Reclame Teksten Schrijven

Wil jij overtuigende, activerende reclame teksten schrijven? Gebruik dit Framework / Template met voorbeelden en Tips!

Ben jij er klaar mee dat de conversie in jouw online business niet stijgt? Dan moet jij wellicht extra overtuigende, activerende reclame teksten schrijven om jouw bezoekers meer te leiden en activeren. Er bestaat een simpel framework / template dat jij kunt volgen om direct jouw conversie en omzet te zien stijgen. Als je dit framework / template gebruikt ben je verzekerd van een hogere conversie EN meer omzet, bijvoorbeeld naar jouw eigen lead-magnets (!!!); verkooppagina's of landingspagina's naar externe producten, bijvoorbeeld als je affiliate marketing toepast!

En het goede nieuws is dat ik dat framework / template om extra overtuigende, activerende reclame teksten te schrijven vandaag met je ga delen via dit artikel. Dit framework is een bestaand Framework dat in een ver verleden door copywriting guru Dan Kennedy werd gebouwd en gepromoot in zijn boek: "The Ultimate Sales Letter". Dan Kennedy wordt door DE HEDENDAAGSE GURU's (haha) gezien als DE ALL TIME GURU en dit maakte het voor mij een prima startpunt voor mijn eigen Framework.

Dit basis model heb ik zelf uitgebreid door de werkwijzen van andere experts (zoals Dan Lok en Tonny Loorbach) aandachtig te bestuderen en te combineren in een "Best of All Worlds Template" voor activerende reclame teksten. Dit document is dus mijn eigen stappenplan wanneer ik reclame teksten ga schrijven en hopelijk haal jij er als (startende) online ondernemer ook veel waarde uit tijdens het activeren van jouw (potentiele) klanten! 

Activerende Reclame Teksten Schrijven kun je doen door met dit Framework aan de slag te gaan. Ik heb een bestaand framework genomen waarin je reclame teksten schrijven leert op DE manier van Dan Kennedy en hier mijn eigen aanvullingen op gedaan.Activerende Reclame Teksten Schrijven kun je leren via het model van Dan Kennedy, een MEGA sterke copywriter. Persoonlijk heb ik dit boek gebruikt als leidraad voor dit artikel.

Maar eerst: Terug naar de Essentie van reclame teksten schrijven...

Activerende reclame teksten schrijven moet je doen om de conversie van jouw online business te verhogen en om een hogere omzet te halen. Je kunt op twee manieren gaan voor een hogere omzet en dat is door MEER potentiele klanten te verleiden tot een aankoop EN door je bestaande klanten te verleiden tot MEER aankopen. Dit laatste kan op 2 manieren, namelijk door dezelfde klanten op lange termijn meer van hetzelfde product te verkopen OF door ze andere producten te verkopen die binnen hetzelfde niche vallen. 

Als je online sales op deze manier bekijkt, hoef je dus niet altijd meer potentiele klanten te bereiken om meer online verkopen te doen, PUNT.

Het kan een doel zijn om echt voor meer klanten te gaan, maar je moet die opbrengst PER KLANT ook altijd zo veel mogelijk optimaliseren, waardoor je altijd MEER OMZET draait wanneer je MEER KLANTEN helpt. Het een heeft een gunstige invloed op het ander in deze cyclus. Je kunt dat enerzijds stimuleren door je aanbod te verdiepen en verbreden met een lange termijn winstoogmerk; maar ook door de technische conversie en verkoop triggers op jouw website toe te voegen EN te werken met psychologische triggers via bewezen Copywriting technieken (verleiding)! 

Technologische triggers, zoals je deze bijvoorbeeld kunt instellen met Phoenix en Plug & Pay zijn TOF, maar het gaat uiteindelijk om jouw product aanbod, jouw commerciële denkwijze EN jouw communicatie. Je moet namelijk een manier van schrijven en psychologisch denken aanleren waarbij de situatie en behoefte van jouw klant ALTIJD voorop moet staan. Je schrijft ALLEEN voor jouw perfecte klant en doet er alles aan om het zo betrouwbaar, aantrekkelijk en URGENT mogelijk te maken.

Als je deze denkwijze kunt toepassen, kun je ze uiten en overbrengen door aan sterke Copywriting skills te werken; dus door overtuigende, activerende reclame teksten te schrijven.

Je wilt namelijk jouw prachtige product of dienst (waar je trots op bent, toch?) zo goed mogelijk positioneren en communiceren, zodat je alle potentiële klanten die geholpen kunnen worden door jouw producten ook echt met jouw producten / diensten kunt helpen. Is je product NIET optimaal en GEEN super aanbod voor jouw klant? Dan moet je er ALLES aan doen om dat te veranderen! Je moet in mijn optiek geen troep willen verkopen en daar reclame teksten voor schrijven, want dan ga je het niet ver schoppen... 

Je kunt met technische triggers en Copywriting namelijk alleen de website en de salespagina mooi maken, maar niet het lelijke product, dus je zult moeten zorgen dat je product de belofte die jij doet in je reclame teksten MEER DAN NAKOMT. Is dit tot dusver helder en ethisch te verantwoorden voor je? Dan kunnen we door naar het volgende station!


Met Copywriting stuur je mensen en hun gedachten door ze van stap tot stap door het aankoopproces te begeleiden. Je kunt dit doen door een bewezen stappenplan op basis van Templates toe te passen en daarin alles uit de kast te halen om jouw aanbod zo aantrekkelijk en betrouwbaar mogelijk te maken en communiceren! 


Het is niet perse makkelijk om op deze manier jouw reclame teksten te schrijven, maar het proces is zeker aan te leren als jij je klant kent / leert kennen! En als jij andere ondernemers gaat volgen en Funnel hacken, zul jij zien dat er meer ondernemers zijn die deze methode toepassen; omdat het al tientallen jaren toegepast wordt in allerlei vormen van reclame teksten; zoals sales brieven; verkoop pagina's; Webinar scripts; advertenties en in commerciële nieuwsbrieven. 

Kortom: het schrijven van overtuigende, activerende reclame teksten is een technisch en psychologisch spelletje; en simpelweg een winnende strategie die jou als online ondernemer keihard kan laten groeien naar een grotere klantenkring met TEVREDEN klanten; die ook nog eens een hogere Customer Lifetime Value opleveren! 

Lees dit verhaal nog eens extra door, zodat je het ECHT begrijpt; zodat jij klaar bent om door te gaan naar het stappenplan om extra activerende reclame teksten te schrijven!

Dit Template leert je Reclame Teksten Schrijven die jouw online omzet gegarandeerd verhogen. Via dit bewezen stappenplan kun jij inspelen op de wensen en behoeften van de klant door betere reclameteksten te schrijven.

Het Stappenplan voor overtuigende, activerende Reclame Teksten (zoals verkooppagina's / verkoop e-mails etc)

Voor de duidelijkheid: dit stappenplan is geschreven om overtuigende, activerende reclame teksten te schrijven. Je kunt dit op allerlei manieren offline en online toepassen om meer leads te krijgen of je verkopen te boosten. Je kunt er letterlijk elk doel mee bereiken wat je wilt, zodat jij naar een hogere conversie toe kunt werken. Persoonlijk gebruik ik het alleen om online leads te genereren en in Sales Funnels / Verkooppagina's van eigen producten + externe producten via affiliate marketing.

Veel EXPERTS zien het onderstaande Framework als HET Stappenplan om overtuigende, activerende reclame teksten te schrijven. De Amerikaanse Copywriter die dit heeft bedacht en er een boek over schreef (Dan Kennedy) heeft honderden miljoenen dollars verdient voor zijn klanten en deze strategie tientallen jaren geperfectioneerd. Centraal in het boek staat een harde claim dat reclame teksten schrijven NIKS met creativiteit te maken heeft, maar met de juiste onderdelen toevoegen op de juiste plek en op het juiste moment. 

En je zult in dit stappenplan dan ook zien dat er flink uitgepakt wordt door veel verschillende methoden worden toegepast om alles extra betrouwbaar te maken. De reden dat er veel verschillende onderdelen in dit soort reclame teksten zitten is dat niet iedereen door dezelfde factoren aangesproken wordt, dus zo maximaliseer je de kans op conversie.

Gebruik voor je Reclame Tekst altijd een voorbeeld of een template, zodat jij werkt met bewezen strategie. Reclame tekst schrijven draait niet om creativiteit, maar om resultaat!Maak een outline tijdens een brainstormsessie waarbij je allerlei zaken opschrijft die relevant zijn voor het succes van jouw reclame tekst.

Stap 1: Wat moet je doen voordat je aan je reclame teksten gaat schrijven? 

Zorg dat je goed in je vel zit en zonder druk of storingsfactoren kunt werken aan jouw reclame teksten. Het is verstandig om goed de tijd te nemen om aan reclame teksten te schrijven. Het is belangrijk dat je begrijpt dat het schrijven van een goede reclametekst NIET in 1 sessie mogelijk is. Dit vergt verschillende gedeeltes van je hersenen die je NIET tegelijk kunt gebruiken. Het LOGISCHE gedeelte (links) van je hersenen gebruik je om een heldere, logische structuur (outline) voor je reclame teksten neer te zetten, terwijl je de storytelling EN psychologische triggers met je rechter hersenhelft moet optimaliseren.

Het mooie van werken via internet is dat je de tijd hebt om er iets moois van te maken en zaken aan te passen wanneer je daar behoefte aan hebt. En als iets klaar is, werkt het voor je zolang je de rekeningen van je website betaald!

Het Framework werkt voor ALLE PRODUCTEN OF DIENSTEN die voldoen aan de onderstaande criteria:

  • Je volgt de BEWEZEN formule om dergelijke reclame teksten te schrijven volledig en past ALLES toe dat in jouw situatie mogelijk is;
  • Je zorgt ten alle tijden dat je een onweerstaanbaar aanbod hebt; dus door ECHT een probleem op te lossen dat GROTER IS dan het geld wat je er voor terug vraagt;
  • Je kent je klanten van binnen en buiten en weet wat ze psychologisch drijft OF bent bereid om onderzoek te doen en dit uit te vinden;

Stap 2: Begrijp de verlangens van je ideale klant terwijl je je reclame tekst schrijft: Wat willen ze precies bereiken?

Om iemand te kunnen verleiden met jouw reclame tekst moet je een aantal zaken uitzoeken. Als jij voor je eigen bedrijf reclame teksten gaat maken ken je de doelgroep als het goed is doordat je contact met klanten hebt gehad in het verleden. Via contact wil jij altijd uitzoeken wat een klant precies van je wil; waarom je klant dat van je wil en hoe je klant dat het liefste zou willen bereiken. Dit hoort bij je marktonderzoek; kan je product/service verbeteren; en zorgt er ook voor dat je klanten het gevoel geeft dat je ECHT om ze geeft!  

  • Wat houdt de mensen in je doelgroep s’nachts wakker?
  • Wat zijn de top 3 dagelijkse problemen van de mensen in jouw doelgroep?
  • Wat zouden de mensen in jouw doelgroep echt het liefste willen om hun problemen op te lossen?

Klanten die tot conversie over gaan doen dat met een doel; probleem of een verlangen in hun hoofd. Dat doel moet jij vooraf in je hoofd hebben om een geschikte reclame tekst te schrijven (framen) en dat doel; probleem of verlangen wil jij uiteindelijk op gaan lossen met je product of dienst, waardoor de klanten geholpen zijn en converteren.

Stap 3: Leg je aanbod volledig uit met bulletpoints en de bijbehorende voordelen voor jouw ideale klant. 

Je bouwt een uitgebreide lijst van product eigenschappen en legt uit wat de voordelen precies zijn. De meest voorkomende fout van (startende) online marketeers is dat ze op gaan sommen wat een product precies kan en dit doen ze door technische details of precieze features te noemen. Maar mensen kopen geen producten of diensten voor de saaie eigenschappen, waarbij ze vaak geen gevoel hebben OF niet eens weten wat ze precies zijn. Je beschrijft juist de voordelen van jouw product en welke pijnpunten deze wegnemen bij de klant. Je moet hierin behoorlijk ver gaan en als je het ECHT goed aan wilt pakken doe je deze truc op twee levels. 

Je gaat de voordelen van het product benoemen (wat doet het voor je leven als je dit koopt?) en gaan daarna nog een level verder door de voordelen van dat resultaat te benoemen. Zo krijgt een potentiele klant precies inzichtelijk WAT hij/zij eigenlijk aan het kopen is en waarom dat een prachtig product is dat levens verrijkt en problemen oplost.

Stap 4: Benoem zo veel mogelijk verwachte gebreken en de twijfels die een potentiële klant kan hebben en neem ze weg! 

De grootste reden dat mensen terughoudend zijn om producten of diensten te kopen op het internet is omdat ze niet vertrouwen dat jouw product of dienst een oplossing geeft voor hun problemen. Het is jouw taak als copywriter om met jouw reclame teksten alle onzekerheid bij ze weg te nemen en te laten zien dat jij WEL de juiste partner bent.

Klanten hebben altijd twijfels over een aanbod en of dat zal helpen bij hun problemen. En hoewel het steeds minder wordt, zijn mensen nog steeds bang om via internet opgelicht te worden door gewiekste online ondernemers. Je wilt de meest voorkomende twijfels benoemen en ontkrachten, zodat jouw klanten weten dat ze in veilige handen zijn. Ook hier zou je weer twee levels toe kunnen passen, want vaak brengt de aanschaf van een product ook weer nieuwe "follow-up" problemen met zich mee. 

Bijvoorbeeld: Een klant wil een online business starten en kan geen technisch design doen van een website of webshop. Om dit probleem op te lossen zou je een geoptimaliseerde Drag & Drop editor aan kunnen bieden waardoor dit proces wegvalt. Echter: op het moment dat de klant dat eerste probleem heeft opgelost, komen weer nieuwe problemen boven tafel. Want hoe moet de klant zo'n systeem instellen en zit daar wel de juiste begeleiding / opleiding bij? Hoe werkt zoiets? 

Wil jij echt effectieve, activerende reclameteksten schrijven? Dan zorg jij ervoor dat zowel jouw aanbod als jouw communicatie meerdere levels vooruit denkt om alle problemen te tackelen. Zo laat je je klant zien dat aan alles is gedacht en dat nergens zorgen voor nodig zijn. Door allerlei relevante problemen te benoemen INCLUSIEF de Follow-Up problemen die pas NA het kopen van jouw product of dienst komen win je het vertrouwen van jouw klant en bouwt een sterke muur van betrouwbaarheid en geloofwaardigheid.

Stap 5: Zorg dat mensen je reclame teksten lezen doordat de juiste boodschap direct binnenkomt. 

Mensen raken snel afgeleid en krijgen massa's reclameboodschappen te verduren op een dag. Dat wordt alleen maar erger in de toekomst en het zorgt er voor dat mensen weinig geduld hebben met zaken die niet relevant voor ze zijn. Je moet daarom ALTIJD zorgen dat je DIRECT de aandacht trekt; helder bent in je communicatie, enthousiasmeert en activeert. 

Veel online marketeers denken onterecht dat de headline bedoelt is om een product te introduceren en verkopen, maar dit is grote onzin. Je gebruikt je headline alleen om aandacht te trekken door de voordelen en gewenste situatie te benoemen. Hiermee zorg je ervoor dat je potentiele klant nieuwsgierig is naar de eerste alinea. En die eerste alinea is bedoelt om ze naar de tweede alinea te laten lezen. In een logische volgorde kun je ze door je reclame teksten leiden om pas NADAT het probleem en de situatie is uitgelegd; voor de eerste keer met een oplossing te komen. De oplossing is hier jouw product of dienst, maar deze benoem je niet eerder omdat je klant (nog) geen binding met het product heeft! 

Je moet je lezers lokken door de juiste headlines en sub-headlines te gebruiken, die zowel prikkelen; nieuwsgierig maken; doelen stellen en een belofte doen. Zorg bijvoorbeeld dat je "voor EN na resultaten" toont, bijvoorbeeld door dikke mensen te tonen die veel afvielen bij het gebruiken van een afvalproduct. Je wilt hierbij goed benoemen WAT MENSEN PRECIES BEREIKEN (details); in HOEVEEL TIJD (dagen / weken) en dat mensen weinig hoeven te doen (WAT DOEN?) om goede resultaten te behalen.

Hou er rekening mee dat klanten in principe NOOIT veel willen lezen; NOOIT direct geloven wat je zegt; NOOIT veel tijd willen investeren en NOOIT veel werk willen doen. Wat ze WEL willen is meer geld verdienen en veel vrijheid ervaren met zo weinig moeite, doordat iets volledig voor ze wordt voorgekauwd en uitgelegd.  

Stap 6: Minimaliseer prijzen door er een onweerstaanbaar aanbod van te maken met psychologische triggers.

Prijs is bijna nooit de doorslaggevende factor, maar het is altijd goed om bij het schrijven van jouw reclame teksten een aantal formules toe te voegen waardoor het aanbod beter en de prijs goedkoper lijkt. Er zijn twee bekende manieren om dit te doen!

  • Manier 1: Van geschetst probleem naar directe oplossing methode.
    Beschrijf het probleem van de doelgroep. Je doet dit met goede feiten, statistieken en voorbeelden. Als het probleem helder is gemaakt met deze methode zorg je er voor dat de klant in beweging komt. Je gaat werken aan een emotionele reactie van je klant richting het probleem, waardoor deze het in zijn hoofd VOELT en de behoefte voelt om het zo snel mogelijk op te lossen. Je positioneert je product of dienst als DE oplossing voor hun probleem.
  • Manier 2: De Winnaars vs. Verliezers methode. 

Maak vergelijkingen tussen mensen die wel en niet succesvol werden met jouw producten of diensten en leg uit wat de problemen waren en hoe deze opgelost kunnen worden. Bijvoorbeeld: afgelopen zomer deden 2 buren hun tuin met de onkruidverdelgingsmiddelen van bedrijf A. Het is nu Juni en een van de buren heeft een mooie groene tuin, terwijl de andere een dorre omgeving heeft met bruine plekken en onkruid. Het blijkt dat de ene buurman het niet op de juiste manier heeft toegepast, maar daaruit blijkt wel dat het product goed heeft gewerkt bij de andere.

Stap 7: Motiveer potentiele klanten in jouw reclame teksten DIRECT om actie te nemen. 

Klikt een klant weg? Dan is de kans groot dat deze nooit meer terugkeert naar jouw reclame tekst / advertentie / website / e-mail etc. Het is daarom ten alle tijden belangrijk om deals direct te closen en mensen niet te veel tijd te geven om er over na te denken. 

Mensen die iets van je kopen doen dat omdat ze op dat moment een bepaald gevoel hebben en dat is geen proces op basis van logica of realiteit. Ze zitten in een bepaalde flow die er voor zorgt dat ze zich comfortabel, gemotiveerd en veilig voelen waardoor ze open staan om actie te nemen en te kopen om hun problemen op te lossen. Wanneer ze uit dit moment zijn verdwijnt dat gevoel en daarmee ook de urgentie om het probleem op te lossen, waardoor de verkoop meestal afgebroken wordt. 

Om deze reden bouw je altijd een bepaalde limitatie in voor het aantal producten (maar 6 verkrijgbaar momenteel / gelimiteerde oplage met maar 100 geproduceerd) OF werk met een tijdsklok die urgentie toevoegt (50% korting voor de komende 12 uur). Dit zijn triggers die sommige mensen als misleidend zien, maar als jij een goed product hebt dat problemen van mensen oplost is het jouw recht om klanten te helpen met het maken van hun keuze door ze een extra zetje te geven. Zorg er WEL voor dat je dit op een ethische manier toepast en geen misbruik gaat maken van jouw positie als online marketeer.  

Stap 8: Schrijf de eerste testversie van jouw reclame tekst. 

Schrijf elk idee op dat je kunt vinden om verleiding op te wekken en jouw klant te helpen met zijn keuze. Het hoeft geen perfect design te zijn, als het maar sterk en puur is! Hoe vaker je dit doet, hoe sneller jij op ideeën komt en weet waar je inspiratie kunt vinden. Je werkt hierbij onder andere aan de outline en de technische vorm.

Stap 9: Schrijf opnieuw jouw reclametekst waarbij je alles in de juiste volgorde bouwt.

Tijdens dit bewerkingsproces ga jij alles op z’n plek zetten en herschrijven om psychologische triggers in te bouwen. Als je op hebt gelet weet je uit de eerste paragraaf van dit stappenplan dat je teksten in meerdere malen moet schrijven omdat er twee verschillende hersenhelften zijn die je apart aan moet spreken. Tegelijk is dit niet mogelijk, dus je bouwt hier een apart proces voor in.

Deze edit versie is echt op verleiding gefocust waarbij je de klant op een persoonlijke manier direct aanspreekt, bijvoorbeeld door met “jou” te spreken alsof het een whatsappje is. Dit is een proces waar sommige online marketeers jaren over doen om dit toe te kunnen passen. Hoe zit dat bij jou denk je? 

Je kunt om dit te perfectioneren beter meerdere varianten schrijven zodat je hoort hoe zaken klinken. Experimenteer bijvoorbeeld met: 

  • Zaken beschrijven gewoon zoals ze zijn; zonder poespas;
  • Je punt duidelijk maken via een verhaal waarbij je details en storytelling toepast;
  • Je punt bereiken door een voorbeeld te benoemen;
  • Je punt bereiken door testimonials te geven van je klanten;
  • Je punt bereiken door Quotes van een expert toe te voegen;
  • Je punt bereiken door een samenvatting met de belangrijkste punten te geven;

Stap 10: Schrijf je reclame tekst nu in de volledig juiste volgorde. 

Schrijf opnieuw met het doel om ervoor te zorgen dat de tekst goed leesbaar wordt. Gebruik simpele taal en zo kort mogelijke teksten / paragrafen. Als je hele lappen tekst hebt haken mensen sneller af omdat ze er bij voorbaat al geen zin in hebben. Ook hierom zijn goede headlines en overzichtelijke teksten met afbeeldingen erin game-changing.

Stap 11: Beantwoord de belangrijke vragen en bezwaren van je klant.

Door de vragen te beantwoorden die in je veelgestelde vragen (FAQ) terecht komen kun je direct bezwaren wegnemen die als je dit NIET DOET op tafel zouden blijven liggen.

Beantwoord de veelgestelde vragen en bezwaren via

  • Directe antwoorden;
  • Testimonials van je klanten;
  • Case Studies;
  • Garantie geven van de belofte die je ze hebt gedaan;

Stap 12: Nogmaals: motiveer snel handelen, zodat je potentiële klanten niet afhaken.

Je moet zorgen dat je klanten sterke triggers krijgen om direct te handelen, want als je ze kwijt bent zie je ze waarschijnlijk nooit meer terug, tenzij ze op je mailinglijst staan. Het internet is gebouwd voor snelle actie en door alle afleiding zijn mensen zo vertrokken.

Je kunt dit doen door deze componenten in te bouwen: 

  • Er zijn maar een aantal exemplaren beschikbaar;
  • Meerdere onweerstaanbare bonussen die ze ALLEEN NU krijgen;
  • Stel strakke Deadlines;
  • Geef kortingen wanneer ze snel beslissen of wanneer ze meerdere producten kopen;
  • Boetes wanneer ze te laat reageren, dus kondig aan dat je prijzen verhoogd als ze niet reageren;

Stap 13: Schrijf een duidelijke P.S. 

Veel mensen skippen naar het einde van de pagina voordat ze beginnen te lezen. Dit is een kans voor copywriters want je kunt dit perfect gebruiken om een samenvatting te maken van alles wat je ze aangeboden hebt.

Stap 14: Gebruik deze checklist om je reclame teksten na te kijken: 

Voldoet jouw reclame tekst aan de onderstaande criteria en staan al deze onderdelen er in? Dan ben jij klaar voor een hoge conversie! 

  • Heb je de vragen beantwoord over de verlangens van je ideale klant?
  • Heb je een lijst gebouwd met features / eigenschappen van je aanbod?
  • Heb je deze eigenschappen vertaald naar de ECHTE voordelen en Follow Up voordelen die relevant zijn voor klanten?
  • Heb je de problemen en Follow-Up problemen van je aanbod gedefinieerd en uit de weg geruimd?
  • Heb je benoemd wat de redenen zouden kunnen zijn om NIET op het aanbod in te gaan? En waarom zijn deze redenen niet juist? 
  • Heb je de BESTE mogelijke, verleidelijke, schokkende headlines EN sub-headlines gemaakt?
  • Heb je de prijs goed uiteengezet en daarbij een psychologische overwaarde toegevoegd EN financiële korting gegeven?
  • Geef je een sterke garantie? Bijvoorbeeld geld terug binnen 30 dagen zonder vragen te stellen?
  • Zorg je ervoor dat je mensen steeds blijft motiveren om door te lezen? Door bijv. uit te leggen wat er in de volgende belangrijke paragraaf komt?
  • Heb je ervoor gezorgd dat de pagina makkelijk te lezen is? Dus makkelijke, korte teksten?
  • Heb je ervoor gezorgd dat er leuke elementen zijn gebouwd die de aandacht trekken(technische elementen / storytelling)?
  • Heb je ervoor gezorgd dat het schrijfwerk aanvoelt als een direct gesprek met je klant? Ze moeten je tegen zichzelf horen praten in hun hoofd.
  • Zijn alle vragen beantwoord die tevoorschijn kwamen wanneer mensen wilden kopen maar begonnen te twijfelen? 
  • Heb je urgentie gecreëerd en gezorgd dat mensen DIRECT actie moeten nemen?
  • Heb je de P.S. geschreven aan het eind van de brief waarin je de samenvatting van voordelen en acties opsomt? 

Stap 15: Edit alle negatieve woorden en zinspelingen eruit. 

Verwijder / herschrijf alles wat verkleind, negatief klinkt of niet bijdraagt aan het verkoopverhaal. Richt op inspirerende content en sterke, positieve beloftes.

Stap 16: De laatste review. Laat het ook eens lezen door een collega / kennis.

Stap 17: Publiceer je Reclame Tekst! 

Je kunt nu je reclame tekst publiceren, dus de salespagina; e-mail; advertenties etc. Wanneer jij voor klanten werkt stuur je het werk op ter controle! 

Stap 18: Zorg voor opvolging van klanten die interesse hebben getoond.

Tijdens dit proces gaat het meestal mis en hier blijft het meeste geld op de tafel liggen bij online ondernemers op elk level. Je wilt de personen blijven bereiken die interesse toonden in jouw reclame teksten en producten / diensten door een aankoop te doen OF iets toe te voegen aan het winkelmandje, maar niet af te rekenen. 

Je kunt mensen simpel blijven bereiken met marketing automation, via retargeting campagnes in social media platformen / Google en door automatische e-mails klaar te zetten die de aandacht trekken wanneer er bepaalde criteria voordoen. Zo kun je bijvoorbeeld na enkele dagen een automatische e-mail sturen wanneer mensen hun producten in het winkelmandje laten zitten OF bijvoorbeeld 60 dagen na hun eerste bestelling een sales aanbod te doen met 15% korting...

Je zult dan zien dat als ze tevreden waren met jouw product en meer willen hebben, ze de korting aannemen en een grotere bestelling in bulk plaatsen om tegen de kortingsprijs een voorraad aan te leggen. Dit is omzet die je NIET zou hebben als je dit soort mails niet in je strategie zou bouwen. Je kunt dit eindeloos blijven toepassen met de juiste producten en diensten.

Stap 19: test alles wat je kunt! Stel jezelf de vraag op basis van gegevens wat er beter kan… 

Test verschillende headlines, body, aanbod, kleuren, landingspagina’s etc. En maak ook een databank waarin je bijhoudt waar mensen goed op reageerden! Als je via internet werkt heb je alle statistieken en deze moet je echt serieus gaan analyseren en optimaliseren.

Je kunt Reclame Teksten Optimaliseren door een special offer in te bouwen en te richten op direct voordeel als gekocht wordt. Zo win je meer klanten!In elke reclame tekst zorg jij ervoor dat er prachtige aanbiedingen worden gedaan die URGENT zijn. Lees hieronder nog enkele andere tips voor meer conversie!

Extra Tips voor het schrijven van een goede reclame tekst: 

  • Zorg voor duidelijke Call to Action momenten, maar pas NA het moment dat over het aanbod is gesproken. Herhaal dit nogmaals na jouw samenvatting aan het einde.
  • Als je naar de pagina kijkt van boven naar onder, is de pagina makkelijk te skimmen en zitten er voldoende headlines in zodat je direct weet wat er beschreven wordt?
  • Goede Copywriting moet Autoriteit en vertrouwen uitstralen en zorgt voor conversie! 
  • De Headline moet de doelgroep aanspreken; het pijnpunt / USP of Voordeel blootleggen; en een loop leggen om uit te nodigen tot verder lezen; 
  • De inleiding voor je verkooppagina moet emotie oproepen en zorgen dat de lezer zich emotioneel verbonden voelt. Je moet zorgen dat de doelgroep zich echt herkent. Story / Science or Supposition. Het spreekt behoeften, pijn of angst aan. Mensen reageren beter op angst dan op geluk! Waar wil een lezer over 5 jaar NIET meer staan? 

Extra Tips: Zorg ook voor een goede betaalpagina! 

Het is leuk als je goede reclame teksten kunt schrijven om bijvoorbeeld op jouw verkooppagina te zetten, maar daarmee ben je pas op de helft! 

Hoe ga jij er voor zorgen dat mensen actie ondernemen en ook de middelen hebben om dit te doen? Via het internet kun jij bijvoorbeeld allerlei handige tools gebruiken die dit proces automatiseren en sneller / makkelijker afhandelen.

Zoals je wellicht begrijpt is het extreem belangrijk dat jij sterke, converterende betaalpagina's maakt voor je business om je klant de mogelijkheid te geven om zonder problemen af te rekenen. Dit kun je bijvoorbeeld doen via een betrouwbare, geoptimaliseerde betaalpartner (Mollie) en daaraan gekoppeld sterk converterende betaalpagina's via Plug & Pay. 

In dit artikel geef ik je enkele tips, maar voor meer informatie over dit proces stuur ik je graag door naar mijn artikel over sterke betaalpagina's! 

Heel veel succes met het optimaliseren van jouw betaalproces! Laat je me via de reacties horen als je meer vragen hebt? :-) 

Reactie plaatsen
arrow_drop_up arrow_drop_down