bedrijf is!   

Mollie is ontzettend gegroeid de laatste jaren en zal dat blijven doen volgens Adriaan Mol, de CEO van Mollie. Het hoofdkantoor zit in Amsterdam en er zitten extra kantoren in België, Frankrijk, Duitsland en Engeland en hier werken zo'n 500 werknemers. De strategie is gefocust op een persoonlijke aanpak per klant en ze hebben het doel om hun producten zo simpel mogelijk te maken. Door een brede, simpele tool aan te bieden die voor elke ondernemer toegankelijk is, ziet Mollie haar bedrijf keihard groeien en concurreren met grote bedrijven zoals Adyen en Stripe. Niet slecht voor een kleine organisatie die vanaf een zolderkamer werd gestart door Mol, die op dat moment 16 jaar was! 

Wat kun je precies met Mollie als Payment Provider?

Mollie is een veilige en betrouwbare betaalomgeving voor webwinkeleigenaren en andere online ondernemers en staat in Nederland bekend als een van de beste betaalsystemen. Je koppelt het handig en verandert het volledig in jouw eigen huisstijl en meer dan 100.000 klanten zijn momenteel actief op het netwerk. Mollie heeft in vergelijking met haar concurrenten dan ook de meeste koppelingen met andere betaalproviders en integraties. 

Het doel was vanaf het begin om echt klaar te staan voor de startende, groeiende ondernemers. Mol noemt in de bovenstaande video dat er eigenlijk maar 2 Nederlandse bedrijven zijn met een krachtig, kwalitatief goed en veilig online betaalsysteem. Dit zijn Mollie en AdYen en daarvan zouden ondernemers met 500 - 10.000 betalingen per maand bij Mollie het beste geholpen worden. Sterker nog; voor die aantallen zouden ondernemers bij AdYen nog niet zo warm onthaald worden omdat AdYen in het bijzonder op de grote massa richt. Dit is volgens Mol dan ook de grote kracht van Mollie, omdat ze dit deel van de markt perfect invullen waar AdYen het afwijst.

Bekijk in de onderstaande video WAT Mollie precies doet om online betalingen in goede banen te leiden. ONDER de video staat meer info over de inhoud.

In deze bovenstaande video geven twee Mollie medewerkers een presentatie over het bedrijf Mollie op de Webwinkelvakdagen in Juli 2021. Hierin wordt het bedrijf besproken en daarnaast worden de drie grootste trends in E-Commerce besproken. Voor jouw informatie geef ik aan wat de 3 trends zijn: 

  • Ondernemers die eigen Marketplaces willen starten;
  • De samensmelting van SAAS oplossingen en Betaalsystemen;
  • Meer aandacht voor creatieve betaalmethoden zoals gespreid betalen oplossingen;

Mollie Integraties maken het mogelijk om het online betaalsysteem met allerlei bedrijven te koppelen. Hier merkt de klant niks van omdat dergelijke integraties 100% geautomatiseerd zijn.Bekijk de Integraties van Mollie en in welke categorie deze zitten (linker kolom). Mollie heeft erg veel integraties in de aanbieding die naadloos gekoppeld worden.

Wat voor integraties heeft Mollie aan klanten te bieden voor online betalingen?

Mollie heeft 350 verschillende integraties en is daarmee een super grote payment service provider. De meest gebruikte integraties die worden aangeboden zijn PHP, Magento 1, Magento 2, Woocommerce, Ruby, Python, Shopify en Java. Als je de precieze lijst wilt zien kun je de pakketen en plug-ins pagina via de website bekijken. Qua mogelijkheden zit je met Mollie altijd safe, want ze zullen altijd een van de eerste partijen zijn waar nieuwe bedrijven mee samen willen werken!

Op welke devices kun jij Mollie installeren en gebruiken om jouw betalingen te doen? 

Zoals je ziet in de onderstaande afbeelding, is Mollie ondertussen op Desktop, Tablet en Mobiel beschikbaar. Het bedrijf is constant in beweging en verwacht de komende jaren met de snelle innovaties mee te groeien die momenteel de Ecommerce sector drijven. Het management van Mollie haalde in 2020 al 90 miljoen euro op en heeft in 2021 opnieuw een nieuwe investeerdersronde gedaan waarin ze 665 miljoen euro ophaalden om hun bedrijf te blijven groeien naar internationaal bereik. Benieuwd waaraan ze dit geld gaan investeren? Je leest een precieze update in dit artikel op de website van Mollie!

Mollie heeft Features die voor iedere ondernemer veel waarde toevoegen. Daarnaast zijn de features te gebruiken via laptop; telefoon EN Ipad!Het Mollie dashboard is naadloos geintegreerd en kan op elk bovenstaand device (Desktop / Tablet / Mobiel) te gebruiken.


Welke Betaalmethoden / features kun je via Mollie gebruiken?

Mollie heeft de meeste betaalmogelijkheden en providers die jij kunt koppelen aan je webshop. En zoals je in de onderstaande afbeelding kunt zien kun jij van al deze methodes gebruik maken wanneer jij een account hebt bij het bedrijf. Dit maakt Mollie een erg betrouwbare partner voor jou als online ondernemer om zaken mee te doen! Niet alleen JIJ kunt alle betalingen ontvangen, maar JOUW KLANT kan ook alle betalingen doen en dat is NOG belangrijker! 

Mollie heeft de meeste betaalmogelijkheden en providers die jij kunt koppelen aan je webshop. Dit maakt Mollie een erg betrouwbare partner om zaken mee te doen!Als we naar specifieke features / krachtpunten gaan kijken blijkt Mollie ook met super sterke mogelijkheden te komen. 

  • Je kunt bijvoorbeeld het "uiterlijk" van jouw betaalpagina in je eigen huisstijl vormgeven;
  • Je kunt Multi-Currency en Multi-Country betalingen voeren, waarbij je klanten mogelijkheid geeft om in verschillende valuta te betalen;
  • Klanten kunnen in 1 klik betalen EN uiteindelijk ook om een refund vragen als ze van gedachten wisselen;
  • Je bent volledig eigenaar van jouw betaalproces en vrij om een eigen, unieke verkoopstrategie toe te passen;
  • Ook kun jij zelf beslissen wanneer jij uitbetalingen laat doen; zodat jij op elk gewenst moment aan je geld kunt.!

Zoals ik al heb uitgelegd werkt Mollie super simpel en hoef je zelf weinig in te stellen. Het systeem regelt alles aan de achterkant en haalt zo de druk van de online ondernemers af. Jij hoeft alleen de betaalmethodes maar aan te vinken en bepaalt ook alleen wanneer iemand van een betaalmethode gebruik heeft gemaakt. 

deze Mollie Betaalmethodes worden allemaal ondersteund en er horen er nog veel meer bij te staan. Mollie heeft de beste betaalmethoden geïntegreerd.Op de afbeelding zie je een greep uit de bedrijven die samenwerken met Mollie om online betalingen te kunnen doen! Wat dat betreft heeft Mollie haar klanten altijd op de eerste plek staan zonder in de basis hoge investeringen te vragen voor een lidmaatschap / abonnement.. 

2 specifieke Features van Mollie die erg belangrijk kunnen worden in de groei van jouw bedrijf

De laatste twee features van Mollie die ik ga benoemen zijn technische features die het betaalsysteem optimaliseren en daarna moet jij echt een keuze gaan maken of Mollie bij jouw bedrijf past! 

Het is namelijk zo dat je via Mollie betaalverzoeken en wederkerende abonnementen kunt maken. Dit zijn twee features die super handig werken, en vooral de laatste (wederkerende abonnementen) kan een hele andere manier van zakendoen brengen. Klanten krijgen niet alleen de mogelijkheid om in termijnen te betalen, maar je kunt ook ECHT richten op een wederkerend verdienmodel waarbij ze jou maandelijks betalen. 

Hiermee kunnen mensen er voor zorgen dat hun business constant blijft groeien doordat een groeiend, wederkerend inkomen ontstaat. Op de onderstaande afbeeldingen zie je hoe dit er uit ziet! 

Mollie Betaalverzoeken zijn een perfecte manier om jouw klant te laten betalen. Met betaalverzoeken stuur je klanten eigen een Met Mollie kun je jouw klanten direct Betaalverzoeken sturen, dit is een erg prettige manier om laagdrempelig jouw betalingen te ontvangen.

Mollie Recurring payments kunnen jouw business letterlijk veranderen. Via wederkerende inkomsten zal jouw business blijven groeien terwijl jij nieuwe mensen bereikt.

Hoe werkt het Mollie Dashboard? 

Door bij Mollie in te loggen kom je in het dashboard terecht. Dit is jouw werkomgeving en hier kun je jouw hele betaalproces besturen. Via statistieken kun je al je gegevens analyseren en jouw strategie op lange termijn verbeteren. Je krijgt goede, relevante overzichten en kunt dit zelfs met collega's delen. Mollie is namelijk gemaakt om samenwerken te stimuleren en overal ter wereld, op elke device aan jouw gegevens te kunnen. Via het dashboard kun je makkelijk refunds doen, administratie bekijken en zelfs samenwerken met collega's binnen hetzelfde account. 


Extra tip: Koppel Mollie met Plug & Pay online betaalpagina's voor een extra hoge Conversie

In 2021 was het niet altijd mogelijk om een account aan te maken bij Mollie. Helaas had het systeem te veel klanten aangenomen en daardoor konden ze de groei niet meer aan. Op dat moment was het maar via enkele online betaalsystemen mogelijk om "voorrang" te krijgen, en een daarvan was Plug & Pay van de Internet Marketing Unie. Dit systeem, waarmee je sterke, converterende pagina's kunt maken voor Webshops; Websites en andere online services, wil ik in dit artikel dan ook even keihard promoten! 

Zelf gebruik ik het ook en het werkt super prettig, dus doe je voordeel met deze afbeeldingen waarin ik je de kans geef om een gratis E-Book van IMU te downloaden OF direct naar de website te klikken om te kijken naar de huidige prijs. Ik weet namelijk dat IMU regelmatig kortingen geeft op hun online business software, dus als je HEEL VEEL GELUK hebt, bezoek jij mijn artikel in een kortingsperiode en kun jij extra voordelig aan de slag met Mollie EN Plug & Pay! :-D


Koppel Mollie met Plug & Pay om de conversie van jouw betaalpagina's te verhogen. Hiermee boost je direct de conversie in je webshop!Bekijk in het bovenstaande schema wat Plug & Pay zo'n effectieve betaalsoftware maakt voor jouw webshop of online diensten! 


Combineer Mollie met Plug & Pay voor prachtige, converterende betaalpagina's die de conversie direct verhogen.Testimonials van Plug & Pay, waarmee je zonder technische kennis de best converterende betaalpagina's maakt! Kijk of er KORTING is EN test Plug & Pay via deze link 14 dagen GRATIS! 

Koppel Mollie met Plug & Pay om de conversie van jouw betaalpagina's te verhogen. Hiermee boost je direct de conversie in je webshop!Download via deze link het "Ultieme Checkout" E-book van Plug & Pay; waarmee je de best converterende betaalpagina's maakt voor jouw webshop / online service.


Hoe kun je een account bij Mollie Activeren?

Heb jij Hulp nodig bij het starten met Mollie? In de kennisbank van Mollie krijg je alle hulp en ook de klantenservice staat voor je klaar in het Nederlands en Engels. Je moet er rekening mee houden dat je enkele gegevens nodig hebt zoals je KVK nummer; je BTW nummer en uiteraard een geldig E-mail adres + adresgegevens. Ook wil ik er specifiek bijzeggen dat je Mollie NIET kunt koppelen aan een privé-rekening, maar echt een zakelijke rekening moet hebben om je te laten verifiëren. 

Hou er rekening mee dat daar ook nog wat research aan te pas komt voor je zover bent. Zelf heb ik gekozen om een nieuwe rekening aan te vragen bij mijn bestaande rekening, simpelweg omdat ik dat systeem ken. Het was niet de goedkoopste, maar ik heb er wel vertrouwen in dat ik daar wel uit ga komen. Voor mij was het niet de moeite waard om alles tot in de puntjes uit te zoeken voor een paar tientjes verschil op dit moment. 

Op de onderstaande afbeelding zie je de Mollie Kennisbank, waarin jij allerlei informatie kunt vinden over het opzetten en gebruiken van jouw account. 


Heb jij Hulp nodig bij het starten met Mollie? In de kennisbank van Mollie krijg je alle hulp en ook de klantenservice staat voor je klaar in het Nederlands en Engels.Op deze afbeelding zie je de online kennisbank op de website van Mollie! 


Wat zijn de tarieven / prijzen / kosten van Mollie? 

De Prijzen / Kosten van Mollie hoef je alleen te betalen als je betalingen doet. Er zijn dus geen vaste abonnementskosten wanneer jij het betaalsysteem wilt gebruiken. Dit maakt het een erg interessante payment provider voor online business eigenaren. De tarieven zijn stabiel gebleven de afgelopen jaren en behoren tot de laagste, meest uitgebreide van de markt. Dit kan omdat ze zo'n grote volumes omzetten en internationale deals sluiten met allerlei partnerbedrijven.

Het heeft geen zin om hier lijsten te plaatsen van alle mogelijke betaalmethoden, maar je mag er vanuit gaan dat Mollie tot de goedkoopste mogelijkheden behoort EN de meeste mogelijkheden biedt voor zowel kleine, startende online ondernemers als sterk groeiende ondernemers. 

Wil jij de precieze details zien van alle verschillende prijzen en kosten? Klik dan even op de onderstaande afbeelding om naar de website te gaan! 

De Prijzen / Kosten van Mollie hoef je alleen te betalen als je betalingen doet. Er zijn dus geen vaste abonnementskosten. Dit maakt het een erg interessant systeem voor online business eigenaren.Klik hier om te bekijken wat de precieze prijzen van de services van Mollie zijn! 


Hoe scoort Mollie op gebied van Reviews en Testimonials?

Ben jij benieuwd hoe Mollie scoort op gebied van reviews en testimonials? In deze paragraaf leg ik voor je uit waarom de testimonials en reviews van Mollie sterk wisselend zijn. Je ziet namelijk dat Mollie gebruikers op Trustpilot heel positief; OF heel negatief zijn. Een middenweg lijkt er niet te zijn. Dit komt onder andere doordat gebruikers last hebben van vertragingen in hun betaalverkeer wegens drukte EN omdat online betaalsystemen makkelijke slachtoffers zijn voor internet oplichters. Dit is ook bij Mollie een veelvoorkomend probleem, maar niet voor jou als online ondernemer...  

Benieuwd hoe de Mollie Trustpilot Reviews zijn? In deze afbeelding zie je de reviews van Mollie op Trustpilot en in de bijbehorende paragraaf leg ik uit hoe dat zit!Zie hier de Trustpilot Reviews van Mollie. Ik leg via de onderstaande paragraaf uit hoe het komt dat de reviews niet zo geweldig zijn... 

Positieve ervaringen over online betalingen via Mollie.

Gelukkig zijn er veel tevreden klanten van Mollie en het systeem werkt voor hen goed! Als je geen problemen hebt met Mollie, wil het zeggen dat je goed geholpen wordt door de accountmanagers / klantenservice EN dat je geld op allerlei manieren zonder problemen binnenstroomt via alle internationale betaalmethoden. 

En hoewel de negatieve reviews hoog lijken (waarschuwing), kun je er van uit gaan dat mensen eerder getriggerd worden om negatieve ervaringen te delen dan om positieve ervaringen te delen. Vaak is er meer urgentie / aanleiding om negatieve ervaringen te delen.

Mollie krijgt veel positieve reviews van klanten en bewijst daarmee dat ze een uitstekende partner zijn om online betalingen mee te doen. Voor meer positieve reviews over Mollie kun je lezen op TrustpilotGelukkig zijn er veel positieve reviews van klanten die hun bedrijf hard hebben kunnen groeien met Mollie als Betaalsysteem / Payment Service Provider.

Online Betaalsysteem voor jouw betalingen nodig? Lees ook deze negatieve ervaringen over Mollie!

Tot dusver ben ik voornamelijk positief geweest over Mollie, maar ik BEN ook kritisch op deze payment service provider. Het is namelijk zo dat Mollie uit haar voegen aan het barsten is en in sommige gevallen worden ondernemers hier de dupe van. Doordat Mollie vanaf de start (en nog steeds) een te klein bedrijf is geweest voor de honderden procenten groei die ze in enkele jaren tijd hebben doorgemaakt, wil dat helaas ook zeggen dat de klantenservice zo lang ik me kan herinneren onderbezet is geweest.

Dit heeft er toe geleid dat Mollie in 2021 de keuze heeft gemaakt om tijdelijk geen nieuwe klanten binnen te laten en veel strenger te worden in de selectie van nieuwe merchants / klanten. Zelf heb ik dit meegemaakt toen een klant van me het betaalsysteem Plug & Pay kocht, wat een partnerbedrijf van Mollie is en daardoor alleen via Mollie gekoppeld kan worden. Wij hebben toen maandenlang op antwoord gewacht tot er uiteindelijk een uitspraak kwam dat dit EEN VAN DE weinige partners was die vanwege het partnerschap 100% werden goedgekeurd. 

In dit soort situaties schiet Mollie tekort en schijnt het de klachten niet aan te kunnen vanwege "grote drukte". Sterker nog: in sommige gevallen reageren ze weken NIET. Dat is natuurlijk niet fijn als jij als ondernemer op je geld zit te wachten of zelfs geblokkeerd wordt. Daar moet je rekening mee houden wanneer jij een online betaalsysteem kiest. Echter: er zijn honderden miljoenen nieuw kapitaal opgehaald die geïnvesteerd worden in Mollie de komende jaren en mijn verwachting is dat deze gedeeltelijk gespendeerd zullen worden aan het verbeteren van de klantenservice en technische problemen die daarvan het gevolg zijn. 

Helaas is het systeem Mollie ZO STERK, dat Mollie nog steeds de beste keuze is, ZELFS met de wetenschap dat het af en toe niet helemaal lekker loopt...

Jouw Mollie Account is Geweigerd of Geblokkeerd. Wat nu? Het beste is goed nadenken of je de regels overtreden hebt. Voor meer vragen kun je contact opnemen met de klantenservice.Helaas staan review websites zoals Trustpilot en de social media kanalen / social media advertenties van Mollie vol met dit soort reacties. 

Mollie Account geweigerd of geblokkeerd; wat nu? EN zo zorg je dat jouw Mollie account geaccepteerd wordt! 

Helaas lees je op veel review sites; social media kanalen en advertenties van Mollie over geweigerde accounts; geblokkeerde accounts en bedrijven die niet (herhaaldelijk) zonder reden niet geaccepteerd worden. Zeker in 2021 is dit een hardnekkig probleem geweest binnen Mollie en als je hier als ondernemer tegenaan loopt kan het je boterham kosten. Het is daarom belangrijk dat jij TEN ALLE TIJDEN een gezond buffer achter de hand hebt wanneer jij online zaken doet met Mollie en geen risico's neemt. 

Het is erg vervelend als jij een maand lang geen geld naar je rekening kunt overmaken, tenzij jij voor een aantal maanden geld op je persoonlijke rekening hebt staan om eventuele problemen op te vangen. Mijn belangrijkste advies op gebied van online ondernemen is dan ook om het alleen te doen wanneer je tijd hebt om te groeien.

Persoonlijk verwacht ik dat Mollie deze problemen op gaat lossen door veel geld te investeren in hun klantenservice EN risk management proces, maar loop jij toch tegen deze problemen aan? Dan is het voor jouw persoonlijke gemoedstoestand het beste om direct via telefoon en e-mail contact op te nemen en KALM TE BLIJVEN. Wat er in deze situatie gebeurt kan NIET opgelost worden door te schreeuwen of door er ontzettend emotioneel op te reageren en ze zullen NOOIT een reden geven waarom jouw bedrijf geweigerd is.

Is Plug & Pay de oplossing voor geweigerde en geblokkeerde Mollie accounts?

Wanneer je Plug & Pay aanschaft om jouw online betaalpagina's te perfectioneren krijg je voorrang bij Mollie MITS jij een eerlijk bedrijf bent met een goede reputatie. Ook hierbij wil je eerst wat onderzoek doen, wat bijvoorbeeld kan via mijn review artikel. Het bedrijf achter Plug & Pay heeft een speciale deal met Mollie omdat ze honderden miljoen euro's omzet per jaar doorsturen. Hoe dit precies in elkaar zit wordt door de eigenaren van Plug & Pay uitgelegd in deze video.

In sommige Ecommerce takken zoals Dropshipping worden geen nieuwe accounts meer aangenomen omdat hier te veel problemen mee zijn geweest in het verleden. Het aantal consumenten dat slechte ervaringen had met oplichters en fraudeurs via Dropshipping was groot genoeg om bedrijven die Dropshippen op de zwarte lijst te zetten. Jammer voor de eerlijke bedrijven, maar helaas verpest door de rotte appels! 

Veel mensen denken dat ze Opgelicht zijn via Mollie omdat betalingen van frauduleuze webshops niet terug worden betaald en er Mollie op het afschrift staat. Ze denken dan dat Mollie de oplichters zijn, maar deze staan hier natuurlijk buiten.Mensen denken dat ze Opgelicht zijn via Mollie omdat betalingen van frauduleuze webshops niet terug worden betaald en er Mollie op het afschrift staat.

Waarom lees je klachten en reacties over internetfraude en mensen die Opgelicht denken te zijn door Mollie Payments?

De afgelopen jaren is het online betalingsverkeer flink toegenomen doordat de markt van ecommerce flink is gegroeid. Helaas zitten hier ook "rotte appels" tussen die zich bezig houden met internet fraude en betalingen innen ZONDER iets op te sturen. Ik zal je de technische details besparen om je niet op ideeën te brengen, maar er zijn manieren om zonder registratie in enkele uren webshops of websites te starten en daarna weer laten verdwijnen, waarna Mollie niet meer kan achterhalen wie de eigenaar daarvan was. 

Door in korte tijd via social media te adverteren kunnen dit soort webshops in enkele dagen tijd veel slachtoffers maken en verdwijnen voordat klanten er achter komen dat de spullen nooit geleverd gaan worden. Mijn waarschuwing is om altijd wat extra research te doen naar de aanbieder voordat jij iets koopt in een webshop. Je kunt dit bijvoorbeeld doen via Google Reviews EN door te kijken hoeveel volgers / likes een webshop heeft op Facebook of Instagram. Webshops die dit soort praktijken toepassen hebben vaak niet veel fans...

Mollie staat hier overigens buiten en heeft niks te maken met deze oplichtingspraktijken/internetfraude... De klanten die hierdoor getroffen zijn zien vervolgens een betaling afgeschreven worden door Mollie, die in sommige gevallen niet meer teruggevorderd kan worden. De klant ziet dan Mollie Payments op het afschrift staan omdat Mollie de betaling heeft verwerkt. Zo krijgt Mollie onterecht de schuld van fraude die door externe verkopers wordt gepleegd. Uiteraard heeft Mollie niks te maken met oplichting of fraude, maar vangen hoge bomen veel wind. Dit hele probleem is weer aanleiding voor verscherpte controles en het feit dat mensen geweigerd worden, waarna weer nieuwe klachten komen...

Wat zijn goede alternatieve betaalsystemen als je niet kiest voor Mollie? 

De belangrijkste concurrenten van Mollie zijn de onderstaande bedrijven. Als jij niet met Mollie wilt samenwerken, bijvoorbeeld vanwege de bovenstaande risico's kun jij overwegen om met Stripe, Adyen, Paypro of Pay.nl te werken. Kijk uiteraard goed naar de voorwaarden voor je dit gaat doen! Persoonlijk zou ik mijn geld op Stripe zetten; maar het toch eerst proberen bij Mollie!  


Wat is mollie payments en hoe betrouwbaar is het om er je online betalingen mee te doen als ondernemer?Wil jij aan de slag met Mollie? Start vandaag met het verhogen van jouw online omzet!

Conclusie over online betalingen doen via Mollie in 2021!

Door naar de conclusie! Want wat is Mollie Payments en hoe betrouwbaar is het online betaalsysteem voor online ondernemers? 

We hebben ontdekt dat Mollie een van de twee leidende online betaalsystemen is voor (met name kleine) ondernemers in Nederland. Je hebt Mollie en je hebt Adyen; en Mollie richt zich op de kleine ondernemers zoals webshop eigenaren en online coaches die maandelijks tussen de 500 en 10.000 betalingen binnen krijgen. Adyen richt voornamelijk op massa-betalingen en werkt liever niet met bedrijven samen die onder de 10.000 betalingen zitten, dus Mollie en Adyen respecteren elkaars positie in de markt en vullen elkaar perfect aan. Adyen is ook veel duurder.

Mollie heeft een prachtig platform gebouwd waar meer dan 110.000 klanten mee werken, met name in Nederland en België, maar OOK beschikbaar in de rest van Europa. En hoewel Mollie technisch gezien het beste, meest toegankelijke, platform heeft met de meeste partners / betaalmethoden voor een goede prijs, zitten er ook nadelen aan een samenwerking met Mollie verbonden die pijnlijk kunnen zijn voor kleine ondernemers. Het is namelijk zo dat in 2020 en begin 2021 veel accounts geweigerd of geblokkeerd werden op het platform. Een oplossing hiervoor is door met deze geoptimaliseerde betaalpagina software te werken, die vanwege de miljoenen omzet een deal hebben gesloten waarbij klanten DIRECT voorrang krijgen in het aanmeldingsproces bij Mollie. 

Mollie zegt dat de huidige problemen te maken hebben met verscherpte controles (online oplichting / fraude) in combinatie met een grote groei in de markt en durft nog niet te zeggen wanneer dit voorbij is. De extreme groei in hun organisatie van honderden procenten de afgelopen jaren heeft ervoor gezorgd dat een kleine Amsterdamse onderneming NIET klaar is voor grote problemen en hier zouden ze wat volwassener mee om moeten gaan. Je ziet veel goede reviews, maar ook een behoorlijk percentage slechte reviews doordat accounts werden geannuleerd; en betalingen te laat worden overgemaakt en ondernemers moeten wachten op hun geld.

Dit is zeker een risico van Mollie wat je mee moet nemen in je overweging om te starten met Mollie, maar hier krijgt gelukkig maar een klein percentage van de gebruikers mee te maken. In combinatie met de 700+ miljoen euro die Mollie vorig jaar heeft opgehaald in investeringsrondes zou ik de gok durven nemen dat deze problemen in de toekomst veel lager zijn. Zo gaan ze bijvoorbeeld 300 man extra personeel aannemen en meer in de technische infrastructuur investeren, werd bekend gemaakt in een persbericht op de website in Juli 2021.

Wil jij aanmelden en Inloggen bij Mollie?

Wil jij jouw online omzet direct verhogen door aan te melden bij Mollie? Het onboarding proces duurt maximaal 15 minuten en je kunt letterlijk in deze tijd online zijn. Wel moet je dan een zakelijke bankrekening en een BTW nummer hebben, want Mollie gaat niet meer met niet-zakelijke verkopers in zee vanwege problemen met fraude en oplichting in het verleden. 

Op de Mollie Login pagina kun je alles vinden wat je nodig hebt. Heb jij meer vragen? Neem dan gerust contact op met Mollie, waar jij direct een vaste, eigen accountmanager toegewezen krijgt die klaar staat om het proces makkelijker voor je te maken! 

Veel succes met het integreren van jouw online betaalsysteem, ik weet zeker dat jij binnen NO-Time je eerste verkoop binnen hebt! 

Reactie plaatsen
arrow_drop_up arrow_drop_down