Cursus Social Media Adverteren

Social Media Marketing cursus: Leren adverteren via Facebook, Instagram, Linked-In, Youtube en Google!

Veel online ondernemers zetten tegenwoordig social media marketing in om hun online business te groeien. Ze doen dit via gratis content marketing methodes, maar kunnen er ook voor kiezen om te adverteren via platformen zoals Facebook, Instagram, Youtube, Linked-In of Google! 

Een probleem waar veel (zelfstandige) ondernemers tegen aan lopen is dat het behoorlijk ingewikkeld is en dat je er goed rekening mee moet houden dat er een leer-curve aan verbonden zit. JA, je kunt best leren om je eigen Google, Youtube en Facebook advertenties te doen, maar het is onmogelijk om een professional te worden op al deze platformen EN ook nog eens een eigen bedrijf te runnen. Dus FOCUS OP 1 PLATFORM of UITBESTEDEN is voor veel ondernemers de beste optie!

Investeren in jouw eigen Advertenties kost geld, tijd en inspanning om te leren en zal daarom ook niet direct een hoog "ROAS" of "Return on AdSpent" geven. Daarom wil ik je eigenlijk direct motiveren om jezelf af te vragen hoe realistisch je zelf denkt dat het is om je eigen ads te runnen? 

Ik weet uit de praktijk dat een online marketing bureau in veel gevallen betere resultaten bereikt dan jij zelf en daardoor ook de kostprijs terugverdient. Een online marketing bureau heeft specialisten in dienst en kan waarschijnlijk een groot deel van de online marketing uit handen nemen. Ze adviseren je tegelijkertijd ook over jouw salesfunnel en komen met technieken om meer geld uit jouw advertentiebudget te halen.  

Wil jij liever zelf voor lange termijn leren adverteren en je eigen advertenties leren bouwen?

Past dit uitbesteden op een of andere manier NIET bij jouw organisatie? Dan presenteer ik je in dit artikel de social media marketing cursus van IMU Plus over adverteren en social media marketing! Dus als jij jezelf wilt ontwikkelen tot een social media specialist; dan ga jij zeker iets hebben aan deze online marketing cursussen die je jouw volledige advertentie strategie via videocursussen leert opzetten!

Je krijgt in de online marketing leeromgeving van IMU een uitgebreide training over het inzetten van social media kanalen (gratis en betaald) om jouw doelgroep op verschillende manieren en platformen te bereiken. Je leert via deze Online Marketing Cursus bijvoorbeeld adverteren via Facebook, Instagram, Linked-In, Youtube en Google en krijgt er ook een aantal andere modules bij zoals het belang van goede, klantgerichte Copywriting!

Via dit artikel laat ik je zien wat je kunt verwachten van social media marketing en de online cursussen in IMU Plus die via complete, tijdloze video trainingen volledig uitleggen hoe jij kunt starten met adverteren via social media!

Wil jij veel nieuwe leads krijgen? Leer adverteren via Social Media platformen! Dit is een van de meest effectieve kansen die er binnen online marketing strategie te vinden zijn om jouw bedrijf snel te groeien.


Wat is Social Media Marketing? 

Of jij nu een groot of een klein bedrijf bent; er is altijd waarde te behalen op zakelijk gebied door te investeren in social media marketing. Dit kun je via gratis of betaalde vormen doen en het advies is om beide manieren in te zetten op een manier die bij jou en je bedrijf passen!

Content Marketing en SEO zijn belangrijk (en goedkoop), maar het werkt niet op korte termijn. De kans is daardoor klein dat jij binnen enkele maanden verkopen gaat doen. Je bouwt echt aan een lange termijn voordeel met Content Marketing en SEO en hoeft daar binnen 4 maanden niet veel van te verwachten.  

Daarom moet je wanneer jouw aanbod staat starten met adverteren via social media en “bezoekers kopen” van Google zodat je sneller resultaten krijgt. Als je dit doet laten de social media platformen je meteen aan hun bezoekers zien, wat uiteindelijk ook een positieve invloed heeft op het aantal volgers dat je krijgt.

Adverteren via Social Media is Essentieel om snel een doelgroep te bereiken.

Je moet als online ondernemer leren dat adverteren essentieel is om jouw doelgroep te bereiken, omdat dit noodzakelijk is om jouw online business op te schalen. In het begin weet niemand wie je bent omdat ze niet in aanraking komen met jouw bedrijf. En bedrijven zoals Google, Facebook, Youtube of Instagram geven het reclamebudget liever uit aan bewezen partijen die al populair zijn. 

Daarom is het belangrijk om snel te starten met investeren. Wanneer je dit doet kun je gaan meten wat hier de resultaten van zijn. Want het meten van resultaten laat zien hoe je het meest effectief kunt werken. Door hiermee te testen kun je leren welke kanalen het meest effectief zijn, welke doelgroepen het beste werken, en welke advertenties het beste scoren. Hiermee kun je dus gaan uitzoeken wat het beste werkt voor jouw bedrijf.

Social Media Marketing geeft ondernemers tegenwoordig de kans om een doelgroep te bereiken zonder fysiek aanwezig te hoeven zijn. Je kunt alles via social media marketing en adverteren.

Wat is de kerngedachte achter online adverteren? 

Het belangrijkste doel van adverteren is om laagdrempelig meer bezoekers krijgen op je website, om deze via een laagdrempelig aanbod te converteren en/of op de mailinglijst te krijgen. Oftewel: je wilt je bedrijf / bedrijven groeien door gericht op zoek te gaan naar de doelgroep (targeten). De reden dat je mensen op je e-mail lijst wilt hebben is omdat je ze dan direct meer content toe kunt blijven sturen en aanbiedingen kunt doen. 

Je verandert de betaalde bezoekers zo snel mogelijk in gratis bezoekers vanaf het moment dat je "Return on Investment" is bereikt. 

Belangrijk bij jouw advertentie strategie is om uit te zoeken in hoeverre jij jouw klantenwaarde kunt verhogen / maximaliseren. Wanneer jij ene jouw concurrent allebei adverteren op Google, betalen jullie hetzelfde, maar kunnen jullie verschillende ideeën hebben over zoektermen, waardoor jij dingen over het hoofd ziet die jouw concurrent juist heel veel geld en klanten oplevert.

Om dit zo optimaal mogelijk te bouwen ga jij een sterke sales funnel bouwen die gericht is op lange termijn succes! 

Bij adverteren geldt namelijk: degene die het meeste budget heeft om bezoekers te kopen, krijgt uiteindelijk de meeste klanten. Daarom moet je zorgen dat jouw marge op jouw producten / diensten hoger wordt, bijvoorbeeld door de hoogte van het bedrag in jouw winkelmandje te verhogen, of door jouw systemen slimmer in te richten / automatiseren. Als jij op lange termijn een groter aanbod hebt voor jouw concurrent ga jij winnen doordat je budgetten hoger worden.

Wanneer jij een winnende strategie op SEA hebt gevonden, weet je ook dat dit slimme termen zijn om op te focussen met SEO en content strategie.


Via welke social media kanalen en platformen adverteren online ondernemers voornamelijk? 

Ik heb veel onderzoek gedaan naar welke Social Media kanalen het meeste gebruikt worden om een online business te adverteren.

Social Media Advertising kan op veel verschillende manieren, kanalen en platformen. Eigenlijk worden de meeste social media platformen opgebouwd om uiteindelijk te targeten op advertentie inkomsten.. 

Veel online adverteerders richten momenteel voornamelijk op het inzetten van Facebook Ads, Google ads, Youtube ads, Linked-in ads en Instagram ads. Andere ideeën om te adverteren zijn bijvoorbeeld Pinterest of zelfs SMS-marketing. 

Welke Social Media / online platformen zijn goed voor organisch bereik?

  • Google; 
  • Pinterest;
  • Youtube;


Welke Social Media / online platformen zijn niet goed voor organisch bereik?

  • Facebook;
  • Instagram;
  • TikTok; 

Je ziet dat content bij deze platformen in een "stroom" van content terecht komt, waardoor alles wat geplaatst wordt in de grote massa verdwijnt. 

Helaas levert dit niet direct lange termijn waarde op, zoals je dat in de Google Zoekmachine wel ziet (SEO). 


Hoe maak je een sterke Social Media Strategie voor je online business?

Social Media Marketeers weten dat je in het begin een proces moet opbouwen en dat daarna kunt testen om te kijken hoe je de conversie kunt optimaliseren (bijvoorbeeld via splittesten). 

Je moet gaan kijken welk kanaal de beste resultaten geeft en daarbij een zo sterk mogelijk rendement behaald. Je kunt dit doen door voorzichtig te testen met lage budgetten en op lange termijn op te schalen wat het beste werkt voor jouw bedrijf.

Door jouw eigen resultaten te meten en analyseren kom je er achter wat het beste bij je past EN wat je kunt permitteren.


Waar moet je rekening mee houden als jij social media campagnes wilt voeren?

Neem niet te hoge risico's! Zorg dat je goed investeert in je eigen kennis en zoek mensen om je heen die met hetzelfde onderwerp bezig zijn. 

Leer van elkaar en probeer alles constant te blijven monitoren en analyseren, zodat jij steeds betere resultaten neer kunt zetten. 

Op deze manier hebben tienduizenden ondernemers in Nederland hun leven totaal kunnen veranderen door een eigen bedrijf te starten en promoten via het internet.

Nogmaals: in veel gevallen gaat een samenwerking met een goed performance based online marketing bureau zeker betere resultaten opleveren dan wanneer jij zelf gaat proberen. Ik nodig je graag uit om contact op te nemen als je een connectie nodig hebt

Zelf investeren in social media marketing via social media advertenties? Investeer in jezelf en jouw bedrijf via de Online Cursussen over adverteren van IMU!

In de online marketing leeromgeving van IMU, kun je online cursussen vinden over social media adverteren in alle vormen en maten. Je neemt een jaar abonnement voor 497,- euro en blijft constant nieuwe updates ontvangen over alle verschillende onderwerpen zoals SEA adverteren / content marketing / SEO / Copywriting / Product Lanceringen en meer! 

Via laagdrempelige en interessante online video's leer jij alles wat je nodig hebt om te adverteren via de besproken social media platformen.

Dus wil jij zelf je SEA Advertentie strategie gaan / blijven doen en jezelf ontpoppen als een SEA Specialist? Of jezelf omvormen tot een social media specialist die als freelancer andere ondernemers vooruit helpt? Door te investeren in de beste kennis binnen Nederland  kun jij ZELF een SEA specialist worden en de touwtjes in eigen handen houden. 

Zo zal jij constant leads uit Google en social media netwerken gaan scoren en deze omzetten in betalende klanten voor jou of voor je klanten! Dat kan je op lange termijn duizenden euro's per jaar besparen, en zelfs mooie commissie percentages opleveren wanneer jij deals kunt sluiten om te adverteren voor grote bedrijven! En dit alles is mogelijk als jij je enkele maanden durft te verdiepen in dit onderwerp. 

De cursus waar ik super goede ervaringen mee heb staat in de online marketing leeromgeving van IMU Plus, en je krijgt hier volledige toegang tot alle online marketing cursussen die in de afgelopen 10 jaar zijn uitgebracht door IMU. 

Zo krijg jij meer inzicht in de groeirichtingen die jij nodig hebt in je online business en kun jij zelf die Expert worden op gebied van social media adverteren waarvan je altijd hebt gedacht dat je hem / haar in zou moeten huren! 

Wil jij meer lezen over de producten en diensten van de Internet Marketing Unie

Reactie plaatsen
arrow_drop_up arrow_drop_down